piątek, 2 stycznia 2015

Polecam #7 - Nie opuszczaj mnie


"Nie opuszczaj mnie" to film, który zdecydowanie możemy zaliczyć do najpiękniejszych i najbardziej wartościowych. Tytuł niektórym sugerował, że to jakaś komedia romantyczna lub po prostu zwyczajny romans. Nic bardziej mylnego. Jest trochę futurystyczny, ale nikt z nas nie chciałby takiej przyszłości. Jednak znakomici aktorzy, tacy jak Carey Mulligan i Keira Knightley sprawiają, że staje się on prawdziwym arcydziełem.

Główni bohaterowie to Kathy, Tommy i Ruth, których poznajemy, kiedy są jeszcze dziećmi. Mieszkają w Hailsham, w szkole z internatem. Są tam praktycznie pozbawieni dzieciństwa. Dorosłości też są pozbawieni. Po opuszczeniu szkoły, ich losy ponownie splatają się jednak ze sobą

Reżyser, w odróżnieniu od literackiego pierwowzoru już pierwszą sceną filmu uzmysławia widzowi, jak to wszystko się skończy. Kazuo Ishiguro w swojej książce pod tym samym tytułem stopniowo wprowadza widzą w realia przedstawionego świata. Delikatnie odsłania przerażającą prawdę. Warto przeczytać najpierw książkę, dać się jej zaskoczyć i przeżyć wszystko wraz z bohaterami.

Film należy obejrzeć. Chociażby po to, żeby docenić jak ulotne, jak kruche może być życie. I trzeba płakać, oglądając go. "Nie opuszczaj mnie" znakomicie łączy piękną, nostalgiczną opowieść o miłości, utraconym dzieciństwie i nieuchronnym dążeniu do tego, co nieuniknione, z bardzo krytyczną oceną współczesnej ludzkiej moralności.

Soundtrack oczywiście być musi. Czasami puszczam sobie tą piosenkę, bo przypomina mi ona własnie ten film, przywołuje emocje i wspomnienia.

EDIT: Byłem niestety zmuszony dać inny obrazek, teraz jest to okładka książki, bo miałem drobne problemy z tamtym - nie wiem dokładnie o co poszło, ale lepiej było je zmienić, bo się nie wyświetlało.

26 komentarzy:

  1. Oglądnęłam teraz zwiastun i film wygląda na taki, po którym zaczynasz doceniać życie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam już ten film i oczywiście bardzo mi się podobał ;) Mam zamiar też przeczytać książkę, tak wiem, trochę nie ta kolejność ale jak pomyślałam o książce to już było po fakcie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja się również w takiej sytuacji znalazłem, że pomyślałem po fakcie! No, ale trudno, przynajmniej ostrzegłem przed tym innych :P

      Usuń
  3. Brzmi ciekawie, lubię czasem pooglądać tego typu filmy, więc myślę, że jeśli będę miała odpowiedni humor, to zabiorę się za niego :) Trzeba w końcu doznać od czasu do czasu trochę kultury i sztuki wyższych lotów.
    Tobie również życzę wszystkiego dobrego w nowym roku :D

    http://bunbons.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Obserwuje :)
    I pozdrawiam
    http://paulinaay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zaciekawiłeś mnie tym filmem i na pewno go zobaczę.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    http://nada--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy ten film :)
    http://kadowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba nawet go oglądałam :)
    PS.zdjęcie Ci znikło z notki, może zostało usunięte ze strony, z której je ściągnołeś?

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym filmie i zamierzam go obejrzeć jak tylko będę mieć okazję.Po tym co napisałeś jestem jeszcze bardziej zmotywowana.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak pięknie napisałeś! Filmu nie oglądałam, ale lubię takie filmy, więc w przyszłości obejrzę.
    ikatniss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachęciłeś mnie do obejrzenia tego filmu:). Z pewnością go obejrzę:)
    domini45.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam. Nie czytałam, nie oglądałam. Bardzo mnie zainteresowałeś, będe musiała nadrobić. :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Zachęciłeś mnie do obejrzenia tego filmu ! :)

    zapraszam: http://www.tynka18.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi ciekawie. Filmy, które pozostają w pamięci to dobre filmy, a filmy które dodatkowo każą nam postawić się w jakiejś sytuacji i przewartościować pewne sprawy z reguły bywają jeszcze lepsze.
    Do książek też się to odnosi. A do tego czytanie rozwija wyobraźnię. Widzę same plusy!

    Pozdrawiam,
    Marcelinka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Obejrzę ten film :D
    Obserwuję :)
    lovleyfalcon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. nie znam , ale obejrzę :)

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszalam, ale zaciekawiłeś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie słyszałam o tym filmie, ale chyba warto go zobaczyc ;]
    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam nigdy o tym filmie, ale bardzo mnie zainteresował. Nie przepadam za romansami, ale no cóż twoja recenzja zachęciła mnie do tego filmu :)
    obserwuje
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tym filmie,ale może być ciekawy :))
    Zapraszam do mnie http://adtadtadta.blogspot.com/
    obs=obs zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Choć nie lubię tego gatunku to naprawdę mnie zachęciłeś, masz w sobie to coś. Będę wpadał tu bardzo często i mam nadzieje że ty choć odwiedzisz mojego bloga.

    Serdecznie zapraszam do mnie

    terstim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Trafia na listę! Wszystko co polecasz trafia, dziwnym przypadkiem :D Może dlatego, że w tym roku dołączyłam do wyzwania "52 filmy w rok" ;P

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubie filmy tego typu, więc na pewno obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ostatnią go właśnie oglądałam uważam to samo co ty :)

    OdpowiedzUsuń