piątek, 23 stycznia 2015

Polecam #10 - Służące


Kurcze, to już 10 post z tej serii, więc mam dla Was coś specjalnego z tej okazji. Służące, to film, który oglądałem kilka dni temu i od samego początku chwycił mnie za serce. Porusza wielki społeczny problem, jakim jest rasizm. Już od początku przenosimy się do świata białych pań, gdzie czarnoskóra ludność spychana jest na społeczny margines.

Aibileen pracuje u białej kobiety, zajmując się głównie jej dzieckiem. Jej szefowa nie zajmuje się takimi sprawami, woli spotkania z przyjaciółkami w klubie brydżowym. Skeeter, biała kobieta odznaczająca się dużą dawką tolerancji i empatii pragnie zostać pisarką. Wspólnie z Aibileen, zadziorną Minny i innymi czarnoskórymi kobietami stara się zrealizować swoje marzenie. 

Kobiety odgrywają główną rolę w tym filmie. Już na pierwszy rzut oka widać jednak, że prym w mieście wiodą białe. Hilly Hollbrook jest jedną z nich. Zdecydowanie negatywna postać, traktująca swoje służące jak zwierzęta. Nie pozwala Minny na korzystanie z toalety w domu i płaci jej nędzne grosze. Film pokazuje jednak, że sprawiedliwość tryumfuje nad Hilly.

W filmie nie brak też humoru. Służące, pomimo swojej ciężkiej sytuacji potrafią się cieszyć i zażartować ze swoich pracodawczyń, wypowiadając pod ich adresem kąśliwe uwagi, a zdenerwowana Minny Jackson potrafi zemścić się na tej, która ją skrzywdziła w naprawdę wyrafinowany (i przezabawny) sposób.

Myślę, że w tym przypadku zamiast muzyki pokażę Wam zwiastun, który o tym filmie może powiedzieć bardzo dużo. Myślę, że naprawdę warto obejrzeć "Służące", bo wzbudza ciekawość, wzrusza i potrafi naprawdę rozbawić.


43 komentarze:

  1. Jestem ciekawa. Pojawił się w tym momencie w chcę obejrzeć na moim filmwebie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm nigdy o nim nie słyszałam, ale tematyka bardzo mnie zainteresowała. Na pewno po niego sięgnę jak tylko skończę sesje :)
    pozdrawiam
    creativamente.

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę to przeczytać. To jedne z tych książek, które faktycznie poruszają ważne problemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Dziękuję za komentarz i obserwacje ;)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę zobaczyć :D
    lovleyfalcon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Często go widzę, ale jeszcze nie obejrzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa pozycja chyba znowu się skuszę chociaż to Nigdy cię nie opuszczę czy coś nie przypadło mi do gustu mimo jakiejś tam innej wizji rzeczywistości czyli coś co kocham.
    Rasizm rasizmem pozostanie choćby się go pokolorowało całą gamą kolorów. Ale może to w ajkiś sposób zwróci uwagę na ten problem nawet w naszych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie ;) Spróbuję przez ten weekend obejrzeć, ktoś mi też kiedyś ten film chwalił więc trzeba zobaczyć :D
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. O bardzo chętnie obejrzę !!:))
    Dzięki za komentarz ")

    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja czytałam książkę i oglądałam film :) Ta opowieść jest genialna!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny film. Trochę idealistyczny i naiwny, ale tak bardzo poprawia humor :-). Nie lubię komedii (o ile można go nazwać komedią), ale bardzo mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie oglądałam, ale co mi szkodzi? Zapowiada się bardzo dobrze, więc zaraz poszperam w necie i obejrzę. W komentarzu pytałeś mnie czy utożsamiam się do Arii. Odpowiedź brzmi: tak. Jej zachowania, słowa to wszystko co ja bym na jej miejscu robiła. Aria jest taką postacią wykreowaną ze mnie i udoskonaloną przez wiele atutów. Ale są też u niej momenty takie jak u mnie i w ogóle nie zmienione, czyli np. rwanie się do wolności;)
    Pozdrawiam
    Emila

