sobota, 13 grudnia 2014

Polecam #5 - Rytuał


Przez ten wczorajszy wiersz wszystko się opóźniło, ale na szczęście tylko o jeden dzień :D W każdym razie, daję ten post teraz. Film oglądałem w czwartek wieczorem w ramach lekcji religii (uroki szkoły z internatem). Klasyk z gatunku - horror o opętaniu i egzorcyzmach. Nie przestraszył mnie, ale tym się nie przejmujcie, bo ja ogólnie nie boję się horrorów :P Trzymał jedna w napięciu aż do samego końca, delikatnie dawkując wrażenia i emocje przez całą długość filmu, co jest dla niego wielkim plusem. 

Głównym bohaterem filmu jest Michael, wątpiący diakon, który wybrał się do Rzymu, aby zostać egzorcystą. Tam uczestniczy w tych rytuałach współpracując z Ojcem Lucasem. Podczas swojej pracy spotyka się różnymi ludźmi, borykającymi się ze straszliwą męką, jaką jest opętanie. Michael jednak nie wierzy (po co pchał się do seminarium?) i to może zacząć stanowić niemały problem. 

"Rytuał" to nie jest film dla każdego. Nie wiem ile jest w nim prawdy, a ile fikcji, ale jedno jest pewne - sprawia wrażenie bardzo prawdopodobnego i może właśnie to jest w nim najbardziej przerażające? Świadomość, że podobny los może spotkać każdego z nas. Zresztą, sami się przekonajcie :D 

No i tradycyjnie soundtrack. Nawet mi się podoba, chociaż podczas oglądania filmu nie za bardzo skupiłem się na muzyce - wysłuchałem go później i przypadł mi do gustu :) Pozdrawiam.




12 komentarzy:

  1. Raczej nie oglądałam tego filmu, ale może obejrzę w przyszłości ;)))
    http://this-is-paranormal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu zawsze na lekcjach religii ogląda się filmy o egzorcyzmach xd ja się zawsze bałam ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny blog
    pozdrawiam, będę tutaj częściej zaglądała
    zapraszam do mnie na konkurs

    OdpowiedzUsuń
  4. Amazing post !Would you like to follow each other?
    http://kate-fashionschtick-kate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym Cię poinformować,że nominowałam Cię do Liebster Blog Award i byłoby mi bardzo miło jeśli odpowiedziała byś na 11 przygotowanych przeze mnie pytań.
    Uwazam, ze twoj blog jest interesujacy, a ty na pewno masz cos fajnego do powiedzenia.
    Więcej w tym poście http://elkaja.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. no to muszę obejrzeć ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcialam Cie powiadomic, ze zostales nominowany na moim blogu do wziecia udzialu w Liebster Blog Award.

    Wiecej informacji tutaj : http://this-is-paranormal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tym filmie, ale na pewno go obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Okej.. Już znalazłam sobie w przeglądarce i zaraz zabieram się za oglądanie ;) Właśnie jakoś wczoraj wieczorem szukałam jakiegoś fajnego horroru a ten wydaje się być całkiem ciekawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba obejrzę... Chociaż, znając mnie pewnie nie dotrwam do końca :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  11. No jakby to tak ten... horrory to nie dla mnie, tego typu tym bardziej :D Wiesz co ze mną było po "Egzorcyzmach Emily Rose", tym bardziej, że to był film oparty na prawdziwej historii...

    OdpowiedzUsuń