sobota, 31 stycznia 2015

Polecam #11 - Kobieta w czerni


Długo już nie było żadnego horroru, więc myślę, że czas na jeden z nich. Wybrałem "Kobietę w czerni", bo właśnie wraz z tym filmem rozpoczęło się moje zamiłowanie do horrorów właśnie. Oglądając go, po raz pierwszy doświadczyłem zdecydowanej dawki strachu, napięcia i zaskoczenia, dokładnie tak, jak tego oczekiwałem.

Klimat filmu jest świetny, w stu procentach klasyczny - angielska wioska z pierwszej połowy XX wieku, dom na bagnach, mroczny wystrój, kostiumy z epoki, no i oczywiście Daniel Radcliffe. To właśnie temu filmowi jestem wdzięczny, że pozbyłem się utartego przekonania, że Radcliffe = Potter. Daniel świetnie się w te klimaty wpasowuje, co jest wielkim plusem filmu.

Fabuła jest dość klasyczna i zainteresuje raczej tych widzów, którzy od krwawej masakry, którą fundują nam niektóre filmy, wolą takie, gdzie element grozy stanowi niemogąca się pogodzić ze stratą dziecka matka. W miarę upływu filmu Artur, główny bohater filmu coraz bardziej zagłębia się w historię tej kobiety, poznając coraz to tragiczniejsze szczegóły jej życia. 

"Kobietę w czerni" polecam każdemu, chociaż wiem, że niektórzy nie gustują w tego typu filmach. W każdym razie, uważam go za jeden z lepszych horrorów, który zainteresuje każdego miłośnika gatunku. Niezdecydowanych zapraszam na zwiastun:


28 komentarzy:

  1. Nie oglądałam jeszcze tej produkcji, ale chyba się skuszę. Czytałam na jej temat już kilka recenzji w Internecie i coraz większą chrapkę mi one robią! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwszy raz słyszę o tym filmie, wydaje się ciekawy, bo bardzo lubię filmy tego typu
    na pewno obejrzę :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie obejrzę, jeszcze żaden twój post z serii "polecam" mnie nie zawiódł. POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, ze ten film będzie idealny na nockę z przyjaciółkami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ha, ja sama nie oglądam nic strasznego, kompletnie nic (nawet Harry Potter jest dla mnie za straszny) ale poleciłam koledze, gustującemu w takich klimatach... Zobaczę, jak on będzie przeżywał :D

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja polecam zapomniany film The Blair Witch Project

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie jakoś nie zrobił wrażenia, mimo swojej sławy.

      Usuń
    2. Po jego opisie wnioskuję, że może być całkiem niezły. Dzięki za polecenie - w wolnej chwili do niego zajrzę.

      Usuń
  7. Jeżeli liczy się oglądanie z co kilkuminutowym zasłanianiem oczu,to mogę powiedzieć,że jakimś cudem obejrzałam cały :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od bardzo długiego czasu zabieram się za ten film. chyba mnie w końcu zmotywowałeś :D trzeba tylko poczekać na powrót laptopa z naprawy

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o tym filmie. bardzo chętnie obejrzę ! :))
    Dzięki za komentarz :))
    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pisałam o tym filmie na swoim blogu zaraz po jego premierze. To były początki mojego bloga i gdy dziś czytam ówczesne posty mam ochotę zapaść się pod ziemię... Jednakże ten film zrobił na mnie bardzo duże wrażenie. Nie szczególnie lubię tego typu produkcje, ale jako, że była to pierwsza rola Daniela po Harrym, bardzo chciałam zobaczyć jak się sprawdzi. Bardzo szybko zapomniałam o okularach, których brakowało na jego twarzy i uwierzyłam w autentyczność nowej postaci.

    Całkowicie zgadzam się z Twoimi spostrzeżeniami. Efekty zastosowane w tym filmie robią na mnie dużo większe wrażenie niż lejąca się krew. Bardzo podoba mi się również zakończenie filmu, jest ciekawe i niejednoznaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie, z tego co wiem, to Daniel nie jest zbyt pozytywnie odbieranym aktorem, lecz z tego co widzę po filach, w których gra, to jest całkiem niezły.

      Usuń
  11. Myślę, że dobrze jeśli go obejrzę. Zmieni to moje wyobrażenie o Redcliffie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jako, że bardzo lubię horrory to na pewno go obejrzę ;) Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obserwatorze...ja niestety nie do końca mogę się z tym zgodzić, ponieważ mnie jakoś nie przypadł do gustu ten film.
    http://and-for-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam książkę i była taka sobie. Mam nadzieję,że film mnie zaskoczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałem, że jest książka! O.o
      Dzięki!

      Usuń
  15. Ja bardzo lubię horrory, ale tego nie miałam okazji oglądac.
    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdyby to nie był horror to zapewne już dawno bym go obejrzała. Ale niestety to nie są zupełnie filmy dla mnie. Chociaż jednocześnie jestem niesamowicie ciekawa kreacji Daniela ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nie przepadam za horrorami ze względu na te napięcie i przerażający strach. Z resztą ja nie nadaję się na tego typu filmy, nawet w towarzystwie :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. nie lubię tego typu filmów

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie... pierwsze skojarzenie Radcliffe=Potter :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Film słyszałem, że dobry, ale jeszcze nie miałem możliwości go obejrzeć. Muszę jednak to zmienić gdyż wybieram się na 'Kobieta w Czarni 2. Anioł Śmierci' gdy wejdzie do kin, bo trailer robi extra wrażenie :)
    Świetna recenzja :)

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Chciałam obejrzeć, bo lubię horrory i lubię HP i chociaż pewnie by tego nie chciał, Radcliffe mi się z tą serią kojarzy. Kiedyś chyba nawet włączyłam, sama czy z kimś, ale z jakiegoś powodu wyłączyłam... Hm, może warto poświęcić czas temu filmowi?
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeszcze nie oglądałam tego filmu ;P super blog- obserwuję :3

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie oglądałam. ;D Zastanawiam się czy w moim stylu. :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Oglądałam 2 razy i jest to jeden z lepszych horrorów jakie widziałam. I absolutnie zgadzam się z tym, że Daniel świetnie zagrał swoją rolę. Cieszę się, że czytając twój post i komentarze dowiedziałam się, że ma być druga część Kobiety w Czerni ;)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń