niedziela, 8 marca 2015

Polecam #15 - Anioł Śmierci


Muszę przyznać, że kiedy dowiedziałem się o drugiej części "Kobiety w czerni" (dzięki Wam zresztą) to już wiedziałem, że muszę go obejrzeć. To są moje klimaty po prostu. "Aniołowi Śmierci" zarzuca się przewidywalną fabułę, lecz nie do końca mogę się z tym zgodzić. Co prawda dziwaczne dziecko, które rozmawia z kimś kogo inni nie widzą jest znanym filmowym motywem (Inni, Sierociniec, Obecność, a nawet Internat) to jednak moje myśli nie wyprzedzały jakoś specjalnie fabuły. 

Próbowałem dopatrzeć się podobieństw między poszczególnymi częściami. No wiadomo, ten sam budynek, ale odnoszę wrażenie, że w każdym z tych dwóch części dom nawiedzał inny duch. No bo przecież w pierwszej części poznajemy zjawę, która zabija dzieci (skrótowo mówiąc), a Harry Potter (przepraszam, nie mogłem się powstrzymać - Artur Kipps) daje jej chyba właśnie to, czego potrzebowała. (Spoiler - napiszę na biało, żebyście nie czytali, jak nie chcecie) Kobieta w czerni w końcu zabiła Artura Kippsa oraz jego syna. Do tej pory myślałem, że było to spowodowane swoistym poczuciem sprawiedliwości duchów  - chciała zapewnić chłopakowi spokój wieczny czy coś w tym rodzaju w zamian za oddanie jej syna. W drugiej części zrozumiałem, że kobieta nie zadowoliła się tym, co Artur jej dał i postanowiła w dalszym ciągu zabijać. Mało tego, Artura także nie zabiła z altruistycznych pobudek. (Koniec Spoilera) W sumie nie wiem, czy dobrze zrozumiałem to przesłanie, ale mi się tak właśnie wydaje.

W Horrorach gotyckich źródło strachu u bohaterów miało nadprzyrodzone pochodzenie. Co prawda tutaj także tak było, jednak mam opory, żeby przyporządkować ten film do tej właśnie kategorii. Spotkałem się w Internecie z opinią, że Anioł Śmierci tylko dla fanów Kobiety w Czerni. Otóż nie. Na pewno fani pierwszej części ze zdecydowanie większym entuzjazmem podejdą do tego filmu, ale myślę, że przypadnie on do gustu również tym, którzy gustują w "bardziej wojennych" klimatach.

Czuję się jak jakiś konspirant, zaznaczając spoilery na biało. Ale to chyba sprawiedliwe podejście wobec tych z Was, którzy nie oglądali jeszcze ani pierwszej, ani drugiej części, a mają taki zamiar. Przepraszam tych z Was, którzy w horrorach nie gustują i obiecuję, że następny film będzie z innej beczki :D Tradycyjnie, zapraszam na zwiastun:



13 komentarzy:

  1. Pierwsza część naprawdę mi przypadła do gustu. Taka dawka napięcia i tajemnicy. Jednak nawet nie przypuszczałem, że mogą zrobić drugą część. Zaskoczony i jednocześnie uradowany zabieram się za oglądanie. Dzięki
    Miłego
    Wejdź na TersTim

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam i... Ehh dobra, teraz będzie tak 'poetycko' - według mnie dupy nie urywa :P Ale byłam na tym w kinie więc przynajmniej był dobry dźwięk itp. xD Nie wiem czemu mi ta "Kobieta w Czerni" i "Anioł Śmierci" nie podeszły... Może za dużo horrorów się naoglądałam i zaczęłam się robić wybredna? Jakoś zbyt wiele emocji mi nie dostarczyły te filmy, ale zawsze plus za ładne kadry i ciekawy klimat :D Każdy ma w sumie inny gust, ale z horrorów to lubię Koszmar z Ulicy Wiązów, chyba Naznaczony był całkiem spoko... Ehh teraz nic nie przychodzi mi do głowy :P A nie, czekaj, jeszcze Oczy Julii były fajne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Anioł śmierci! Tytuł ciekawy ! Zachęca ! :))

    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresowałeś mnie tym filmem, ale nie wiem czy zdołam go obejrzeć bo nie nadaję się do oglądania horrorów :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainteresowałeś mnie tym. Koniecznie muszę oglądnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie oglądałam nawet Kobiety w czerni i chyba najwyższy czas to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny film, sama go z zaciekawieniem oglądałam :)
    noamilandia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety ładna pogoda zamieniła się w deszczowy marzec.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Nie wiedziałam, że jest następna część. Muszę ją obejrzeć!
    Pozdro
    Emila
    PS: Nominowałam Cię do LBA, więc zapraszam do siebie!
    http://blog-o-wszystkim-co-chcesz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. O nie miałam dotąd pojęcia,że jest druga część ;)
    Gdyby nie Ty,dalej żyłabym w niewiedzy ;P

    OdpowiedzUsuń
  11. to Kobieta w czerni ma drugą część?! o mamo dobrze wiedzieć, bo KwC bardzo m isie podobała, więc dwójkę koniecznie muszę zobaczyć!

    ☛ Zapraszam na kolejny wpis na BlondBlog.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdyby nie ty, nadal nie wiedziałabym, że moja kochana ,,Kobieta w czerni'' doczekała się kontynuacji.

    OdpowiedzUsuń