sobota, 25 kwietnia 2015

TAG #8 - Liebster Blog Award

Kolejne LBA. Nie wiem które, bo przestałem je liczyć w pewnym momencie, ale wiem za to, że bardzo lubię tą formę wypowiedzi i myślę, że Wy też ją lubicie. Jest szybka, prosta i przyjemna. Tym razem za nominację dziękuję Magdzie z TEGO bloga. No i tradycyjnie nie nominuję nikogo, ale jeśli ktoś już koniecznie chciałby być przeze mnie nominowany, to nich pisze śmiało, czy to w komentarzu, czy to prywatnie (na tym pasku u góry jest taka ładna zakładka KONTAKT

1. Jaką książkę chcesz przeczytać, ale jeszcze tego nie zrobiłeś? 
> Na pierwszy ogień pójdzie "Gildia magów" Trudi Canavan oraz pozostałe tomy cyklu, jeśli mi się spodoba. Dużo o tej autorce słyszałem, od dawna kręci się gdzieś w mojej świadomości i w końcu postanowiłem się za nią wziąć. No i na drugi ogień pójdzie nasz ukochany "Wiedźmin" Andrzeja Sapkowskiego. Tyle ludzi chwali, a ja nie mam pojęcia dlaczego jeszcze nie przeczytałem tej książki.

2. Twoje największe literackie marzenie?
> Cóż, literaturę tworzę, zarówno epikę jak i lirykę, ale nie mam motywacji i chęci, żeby cokolwiek skończyć i doprowadzić do porządku. A gdzieś tam w mojej głowie skrywają się marzenia o sławie i ekranizacjach książek, które mógłbym kiedyś napisać...

3. Budzisz się w przeszłości: w którym wieku/epoce jesteś i dlaczego?
> Naturalnie, że w Starożytnym Rymie! (ale tylko jako jakiś tam patrycjusz, o i oczywiście zimą, bo latem tam jest za ciepło jak dla mnie) Jestem zafascynowany tą kulturą już od dawna, chyba głównie poprzez różne filmy, których akcja dzieje się w tym czasie. 

4. Jaki film poleciłbyś wszystkim bez względu na wiek i upodobania?
> Amelię. Bez cienia wahania. Bo jest to film wyjątkowy, niezwykły i jedyny w swoim rodzaju. Nie ma drugiego takiego filmu i już nigdy nie będzie. Oglądam go średnio co pół roku i za każdym razem skutecznie poprawia mi humor. Przydałby się kiedyś napisać o Amelii, ale obawiam się, że to nie byłaby obiektywna recenzja...
5. Jesteś na bezludnej wyspie. Co masz ze sobą? (3 przedmioty)
> Ludzie, mi wystarczą 2 przedmioty! Laptop i ładowarka. Internet i prąd będę kradł sąsiadom :D (z innej wyspy, bo moja jest niby bezludna).

6. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami?
> Od tych wszystkich nudnych książek polskich autorów pisanych za komuny, które bibliotekarka wciskała na siłę wszystkim dzieciom. Właśnie z tamtego okresu pochodzi moja niechęć do polskich autorów, na czym ucierpiał Sapkowski i jego "Wiedźmin". Pamiętam też późniejszy okres, kiedy to pani w podstawówce (to była chyba 3 klasa) kazała każdemu czytać 2 książki tygodniowo, bo inaczej dostanie 1. I nie docierało do niej, że Harry Potter to gruba książka i dziewięciolatek nie przeczyta jego dwóch tomów tygodniowo. Patologia. Ale szkoły takie są, zabijają chęci do czegokolwiek. Za to moja przygoda z fajnymi książkami zaczęła się, kiedy zrobiłem sobie kartę do biblioteki publicznej i nie musiałem już czytać tych niefajnych książek ze szkolnej (od tego czasu nie lubię szkolnych bibliotek).

7. Jaką jedną książkę wrzuciłbyś do kanonu lektur obowiązkowych w szkole?
> Muminki! No, ale miałem wybrać jedną, więc zdecyduję się na "Dolinę Muminków w listopadzie" dla 3 gimnazjum. Książki o Muminkach niewiele mają wspólnego z japońską kreskówką, powiedziałbym, że to bardziej książki dla dorosłych, dojrzałych już ludzi. Psychologiczne i skłaniające do refleksji, a nie bajeczki dla dzieci. Dużo ludzi odczuwa do Muminków niechęć, nigdy nie wiem dlaczego...