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawie się zapowiada, muszę obejrzec ;]
    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że jest to poważny problem społeczeństwa, w krajach takich jak Polska nie jest on tak widoczny jak np.: W Anglii gdzie jest duża ilość populacji czarnej. Filmu nie widziałam, ale dzisiaj mam wolny wieczór :)

    Obserwuje(jako:Aleksandra Mlodzinska) i zapraszam
    http://aleksandramlodzinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj chyba wiem co będę oglądać wieczorem, bardzo mnie zainteresował ten film. Właśnie takie filmy cenie. W zwiastunie niektóre momenty mnie zabawiły, leprze niż w innych amerykańskich komediach. Cóż mam trudne poczucie humoru, ale taka już jestem. :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubie filmy tego typu ^^ Dobra opcja na miły wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdybym tylko lubiła aktorkę, która gra pisarkę już dawno bym go obejrzała. Pewnie zaraz po seansie "Zniewolonego". Ale jakoś niestety nie mogę się przełamać, choć słyszałam o nim same dobre rzeczy ;)

    PS. Dziękuję bardzo za obserwację i obserwuję również ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Film wydaje się być ciekawy ;) Może się na niego skuszę .
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny film! Ogólnie za filmami nie przepadam, bo zwykle uważam, że są za długie, ale ten ani na chwilę mnie nie znudził, idealnie! :D Szkoda, że nie przeczytałam wcześniej książki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze go nie oglądałam, ale chętnię zobaczę.:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Film wygląda na ciekawy, dobrze, że istnieją produkcje, które nie tylko potrafią rozbawić, ale także posiadają głębszy przekaz. A w tym przypadku film porusza jeden z ważniejszych problemów dzisiejszego społeczeństwa, czyli tak jak napisałeś - rasizm.

    OdpowiedzUsuń
  21. No i wczoraj obejrzałam, serio dzięki za polecenie, bo był świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  22. lubię filmy o takiej tematyce, muszę poszukać;)

    OdpowiedzUsuń
  23. ja filmów nie mam kiedy oglądać , niestety ..

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ogladalem ten film i jestem pod wielkim wrażeniem! Świetny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  25. zapraszam do siebie:http://lena-lena1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Oglądałam w końcu jakiś czas temu - świetny film. Właściwie całkiem spokojny, nie ma wielkich zwrotów akcji ,ale ujmujący.


    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ~ Cas

    OdpowiedzUsuń
  27. zaciekawiłes mnie tym filmem, w weekend siądę i sobie go pooglądam

    OdpowiedzUsuń
  28. Miałam obejrzeć, ale niestety nie doszlam do telewizora heh

    OdpowiedzUsuń
  29. Rasizm to coś okropnego. Nie rozumiem jak można gnębić człowieka za to jaki maja kolor skóry. Tyle nietolerancji jest w tych czasach na tym świecie.
    Film muszę obejrzeć ! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mimo, że padła mi wtyczka flesh i nie mogłam zobaczyć zwiastuna, już tekst mnie zachęcił - duuuży plus dla autora.
    Pozdrawiam, CanBe.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie słyszałam o tym filmie, ale skoro go polecasz to na pewno go obejrzę :)
    pozdrawiam!
    kadowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Już tyle dobrego słyszałam o tym filmie, że chyba muszę go wreszcie obejrzeć! :)

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Muszę obejrzeć :) Chyba ostatnio leciał w telewizji, ale oczywiście przegapiłam

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja miałam okazję obejrzeć ten film w święta, i mimo, że na początku nie byłam pozytywnie do niego nastawiona, to pod koniec nie pozwalałam nikomu się odzywać, żeby nie przeszkadzali mi w oglądaniu filmu ;)

    OdpowiedzUsuń