piątek, 21 listopada 2014

Polecam #2 - Bogowie



Po ten film także nie sięgnąłem jakoś umyślnie - byłem na wycieczce klasowej i po prostu taki został wybrany, ale nie żałuję - wręcz przeciwnie, jestem bardzo zadowolony, że dokonano takiego, a nie innego wyboru.

Nie wiedziałem właściwie jak się nastawiać. Myślałem, że powstanie coś typu "Na dobre i na złe" jak to na Polskę przystało. Jakość była co najmniej taka, jak "Dr. House". 

"Bogowie" to film Zbigniewie Relidze - lekarzowi, który przetarł szlaki nowoczesnej kardiochirurgii. Pokazuje jak trudna była jego droga do tego - najpierw niewiara innych lekarzy, potem problemy finansowe. Wszystko wydawało się rzucać mu kłody pod nogi. 

Ale nie nastawiajcie się na biograficzny dokument o leczeniu ludzi. Nie, tego tu jest stosunkowo mało. Możemy się natomiast dowiedzieć, jak niezwykłym człowiekiem był doktor Religa, jak lekarze sami budowali sobie szpital i jak jeżdżono po całej Polsce starym samochodem w poszukiwaniu dawcy. 

Film bawi i wzrusza. No i oczywiście pozwala się czegoś nauczyć, bo przecież Zbigniewa Religę z całą pewnością możemy zaliczyć do grona wybitnych Polaków.

Na koniec dorzucam soundtrack. Chociaż w tym przypadku spodobał mi się dopiero po filmie, kiedy to miałem w końcu czas, by go w spokoju wysłuchać. 

11 komentarzy:

  1. dobry film, znakomita gra aktorska

    zapraszam do siebie, jeśli Ci się spodoba zaobserwuj a ja z pewnością zrobię to samo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie oglądałam go, ale dużo o nim słyszałam.
    Hmmmm... chyba się skuszę... heheh
    ----------------------------------------------------------------
    Co powiesz na wspólną obserwację?
    Zacznij na pewno się odwdzięczę.

    Mogłabyś poklikać w linki w poście? :)
    http://agatha-agata-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy film :)

    może wspólna obserwacja ?
    zacznij pierwsza, odwdzięczę się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie oglądałem :c
    jeśli możesz to poklikaj w kilki w poście u mnie! :)
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/11/pizza-slut-adidas-superstar.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Film wydaje się być całkiem ciekawy ;) Ja jeszcze nie zabrałam się za dziewczynę w czerwonej pelerynie ale może w następny weekend obejrzę oby dwa ;)
    ~pusta-szklanka.blogspot.com ~

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądam polskich filmów, ale ten wydaje się fajny z twojego opisu ;3

    http://olivia-and-estera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyzna szczerze miałam iść na ten film ale nie było już biletów. Widać że dużo straciłam. Z twojej recenzji wynika ze był on lepszy niż sądziłam. Tak czy siak muszę go kiedyś oglądnąć :)
    Masz bardzo ciekawego bloga :)

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam, ale wszyscy polecają :)

    OdpowiedzUsuń