sobota, 18 kwietnia 2015

Polecam #21 - Ciekawy przypadek Benjamina Buttona


Rzeczywiście ciekawy przypadek, kiedy na ekranie spotykają się takie dwie królowe: Cate Blanchett (Galadriela, czy chociażby macocha Kopciuszka) oraz Tilda Swinton (Biała Czarownica z Narnii). Według nie to zdecydowanie te panie odgrywają dominującą rolę na ekranie. Tilda znakomicie wciela się w rolę Elizabeth Abbott. Subtelnie i z klasą przesyca sobą swój ułamek filmu. Chociaż jest postacią epizodyczną, dodaje uroku całości. Z Daisy, graną przez Cate spędzamy więcej czasu. Poznajemy ją już jako małą dziewczynkę, a towarzyszymy aż do ostatnich chwil życia.

Benjamin Button (Brad Pitt) to bardzo dziwny człowiek. Urodził się jako staruszek i młodniał z roku na rok. Ten film nie jest zwyczajną historią człowieka. To opowieść o tym, z czym zmagać się muszą dwoje ludzi, z którymi czas robi coś zupełnie przeciwnego. To opowieść poniekąd też bardzo smutna, przynajmniej dla mnie, osoby, która boi się przemijania.

Ciekawy przypadek Benjamina Buttona to film pogrążony jakby w świecie snów. Główny bohater nie spotyka na swojej srodze typowych przeciwności, wydarzenia płyną bez zawiłości, zwykli ludzie wydają się schodzić mu z drogi. Najwyraźniej widać to podczas scen z Elizabeth. Przecież to niemożliwe, żeby hotel i Murmańsk były absolutnie pustymi miejscami. Natomiast niektóre sceny w Paryżu przypominały pod pewnymi względami Amelię. Cóż, chyba to po prostu Paryż tak działa na filmy.

Ciekawy przypadek Benjamina Buttona to film, który powinien znaleźć się na liście "do obejrzenia" każdego. Historia, którą przedstawia, chociaż nieprawdziwa, to w perfekcyjny sposób przedstawia uczucia ludzkie, miłość czy przemijanie. Łapcie zwiastun:


16 komentarzy:

  1. Kiedyś zaczęłam nawet oglądać ten film, ale po 20 minutach dziwnym przypadkiem skończyło mi się premium na ekino (przez co mnie wywaliło ze strony z komunikatem, że ten film jest dostępny tylko dla osób z premium :P) i jakoś tak o tym filmie zapomniałam. W sumie skoro mam trochę czasu, to dzisiaj z chęcią go w końcu obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używasz premium? :D Ja zazwyczaj na CDA oglądam XD

      Usuń
  2. Ja bardzo lubię ten film. Jest taki inny i rzeczywiście ma sie wrażenie, że jest jakby z innego świata, innej bajki. Bardzo dobry film.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy faktycznie, lubię ten film, ale dłuży się niemiłosiernie.
    W podobnym klimacie, o ile się orientuję, w niedługim czasie będzie film pt.: "Wiek Adeline"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Momentami się dłuży, ale podobały mi się te przeciągane sceny. Dodawały filmowi uroku. Jakby skrócili sceny z Tildą, to film nie byłby już taki sam...

      Usuń
  4. Lovely, dear. Great. I have new post also, and will be hape if you see too:

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/2015/04/sheinside-favourites.html?showComment=1429373973644#c6066547231582766903

    Keep in touch, pls. Big kiss

    OdpowiedzUsuń
  5. Może obejrzę .. kto wie ?

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest to film który z pewnością i ja mogę polecić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam ten film. Świetna według mnie produkcja. Kocham ten film i ja mogę go polecić :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. jeden z niewielu filmów który widziałam i nawet przyciągnął moją uwagę na tyle, żeby nie zasnąć podczas oglądania. a u kogoś, kto śpi już w połowie każdego filmu to duży plus.;)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie widziałam, ale dziś na pewno zobaczę wieczorkiem do snu. Pozdrawiam. www.nacpana-ksiazkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Obiło mi się o uszy, ale jakoś nigdy się nie zmusiłam. Może trzeba jednak?

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczny film, byłam kilka lat temu na nim w kinie :) nieźle ktoś wymyślił scenariusz hehe :) polecam również tym co nie oglądali :)

    Kochana, czy mogłabym Cię prosić o kliknięcie linka w poście oraz baneru Romwe po prawej stronie bloga? Będę bardzo wdzięczna i jeśli jakoś będę mogła się odwdzięczyć, to śmiało pisz :)

    Pozdrowionka :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  12. Zostałeś nominowany do Liebster Awards: szczegóły tutaj: http://opiniumkosa.blogspot.com/2015/04/liebster-awards.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio spotkałam się z tym tytułem i chyba jutro się zabiorę za oglądanie:)

    OdpowiedzUsuń