8. Jeśli byłbyś pisarzem, o czym byłoby Twoje pierwsze dzieło?
> Jestem pisarzem! (hue hue) Leniwym i beznadziejnym, ale jestem. I moje pierwsze i jedne dzieło to fantasy (a jakże!) i wiem, że nawet jeśli kiedyś miałbym napisać coś innego, to zawsze byłoby to fantasy. 

9. Filmy czy seriale?
> Filmy, definitywnie. Moja przygoda z filmami zaczęła się mniej więcej w tym samym czasie, kiedy założyłem tego bloga, czyli zeszłej jesieni. Dopiero niedawno zdałem sobie sprawę z tego, że mam już dość dużo tych filmów tak właściwie obejrzane i te moje recenzje mają już jakieś ręce i nogi :D 

10. Uważasz, że świat bez książek byłby lepszy niż bez telewizji?
> Nie, no oczywiście, że nie. Jak dla mnie telewizji mogłoby wcale nie być. Nie oglądam telewizji, szkoda mi na nią czasu. Jak chcę obejrzeć film, to używam Internetu w tym celu, a telewizja kłamie i zabija czas wolny. Za to książki są fajne ^^

11. Dlaczego postanowiłeś założyć blog?
> Bloga chciałem założyć od dawien dawna i przez pewne okresy w swoim życiu bloga miałem, tylko zwykle po tygodniu przestało mi się to podobać i takiego bloga usuwałem. Tego mam już prawie pół roku (OMG!), a założyłem jakoś tak spontanicznie, bo moja przyjaciółka miała i też chciałem :D 

21 komentarzy:

  1. Jak można nie przeczytać "Wiedźmina"?! Do biblioteki wypożyczyć, już! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, Wiedźmin czeka w kolejce (która póki co jest zawieszona, bo uczę się biologii) :D

      Usuń
    2. Oczywiście matura najważniejsza ;)

      Usuń
  2. Właśnie kończę trzeci tom "Gildii Magów", nawet mogę polecić, bo szybko się czyta, chociaż mimo wszystko jakoś specjalnie szału nie ma. Też mam zamiar zabrać się za "Wiedźmina" tym bardziej, że jakimś dziwnym przypadkiem w mojej domowej biblioteczce znalazła się 2 i 5 część, nawet nie wiem skąd..
    Amelię oglądałam, mi też bardzo się spodobał :)
    Szkole biblioteki to zło.. Pani nawet nie pozwalała nikomu chodzić między regałami, jedynie ona mogła proponować książki, nie wiem jaki to miało sens ale z tego co zauważyłam, dalej tak jest :P Ja Harre'go Pottera przeczytałam pierwszy raz przed drugą klasą, w wakacje. Wtedy pamiętam, że czytałam go przez tydzień, ale po dobre 6 godzin dziennie xD
    Też nie oglądam telewizji, ale za to lubię czasami obejrzeć jakieś seriale (pff, czasami, że niby to mnie wcale nie wciąga). Tylko też korzystam wtedy z internetu, w końcu łatwiej i wygodniej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, tak sobie myślałem, że ktoś napisze o "Gildii Magów". A w bibliotece to mieliście jeszcze większy hardkor niż my!

      Usuń
  3. haha :D odpowiedz z bezludna wyspą jest najlepsza :D dzieki za świetne odpowiedzi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, polecam serdecznie "Gildię magów", szybko się do niej zabieraj! ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Też planuje przeczytać 'Gildię Magów' :D
    Bardzo fajne pytania i odpowiedzi :)

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne odpowiedzi. Lubię kiedy są rozwinięte i ciekawe. Mamy sporo wspólnego C:

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi w podstawówce kazano dużo wypracowań pisać, a lektury to tak swoją drogą. Myślałam, że się do pisania przez to zrażę a tu proszę XD

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest film o moim imieniu ? Ja muszę obejrzeć ..

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Gildia magów to najlepsza seria jaką czytałam. Na prawdę polecam! :))
    Mi również bardzo podoba się film "Amelia". Mogłabym go oglądać cały czas i nigdy mi się nie znudzi :D

    OdpowiedzUsuń
  11. ja ostatnio zaczęłam interesować się filmami, oglądać, itp :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. szkoły zabijają chęci do czytania, to prawda. tyle jest ciekawych książek, a oni wybierają takie nie wiadomo co i jeszcze każą się w tym drugiego dna dopatrywać...

    OdpowiedzUsuń
  13. Chcesz się obudzić w Starożytnym Rymie? A będzie parzysty czy nieparzysty? xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak parzysty czy nieparzysty? Bo nie rozumiem pytania xD

      Usuń
    2. Ja ciągle rozkminiam nad tym...

      Usuń