piątek, 10 kwietnia 2015

Polecam #19 - Nieustraszeni bracia Grimm


Ja już się naprawdę robię monotematyczny. Chociaż w sumie zauważyłem ostatnio tendencję do masowego kręcenia adaptacji klasycznych baśni: Czarownica, Kopciuszek, czy chociażby Tajemnice Lasu. Ten film jest pionierem swojego gatunku, powstał bowiem już w 2005 roku, kiedy to wcale nie było jeszcze modne. I podobnie jak inne tego typu filmy łączy w sobie znane baśniowe motywy. W sumie to zaledwie delikatnie ja muska, akcentując zaledwie kilka klasycznych baśni. A właściwie to niedelikatnie. Obrzydliwie wręcz. Niektóre sceny naprawdę mogą przywodzić na myśl film gore. Przepraszam za ten mały spoiler, ale wierzę, że chociaż ktoś będzie mi za niego wdzięczny.
Kto to czyta, niech napisze LOL w komentarzu :D
Baśnie braci Grimm to książka, która od zawsze leżała na mojej półce. Charakteryzuje się ona tym, że klasyczne baśnie, znane chyba każdemu przedstawia w dość brutalny sposób. Nigdy nie spodziewałbym się, że nakręcą film o autorach tej książki. Tytułowi bracia Grimm są specjalistami jeśli chodzi o polowania na wszelakiego rodzaju potwory. Jednakże dość szybko przekonujemy się, że cała ich sława jest jedynie zgrabną mistyfikacją. Wkrótce jednak przyjdzie im stawić czoła prawdziwemu zagrożeniu. 

Nieustraszeni bracia Grimm to film który idealnie trafia w moje gusta. Jest klimatyczny, dużo się w nim dzieje, wszechobecna magia, delikatnie zarysowany wątek miłosny i mroczna tajemnica. Film, chociaż zawiera elementy klasycznych baśni, nie łączy w sobie nic z ich fabuły. Czerwony Kapturek jest zwyczajną dziewczynką w czerwonej pelerynce, i jej losy w żaden sposób nie są związane z pierwowzorem tej postaci. Tak samo jest ze wszystkimi baśniowymi bohaterami. Terry Gilliam kreuje zupełnie nową historię. Historię kolorową i piękną, ale też brutalną. 

PS. Lubię pisać białym kolorem ^^ Ale czytacie na własne ryzyko, bo tam spoileruję.
Szkoda, że nie rozwinięto wątku magicznej fasoli, trochę mnie to boli. Pod koniec królowa miała chyba taki zamiar i według mnie reżyser powinien w tym momencie fasolę jakoś do fabuły wpleść. Nie podobało mi się także, w jaki sposób Wilhelm dostał się do wieży pod koniec filmu, kiedy to po prostu wczołgał się przez okno, ale to chyba nie przeszkadza zbytnio całości obrazu. No i kiepsko zakończono wątek miłosny. Jak dla mnie, to Angelika powinna być z Jacobem, a tymczasem on sam zaaranżował jej pocałunek z własnym bratem, który nawet jej nie chciał. 
Koniec spoilera - żeby nie było, że nie ostrzegałem :D


14 komentarzy:

  1. Yyy LOL xD Zapowiada się ciekawie (chyba zawsze tak piszę xD) więc jak już mamy weekend to w sumie czemu by nie obejrzeć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieładnie spoilery czytać przed obejrzeniem :D
      Nie, no w sumie też bym przeczytał XD

      Usuń
  2. Hm...No właśnie...Zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten film! Ale widziałam go raz i chyba wystarczy. ^^

    I teraz trzeba by przejrzeć wszystkie Twoje notki żeby sprawdzić, czy w innych też nie pisałeś czegoś na biało i o tym nie informowałeś ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie pisałem :D W sumie, to robię to dopiero drugi raz, a za każdym razem poinformowałem o tym. Wiesz, nie chcę robić jakiś tajemnic czy coś, tylko po prostu wiem, że są osoby, które spoilerów nie lubią, to ostrzegam :D

      Usuń
    2. Ekhem, niekoniecznie chodziło mi o spoiler ;>

      Usuń
  4. Uwielbiam ten film :)
    Zawsze jak jest jego emisja w Tv to oglądam xD
    Bardzo fajna taka mini recenzja :)

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Spoiler najlepszy! A wiesz dlaczego? :D Bo przy moim czasie i miłości do takich filmów raczej go nie obejrzę. :) No nic nie poradzę. ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. nie oglądałem go..
    Jeśli możesz to kliknij w link od płaszcza u mnie ;)
    http://www.panmalofel.com/2015/04/elegant-coat.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba zacznę czytać tylko tytuł i spostrzegę czy maż dobrą opinie o tym filmie, obejrzę a potem doczytam całość.
    Szykuje się seansik :)
    Miłego
    ---Paweł Małbo (klik)

    OdpowiedzUsuń
  8. No no wreszcie film zdecydowanie dla mnie. Muszę go obejrzeć bo zapowiada się ciekawie. Ehh przeczytałam ten biały tekst. Cóż, ale nie zdradziłeś całej fabuły filmu. Musiałabym obejrzeć film by dowiedzieć się o co konkretnie chodzi :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuję się winny, bo uczciwie ostrzegałem. :D

      Usuń
  9. Chyba nie w moje gusta .. Niestety .. A może - musiałabym obejrzeć , a jest tak mało czasu !


    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. kiedyś też bardzo lubiłam ich książki, do tej pory stoją na półce:)

    OdpowiedzUsuń