czwartek, 30 kwietnia 2015

Polecam #23 - Hansel i Gretel: Łowcy Czarownic


Chociaż imiona mają niemieckie, to dosłownie przewrócili moje życie do góry nogami. Kiedy tylko zobaczyłem pierwsze sceny tego filmu, to już wiedziałem, że zakocham się w nim na zabój. Klimat jakby z połączenia "Nieustraszonych braci Grimm" z "Dziewczyną w czerwonej pelerynie". Świetni aktorzy, cieszący oko, którzy wykorzystali swój talent w 100%. Mrożące krew w żyłach sceny akcji przeplatane elementami fantasy i horroru, a do tego znana wszystkim baśń o Jasiu i Małgosi.

Tak, to właśnie o tym słynnym rodzeństwie, które spaliło Babę Jagę w piecu jest ten film. Tylko, że znana nam historia tej dwójki to zaledwie początek filmu. Wszystko zaczyna się dopiero później. Akcja zaczyna się, kiedy Hansel i Gretel są już dorośli i trudnią się polowaniem na czarownice. W odróżnieniu od nieustraszonych braci Grimm jednak, znają się na swoim fachu i robią to niezwykle profesjonalnie.

Podczas seansu nie nudziłem się ani przez sekundę, ani przez moment nie przestałem czuć ekscytacji, a kiedy film już się skończył, żałowałem, że tak szybko. Na 2016 rok planują nakręcić kolejną część. Pierwszy będę siedział pod kinem i czekał na premierę. Nie mogę także nie wspomnieć o przemocy ekstremalnej, którą wprost przesycony jest film. Oderwane głowy, fruwające gdzie popadnie kończyny czy mózg na ścianie to nic nadzwyczajnego w tym filmie, ale biorąc pod uwagę morderczy sprzęt naszych łowców czarownic, to i tak flaków jest stosunkowo mało. 

Zdaję sobie sprawę, że jestem monotematyczny, bo ciągle tylko te baśnie filmowe, no ale genialnie wpasowują się one w mój wysublimowany gust, no a poza tym, to nie moja wina, że takie filmy teraz kręcą. No, ale na pocieszenie dla tych, którzy nie przepadają za tego typu produkcjami dodam, że nie zostało ich już zbyt dużo i chyba szykuje się jakiś melodramat na weekend. (tak, maturę piszę w poniedziałek) Film niestety nie dla każdego, moja mama zerknęła trochę co oglądam i wymiękła przy pierwszej brutalnej scenie. Łapcie zwiastun!



26 komentarzy:

  1. Oj, nie... to zdecydowanie nie jest moje kino. Ale co kto lubi.
    Mnie kręcą inne filmy, takie kształtujące w widzach odmienne emocje, umiejętności innego patrzenia na świat i niepozostawiające obojętnym - magnetyzm musi być. Oglądałaś może Kruka, Her, Gran Torino, Gniazdo os albo Labirynt Fauna? To jest magia kinematografii pojmowanej jako sztukę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *powinnam napisać oglądałeś - większość autorów blogów to kobiety, stąd pomyłka.

      Usuń
    2. Och dużo ludzi się już pomyliło, ale jesteś pierwszą, która się poprawiła, więc wielki szacun dla Ciebie!
      Labirynt Fauna uwielbiam...

      Usuń
  2. Moja mama natomiast lubi ten film. Chodziła za mną i mówiła: "Włącz mi ten film o Jasiu i Małgosi, którzy łapali czarownice". Nie mogę sobie przypomnieć ile czasu zajęło mi ogarnięcie, że mówi o filmie, o którym piszesz ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zdobywasz czytelników? Reklamujesz się na innych blogach pisząc masę komentarzy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niespecjalnie. Jeśli na blogu, który obserwuję pojawi się nowy post, a ma coś do powiedzenia w tej kwestii, to komentuję. A czy się reklamuję? Też niekoniecznie. Przeważnie zostawiam na końcu komentarza linka do siebie, ale to też z przyczyn głównie użytkowych, bo sam lubię, jak ludzie komentujący u mnie zostawiają linki do swoich blogów, bo wtedy mogę szybko i łatwo się do nich dostać. Ale tak szczerze powiedziawszy, to nie zdobywam czytelników tak właściwie. Czytelnicy sami się u mnie pojawiają i mam nadzieję, że to dlatego, iż podoba się im mój blog. Pozdrawiam Cię Anonimie! :D

      Usuń
  4. Również nie nudziłam się ani chwili na tym filmie. Trafił on w 100 % w mój gust :)
    Z chęcią jeszcze kiedyś do niego powrócę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zwiastun bardzo mnie zaintrygował. Oglądałam "Dziewczynę w czerwonej pelerynie" i bardzo mi się podobała. Ten film też zapowiada się zdecydowanie ciekawie i jak najbardziej zamierzam obejrzeć :))
    http://addictedtobooks.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. oglądałam ten film i jest świetny :))
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wygląd bloga :) Bardzo fajny pomysł na notkę ;-) Pozdrawiam :)
    http://seriouslyhumanity.blogspot.com/
    Wspólna obserwacja ? Ja już liczę na uczciwy rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie oglądałam tego filmu niestety, ale to musi się koniecznie zmienić. Jak tylko znajdę trochę więcej czasu to go zobaczę.
    zapraszam do mnie www.nacpana-ksiazkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. ja oglądałam ten film i czekam na kolejną część :3
    może wspólna obserwacja?
    daj znać u mnie
    Gabrielle-klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam na tym w kinie i świetnie się bawiłam, faktycznie - ciężko się nudzić przy oglądaniu, praktycznie cały czas coś się dzieje i film trzyma w napieciu :)
    ♀ blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę obejrzeć koniecznie,jak będę miała więcej czasu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Hihi, po raz kolejny nie dla mnie. :D Lecz to klimaty mojej siostry i jej polecę.

    Powodzenia na maturze! : P

    OdpowiedzUsuń
  13. ten film jest cudowny, obejrzałam go chyba z pięć razy :3
    to idealnie mój typ filmu :3
    http://queenxfangle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Może być fajny :D
    Na pewno w wolnym czasie zechcę to obejrzeć :)
    Super recenzja :P

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Oczywiście oglądałam, całkiem niezły. Czasem miałam wrażenie, że niektóre sceny (te które miały być "brutalne") są dla mnie zbyt sztuczne :/ mimo wszystko polecam ;)

    olkoz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. No popatrz!Matury od poniedziałku to biorę się za oglądanie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Planuje obejrzeć go w kinie, ale boje się ze nie wytrzymam do tego czasu i obejrzę online :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Musze obejrzeć!

    W wolnej chwili zapraszam do mnie na nowy post.

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam i jestem zachwycona!
    Ze 'zwykłej' niby baśni zrobili zaskakujący film.

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam obejrzeć już daaawno! Ten post to świetne przypomnienie :D

    martuskaaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń