poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Polecam #22 - Sherlock Holmes


Ten film obejrzałem przypadkiem i nieumyślnie na lekcjach. Wiadomo, w ostatnim tygodniu szkoły nic się już nie robi, nawet przed maturą, więc oglądaliśmy filmy. I chwała mojej pani od angielskiego (pozdrawiam Panią Basię) za jej niezawodny gust filmowy, bo po raz kolejny mnie nie zawiodła. (Film "Służące" też był jej inicjatywą). 

Sherlock Holmes to postać znana każdemu chociażby ze słyszenia. Nie wiem dokładnie jaka jest jego geneza, jednakże ja po raz pierwszy na poważnie spotkałem się z nim w tym właśnie filmie i od razu przyciągnął on moją uwagę. Sam Sherlock jest postacią niezwykle barwną. Po głębszym przyjrzeniu się, stwierdzam, że do tego ekscentrycznego detektywa nawiązuje serial Dr House (mój ulubiony serial). Myślę, że ten film zainteresuje każdego miłośnika kryminałów.

Sherlock Holmes wyróżnia się na tle innych kryminałów ze względu na niezwykłe połączenie okultyzmu i naukowego postępu, co daje niesamowitą mieszankę wybuchową. No i wspaniałe londyńskie panoramy oraz znakomicie udekorowane wnętrza mieszkań sprawiają, że film bardzo cieszy oko. Nie byłbym sobą gdybym nie wspomniał o Irene Adler (Rachel McAdams), która idealnie wpasowuje się w ramy określające femme fatale i bez której ten film nie miałby "tego czegoś". 

Film trzyma w napięciu aż do ostatniej sceny i delikatnie wprowadza w problematykę kolejnej części "Sherlock Holmes: Gra cieni" na którą na pewno wkrótce się skuszę. 



19 komentarzy:

  1. Muszę obejrzeć! Pozdrawiam http://ajinaandlou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam! A im bardziej zagłębiam się w historię postaci i książki uwielbiam jeszcze bardziej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mialam obejrzec, ale jakos nie znalazlam czasu. Choc Sherlock'a uwielbiam, ale w wersji serialowej z Benedict'em Cumberbatch :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie! dzięki że mi o tym filmie przypomniałeś ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie muszę obejrzeć ten film. Mam go chyba gdzieś w domu na płycie :) Słyszałam wiele pochlebnych o nim opinii i na pewno jak znajdę tylko trochę czasu to się za niego zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieki za komentarz. Tak pomyslalam, ze odpisze, bo sie zgadzam w 100% z tym co napisales. Nie wiem czy kojarzysz, ale byl nawet film pt "Tato", ktory wlasnie pokazywal zacieta walke ojca o dziecko po rozwodzie. Za nic nie chcieli dac mu praw do dziecka, mimo ze jego byla zona byla niezrownowazona psychicznie. Tez tego nie rozumiem. Niby to tylko film, ale duzo mozna sie z niego dowiedziec... A co do adopcji to tez niestety takie prawo. Jak bylam mlodsza to namawialam mame zeby mi "zaadoptowala braciszka", ale ze nie miala meza to nie miala na to szans. To strasznie niesprawiedliwe. Szczegolnie jak ktos, jak mowisz, nie chce sie z nikim wiazac, a chce takie dziecko z domu dziecka wychowac, dac mu dach nad glowa :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja także oglądałam z rodzicami :D
    http://smileforcat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja właśnie za Sherlockiem nie przepadam. Zawsze, gdy mam okazję obejrzeć choć kawałek filmu, to często się w nim gubię, w książce tym bardziej. Aczkolwiek uważam, że film jest dość ciekawy i pewnie, gdybym oglądała go uważniej, to pewnie bardziej, by mi się spodobał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt, można się zgubić. Wiem, bo też się kilka razy zgubiłem i potem w domu musiałem wracać do scen, których nie ogarnąłem XD

      Usuń
  9. wiesz co sobie myślałam dziś rano? Miałam wrażenie, że obejrzałam już wszystkie dobre filmy... Dziękuję! :)
    Aww męski blog ;) czuję, ze będę wpadała częściej!
    obserwuję oczywiście :) może rewanżyk?

    olkoz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam,uwielbiam! Oglądałam go już kilka razy i UWIELBIAM! Gra cieni jednak trochę mniej mi się podobała,ale też polecam ;))
    Co do Dr House'a,to się zgadzam- najlepszy serial :>

    OdpowiedzUsuń
  11. Słysząc "Sherlock Holmes" od razu każdy reaguje : o tak! to ten słynny detektyw! Ja też bym tak zareagowała chociaż powiem szczerze, że filmu osobiście nie widziałam (a szkoda, bo to klasyk!). Mam nadzieję, że w końcu się zbiorę i go obejrzę, mimo że nigdy faworytką filmów detektywistycznych nie byłam. Ale trzeba próbować wszystkiego! ;) Jak zawsze świetny post, nic dodać nic ująć ;) Ważne, że recenzja twoja a nie ściągnięta z filmwebu. Pozdrowienia dla Ciebie i dla Pani Basi :))

    http://you-always-be.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, no ściąganie recenzji mijałoby się z celem chyba :P Dzięki!

      Usuń
  12. filmy przed maturą? nam do ostatniego dnia przed zakończeniem roku żyć nie dali :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po wystawieniu ocen to po prostu my się nie daliśmy :D

      Usuń
  13. Uwielbiam! Ostatnio ponowiłam jego obejrzenie, jakiś miesiąc temu. ;) Cieszę się, że też się skusiłeś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja trochę tak mimowolnie, bo na lekcji, ale nie żałuję, jak widać :D

      Usuń