piątek, 5 grudnia 2014

Polecam #4 - Gnijąca panna młoda


Nie wiem, co mnie podkusiło do obejrzenia tego filmu, chyba Tim Burton :D Widziałem już trochę jego genialnych produkcji. Tym razem jak zwykle się nie zawiodłem. Gnijąca panna młoda rzuca zupełnie nowe światło na życie po śmierci. Gdyby nie to, film wydawałby się zbyt mroczny. 

Odniosłem jednak wrażenie, że już bardziej świat żywych przypomina w tym filmie zaświaty niż one same. Nie wiem, czy to niezwykle groteskowe widowisko miało na celu bawić, czy przestraszyć. Wywołać obrzydzenie, zdziwienie czy śmiech. Jestem jednak pewien, że wywołało właśnie to, co miało wywołać. Bo to groteska w końcu! :D

Film jest krótki, trwa nieco ponad godzinę, ale liczne zwroty akcji, niesamowite sytuacje i łamanie podstawowych konwencji sprawiają, że przez długi czas trudno o nim zapomnieć. Muszę to powiedzieć - ryje banię! Jak zresztą wiele innych filmów Burtona i myślę, że spodoba się wam, jeśli lubicie groteskę. 

No, Viktor ma poślubić Victorię (mogli wysilić się na więcej kreatywności) ale niechcący poślubia kogoś innego, nieżywego. Oczywiście stara się to wszystko odkręcić, zobaczcie, jak mu poszło :P Jest to taki romans wśród trupów, dosłownie mówiąc. 

Zapraszam oczywiście na soundtrack. Myślę, że jest nawet dobry. Pozdrawiam :)


15 komentarzy:

  1. Zamierzałam obejrzeć ten film, ale nigdy nie mam czasu ;(((( Lubię filmy Tima Burtona, a jeszcze bardziej jego żonę aktorkę Helenę Bonham Carter ;)
    Zapraszam http://this-is-paranormal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. nie oglądałam tego filmu,może obejrzę jak będe miała czas

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam ten film i jest to jedno z lepszych dzieł Tima Burtona obok Mrocznych Cieni ( także polecam )
    Wiedziałeś że te postacie to są lalki ? Nie jest to zwykła animacja :)

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiedziałem :D Na potrzeby filmu wykonano ich 85, ale nie wszystkie wzięły udział :D Przygotowałem się ^_^

      Usuń
  4. Oglądałam ten film parę miesięcy temu ;) Na prawdę bardzo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham styl burtona!!!!
    A co do zblizajacych sie swiat!!
    MIASTECZKO HALLOWEEN <3
    elkaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny blog :)
    http://violinnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. pytałeś o obserwacje - ja już :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam, świetny, ja bardzo lubię jeszcze "Koralina i tajemnicze drzwi'' - film ma taki sam genialny klimat. Polecam!
    Co powiesz na wspólną obserwacje?
    ikatniss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. jej ja tego nie ogladalam i nie mnialam zadnego pojecia o nim dopiero gdy przeczytalam post;d
    Oczywiście obesrwuje i licze na rewanż;p
    Mogłabyś poklikać mi w linki? za pierwszym razem mi się nie udało ,
    ale próbuję jeszcze raz, dlatego bardzo cię o to prosze:P
    odwdzięczę się ,czym będziesz chciała i wybiorę blogi, które bd polecac w postach:D

    http://moohox3.blogspot.com/2014/11/cooperations.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham bajki Burtona! ^.^ Zresztą, to nie są zwyczajne bajki. To filmy z wyjątkowym stylem i charakterem. Ogółem, wszystkie postacie z filmów Burtona są do siebie podobne względem wyglądu (przede wszystkim oczy :)). Widać, że Burton ma swój własny styl i nie podąża za obecną modą, która i tak zmienia się w błyskawicznym tempie.
    Film ten oglądałam w spolszczeniu na napisy.
    Bardzo mi się podobał, szczególnie postać Emily i Scrapsa (czyli umarłego psiaka Victora ;D) Po tym filmie, jak zresztą po wielu innych produkcjach animowanych Burtona, widać, że gość kocha psy, bo niemal w każdej animacji się pojawiają :) (ja też mam swoje dwa ;D, więc go całkowicie rozumiem :))
    Jak słusznie zauważyłam, w filmach Burtona często występują (a raczej, powtarzają się) dwa męskie imiona: Igor i Victor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście widziałem chyba tylko 3 filmy Burtona, ale na pewno sięgnę kiedyś po więcej :D

      Usuń