sobota, 21 lutego 2015

Polecam #13 - Odważni


"Odważnych" oglądałem na szkolnych rekolekcjach, więc można się domyśleć, że to film z podtekstem religijnym w tle. Uznałem, że powinienem o nim napisać, bo przekazuje ważne życiowe wartości, według których należy żyć niezależnie od wyznawanej religii. Nie brakuje w nim zwrotów akcji, wzruszeń, pięknych wyznań, humoru, a nawet pościgów i strzelaniny, więc chyba każdy może znaleźć w nim coś dla siebie.

Odważni to historia czterech amerykańskich policjantów i jednego Meksykanina, którzy starają się być po prostu dobrymi ojcami, mężczyznami, ludźmi. Los rzuca im jednak liczne kłody pod nogi i otaczający ich świat wydaje się być bardzo okrutny. W niektórych momentach religijny wątek silnie dominuje w tym filmie, lecz wydaje mi się, że ostatecznie na dobre to wychodzi. W końcu to produkcja o chrześcijańskich wartościach.

W każdym razie, jeśli macie ochotę na seans o dobrych ludziach, tak dla odmiany, to film jest idealny na wieczór. Postawa, którą przyjmują bohaterowie wymaga nie lada wysiłku i determinacji. Oczywiście dołączam zwiastun.


20 komentarzy:

  1. Myślę, że to może być ciekawy film, zwłaszcza, jeśli łączy pewne elementy charakterystyczne dla dzieł różnych gatunków. Humor, akcja, wzruszenia, niezłe połączenia. ;) Ciekawa jestem, jak konkretnie wpływa na produkcję ta religijność. Poza tym, to podziwiam ludzi, którzy mimo przeciwności są dobrzy, trwają ze swoimi wartościami. Zatem, gdy znajdę czas, mogę rozważyć obejrzenie tego filmu.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna recenzja,myślę ze naprawdę moze byc ciekawy ! :)
    Chętnie obejrzę :))

    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie słyszałam o tym filmie, ale brzmi ciekawie :)
    Pozdrawiam ! :*
    You-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Idę o zakład, że z oglądania tego filmu zrezygnowaliśmy na lekcjach religii na rzecz filmu o Jezusie, który prowadzi bar o nazwie "Ostatnia szansa" . Kurczę, a tak patrzę, że może jednak lepiej byśmy zrobili gdybyśmy wybrali ten ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie zwiastun tego filmu zaskoczył. Teraz już wiem co chcę dziś obejrzeć. Dawno brakowało mi jakiegoś dobrego filmu bo szkoła
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam filmy, które niosą głębsze przesłanie. Powiedzmy że trwa półtorej godziny to wspaniałe jest to, że po obejrzenie można o nim myśleć, i analizować kolejne półtorej. Dzięki tobie poszerzył mi się zbiór tego rodzaju kina. Miłego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie :) Na pewno go obejrzę chociaż jeszcze nie zdążyłam obejrzeć ostatniego polecanego przez ciebie filmu :P Muszę sobie jakoś lepiej czas zorganizować. A co do tego Anioła Śmierci to jeżeli podobała ci się Kobieta w Czerni to i może ten ci się spodoba, jeżeli ma się dużo wolnego czasu i nic ciekawszego do obejrzenia to nie jest zły, ale żeby iść na niego do kina to już nie koniecznie, chociaż ma fajny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Filmu nie oglądałam, ale książka jest świetna i bardzo Ci polecam :)
    Pozdrawiam cieplutko ;x
    http://blue-almonds897.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Obejrzeć na pewno nie zawadzi:) Dopisuję do listy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna odskocznia od rozpierduchy, która puszczają w TV C:

    OdpowiedzUsuń
  11. ale mi narobiłeś ochoty na obejrzenie tego filmu, zapowiada się ciekawie :) bardzo fajnie, że o nim napisałeś :)

    ~zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  12. jakoś ten film do mnie nie przemawia ;] nie przepadam za takimi filmami z jakimś tam głębszym wątkiem religijnym, aczkolwiek jeśli podoba mi się piosenka hoziera "take me to church"- w wolnej chwili zobaczę ten film, być może przekonam się do niego tak samo jak do tej piosenki ;> "Seans o dobrych ludziach" po prostu do mnie nie przemawia, ale może czas obejrzeć coś, co nie jest filmem młodzieżowym lub głupim filmem, gdzie pełno jest krwi ;> pozdrawiam!

    http://www.you-always-be.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie slyszalam o tym filmie :o

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak najbardziej polecam :))

    Zerknij http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Najbardziej lubię wartościowe filmy, dlatego dodaję ten do mojej listy do obejrzenia :))

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. nie znam, ale może kiedyś obejrze jeśli będzie okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O filmie pierwszy raz słyszę, ale na lekcjach religii w maturalnej udowodniono mi, że czasami tam też ogląda się ciekawe filmy. Szczególnie do gustu przypadł nam film o pizzy spadającej z nieba :D "Manna", szczerze polecam.

    A ten... może przy kolejnej nocce z filmami ;)

    Pozdrawiam,
    [http://letzbefit.blogspot.com/]

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam o filmie, a wydaję mi się, że jest godny obejrzenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Również nie słyszałam o filmie, ale w sumie wydaje się ciekawy, więc może kiedyś go obejrzę, :)

    Recenzje Anzu [klik]

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja obecnie mam totalny zastój w filmach i nic nie oglądam :)

    OdpowiedzUsuń