niedziela, 15 marca 2015

polecam #16 - Ida


Najwyższa pora, żeby trochę o tym filmie opowiedzieć. Właśnie przed chwilą skończyłem po raz trzeci go oglądać, ale może zacznę od początku. Pierwszy raz z Idą spotkałem się pod koniec zeszłego roku szkolnego, kiedy to oglądaliśmy go na ostatnich przed wakacjami lekcjach. Wtedy jednak nie bardzo się tym interesowałem, bawiąc się przy okazji telefonem i spoglądając na ekran jedynie, kiedy ktoś się odzywał, czyli rzadko. Później na długi czas o Idzie zapomniałem, dopóki nie dowiedziałem się, że jest nominowana do Oscara. Myślę sobie: "Ej, warto by jeszcze raz się temu przyjrzeć dokładnie". No i obejrzałem Idę ponownie. 

Wciąż nie przestaję się zachwycać tym filmem. Kiedyś się mówiło, że Ida zła, bo antypolska. Bzdura. Ludzie wszędzie doszukują się spiskowych teorii dziejów (wiem, bo sam się doszukuję) Pełen melancholii obraz znakomicie oddaje przedstawioną tu historię. Ida chyba dużo mówi o życiu, tak myślę. O powołaniu na przykład. No bo co to za wyrzeczenie, kiedy niczego się w życiu nie spróbowało?

Ida to nie film dla każdego. To stwierdziłem po trzecim oglądaniu. Nie pośmiejecie się, bo to nie komedia, ani nie przestraszycie, bo to nie horror. Nie przestaje zachwycać kreacja Agaty Kuleszy. Polecam całym sercem. Warto. Tym razem macie nie zwiastun, lecz cały film. Włączamy HD i oglądamy! :D

EDIT 28.07.2015 - Niestety, film z YT usunięto, więc link zamieniam na zwiastun.


24 komentarze:

  1. Hej super blog i rewelacyjny post. Będę często wpadać
    Zapraszam do mnie
    http://royal-princes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jednej strony mnie intryguje. W końcu fajnie wiedzieć za co mamy Oscara. Z drugiej, boje się, że się zanudzę, bo to kompletnie nie mój rodzaj kina. :o Może któregoś dnia obejrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już niejednokrotnie słyszałam o tym filmie i jeszcze zdobył Oscara. Pamiętam, że jak wchodził do kin, to zapowiedzi nawet mnie zainteresowały, a później, gdy już spokojnie można go było obejrzeć w internecie, kompletnie wyleciał mi z głowy. Teraz za to, jak znajdę odpowiednio dużo czasu i ponownie najdą mnie chęci, będę pamiętać, że wystarczy "Idę" wyszukać na youtubie. ;) Takie rozmyślania o wybraniu właściwej drogi życiowej powinny przypaść mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie musisz szukać na YT, bo wystarczy, że do mnie wejdziesz i masz :D

      Usuń
  4. Ja miałam problem z tym filmem, musiałam się mocno zastanowić, czy mi się podoba czy nie. Bo jednak wymyka się jednoznacznym ocenom. Ale pod żadnym pozorem nie jest antypolski, tego oskarżenia to zupełnie nie rozumiem. To mądry film o poszukiwaniu własnej tożsamości, ale nie mówiący jaka ta tożsamość ba być czy nie.
    Pozdrawiam, M ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam pozytywne opinie na temat tego filmu , ale hmm .. aby był czas , by go obejrzeć ...

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. No cóż opinie opiniami a film filmem. Ogólnie przez to co słyszałem nie zamierzałem go w ogóle obejrzeć. Ale skoro ty polecasz to nie mogę zrobić niczego innego niż obejrzeć. Dzięki
    Miłego
    TersTim :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię Polskiego kina (chyba, że filmy Polańskiego), ale skoro dostał aż Oscara to muszę się zebrać i obejrzeć ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę go w końcu obejrzeć, w końcu dostał Oscara.. choć słyszałam o nim różne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurcze...Człowieku...A może tak na sobotę ten film :P Ale w sumie obejrzę.Jak się chce coś krytykować to trzeba to znać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Strasznie mnie przekonałeś, w najbliższym czasie oglądam na 100% ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. No siemka, zostałeś bezczelnie otagowany. Wpadaj zobaczyć do czego cię zmuszam :D
    nikaogolnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry pomysł na oglądnięcie czegoś i zorganizowaniu trochę czasu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj będę oglądać z przyjaciółmi, dzięki za polecenie :)
    http://smileforcat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. nie oglądałam, ale zbieram się już od dawna. trzeba zobaczyć to oskarowe dzieło;)

    OdpowiedzUsuń
  15. nie oglądałam
    mógłbyś kliknąć u mnie w nowym poście? :)
    http://czillen.blogspot.com/2015/03/blog-post.html

    OdpowiedzUsuń
  16. muszę w kocu obejrzeć

    www.kataszyyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Musze obejrzeć :)
    Zapraszam
    dudu-dudek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Może to film nie dla każdego, ale ja po prostu nie potrafię go spokojnie obejrzeć. Wole filmy dynamiczne, gdzie coś się dzieje, nie musi to być komedia,ale np. jakiś kryminał bądź film akcji. By film mi się podobał musi mieć nie tylko przesłanie, ale i genialną ekranizacje. Cóż nie powalił mnie na kolana ten film. Oczywiście ma przesłanie, ale wykonane w kiepskiej jakości. Takie jest tylko moje zdanie i to wcale nie oznacza, że jestem ograniczona ( wnioskując po komentarzach na innej stronie z recenzją ( Filmweb)). Każdy ma swoje gusta i nie popadajmy w paranoje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nikt nie powiedział, że jesteś ograniczona. Moim zdaniem to fajne, że potrafisz zachować swoje zdanie w sytuacji, kiedy inni uważają inaczej. To bardzo odważne.

      Usuń
  19. Ja niestety nie potrafię obejrzeć tego filmu tzn. zmusić się nawet nie potrafię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiadomo, nie wszyscy muszą lubić wszystko :D

      Usuń
  20. Obejrzalam, niby tylko raz, ale juz jakis czas temu i mi sie zdecydowanie podobal. Swietny klimat. Do tego czarno-bialy. Zasluzony Oscar :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń