wtorek, 7 kwietnia 2015

TAG #7 - Tytułowy i Książkowy

Tagi to ogólnie takie krótkie formy wypowiedzi, dlatego lubię poczekać aż ich się trochę nagromadzi i zrobić dwa tagi w jednym poście. Tradycyjnie, nominował nikogo nie będę, bo mi się nie chce, ale oczywiście jeśli ktoś będzie chciał to zapraszam, może czuć się nominowany. Dzisiaj przychodzę do Was z dwoma tagami literackimi:
- Tytułowy TAG od Weroniki
- TAG Książkowy od Magdy


Tytułowy TAG


1. Najdłuższy tytuł, z jakim kiedykolwiek miałeś styczność.
> "Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa" - C. S. Lewisa - tytuł długi, jak trzeba, a książka bardzo fajna ^^

2. Najkrótszy tytuł, z jakim kiedykolwiek miałeś styczność.
> "Inferno" - Dan Brown - 7 liter, więc krótki tytuł jest :D 

3. Tytuł, który w najmniejszym stopniu nie ma nic wspólnego z książką.
> "Dusza Ognia" - Terry Goodkind - jestem trochę monotematyczny, jeśli chodzi o autorów, ale prawda jest taka, że sensu tytułu piątego tomu Miecza Prawdy nigdy nie byłem w stanie zrozumieć.

4. Tytuł, który opisuje książkę perfekcyjnie.
> "Dziennik cwaniaczka" - Jeff Kinney - dwa słowa, a idealnie opisują całą książkę i jej głównego bohatera.

5. Najbardziej irytujący tytuł.
> "Dziady" - Adam Mickiewicz - przepraszam, że padło akurat na Dziady, ale chyba właśnie ta książka stanowi kwintesencję mojej niechęci nienawiści wręcz do lektur, toteż sam tytuł mnie irytuje.

6. Zmiksuj wszystkie tytuły razem i ułóż swój tytuł.
> "Opowieści z Narnii: Inferno, Dusza, Dziennik Dziadów, Czarownica Ognia, Lew i stara szafa cwaniaczka" - wyszło takie coś. 

TAG Książkowy


1. Jaki gatunek książek najchętniej wybierasz?
> Tu odpowiedź będzie jednoznaczna i monotematyczna - FANTASY!

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałbyś być?
> W sumie rzadko zdarza mi się, że czytając książkę widzę, że jestem do jakiejś postaci podobny. Częściej właśnie chciałbym kimś być. I tą postacią jest Richard Rahl z Miecza Prawdy, ofc!
Tak naprawdę, to wolałbym być Nicci z tej samej książki, ale to są informacje poufne, więc ciii!
3. Jaką książkę dałbyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?
> Muminki. Bezwarunkowo. Wszystkie części. Bo są takie książki, które przeczytać trzeba, absolutnie.

4. Wolisz książki w formie papierowej, e-booki, czy audiobooki?
> Audiobook to nie jest książka według mnie. Tradycyjny papier to fajna sprawa, ale wybieram e-booki, bo mam fajny czytnik, bo są łatwo dostępne, lekkie i wygodne w użyciu.

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
> No, tu bardziej cykl książek - Miecz Prawdy - te książki przeorały moją duszę na wskroś. 

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?
> Powiedziałbym, że coś Pratchetta, ale nie. Clive Cussler - "Arktyczna mgła". Wspominam o tej książce dlatego, bo uwielbiam twórczość Cusslera, a tą książką akurat mnie zawiódł. Dłużyła się strasznie.

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca, czy zaczynasz kilka książek na raz?
> Jeśli już czytam, to od początku do końca. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby mieć kilka rozpoczętych książek. No, chyba że kilka Pratchetta (kilka razy w życiu postanowiłem dać im szansę), ale to jest tak, że zacząłem, nie skończyłem i nigdy nie skończę.

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
> Zdecydowanie częściej czytuję wypożyczone książki. Rzadko kupuję, zwykle ktoś mi daje książki.

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań? 
> Chciałem być fajny i powiedzieć, że Koran, ale boję się, że Muzułmanie mnie znajdą, więc ponownie powiem, że Muminki. No bo to są książki z ponadczasowym przesłaniem, po które każdy powinien kiedyś sięgnąć.

10. Czy oceniasz książkę po okładce?
> Rzadko. Głównie patrzę na autora. Jeśli go znam i czytałem już coś jego autorstwa to mam pewne powody przypuszczać, że jego kolejna książka będzie równie dobra.

11. Czu ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeśli tak, to jaka była największa ilość książek, które kupiłeś w promocji?
> Mówię, że raczej książek nie kupuję. Raz mi się zdarzyło kupić "Niedokończone opowieści" Tolkiena.

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
> "Skradzione dusze" Terrego Goodkinda - kolejny tom. Jest najnowszy i jeszcze nigdzie go nie ma.

13. Ile książek liczy twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
> Moja biblioteczka to regał z pięcioma półkami. Zawiera on głównie książki które dostałem w szkole na koniec roku, za różne konkursy, na prezenty, itp. Zawiera ona głównie książki encyklopediopodobne, popularnonaukowe, słownikopodobne, trochę fabularnych.

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?
> Zwykle najpierw ekranizacja. Dopiero potem, jak film zachwyci sięgam po literacki pierwowzór. W ten sposób odkryłem kilka fajnych książek, jak Miecz Prawdy na przykład. 

15. Co teraz czytasz?
> Streszczenia lektur z liceum ^^ No co, matura za kilka tygodni!

17 komentarzy:

  1. Ostatni podpunkt mi przypomniał jak bardzo chcę teraz dokończyć "Portret Doriana Gray'a" i jak bardzo zamiast tego czytam streszczenia... smuteczek ;(
    Jak ja cię dobrze znam, większości wymienionych pozycji byłam pewna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mogłabyś rozwinąć? Czego byłaś pewna? :D

      Usuń
    2. Goodkind, Richard, Muminki, Dziady i Lewis ;) Myślałam, że gdzieś jeszcze się ujawni Tolkien, ale jak widzę tylko przy promocjach książkowych :D

      Usuń
  2. Muminki? Ale serio? Ja ich nigdy nie lubiłam.. Coś.ze mną nie tak czy jak... A i powodzenia na maturze, oby nie była trudna :3 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie stwierdzam, że Muminki można kochać albo nienawidzić.

      Usuń
  3. Ja mam słabość do kupowania książek, jakimś dziwnym dzieckiem jestem, ale muzyka i czytanie to wielka część mojego życia więc kurde.. Słabo z tym oszczędzaniem :P Ja najbardziej lubię również fantasy ale od jakiegoś czasu też bardzo często czytam różne horrory, jeszcze na żadnym się nie zawiodłam, no może Carrie S.Kinga było trochę.. Nudne ;P
    Ciekawy tytuł ci wyszedł, nie powiem że nie :) Ehh zaczynam bać się Dziadów, w tym roku będziemy je omawiać :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Muminki są straszną bajką, bałam się jej i chyba ciągle boje.
    Tym razem trochę poważniejszy tag, tak patrzę, ale pytanie 6 pierwszego jest genialne ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprawda, Muminki są fajne! :P
      Nie, no a tak na serio, to książki o Muminkach znacznie się różnią od nienawidzonego przez niektórych serialu, szczególnie te ostatnie tomy. Polecam kiedyś sięgnąć na przykład po "Dolinę Muminków w Listopadzie". To bardziej książka psychologiczna niż bajka.
      Jeśli tag się podoba, to możesz czuć się otagowana :P

      Usuń
    2. Ja jestem uprzedzona do bajek, w podstawówce zabrali nas do kina na jakieś Muminki i kometa czy coś w tym stylu i jeszcze się z tego nie otrząsnęłam. Ale Małą Mi uwielbiałam. I Włóczykija oczywiście ;>
      Skoro piszesz, że książki lepsze to może się skuszę ^^

      Usuń
  5. Nigdy nie czytałam Muminków :D
    A fantasy to zdecydowanie jeden z lepszych gatunków. I powodzenia na maturze! Jak się cieszę, że ja mam już to za sobą :)

    Zapraszam
    www.apteka-literacka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Muminki? . Nigdy nie oglądałam i nie czytałam Muminków... To źle?
    Fajne tagi. Pytania nie były tak denne jak moje (tak czytałam Twoją odpowiedź). I fantasy... . Kiedyś napiszę książkę fantasy i pobiję J.K. Rowling! Ach... Te moje marzenia. Dlaczego J.K. Rowling? Bo nawet 5-cio latki potrafią coś powiedzieć o Harry'm Potterze.
    Współczuję streszczenia lektur. Większość ludzi tak ma, że gdy słyszy słowo "lektura" od razu nie chce jej czytać. Nawet ja dziewczyna, która ma za sobą tysiące tytułów- nienawidzę lektur.
    Powodzenia w maturze!
    Emila
    http://darknessandlightnessorbrightness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogólnie nie lubie "tagów" ale w twoim wydaniu wychodzi to tak niecodziennie. Mówisz co robisz i co myślisz gdy to robisz. Wspaniale
    Miłego
    Terstim.blogspot.com (w wolnym czasie) :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Muminki...Nie dałam rady przeczytać...Ale Dziennik Cwaniaczka jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne pytania, aż sama chyba napiszę taki post:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo oryginajny tag. Widzialam twoje pytanie dotyczace literak PJ. Prowadze razem z inna blogerka akcję "sprawdz kot czyta twojego bloga". akcja poolega na tym ze czytelnicy wstawiaja w treśc swojego postu informacje. Jesli ktos uwaznie czyta wpisy blogerow to wpisuje w komentarzu PJ. Jesli dana osoba nie wpisała PJ oznacza ze tak naprawde nie przeczytała wpisu :)
    Zapraszam do wspolnej zabawy. Wiecej szczegolow znajdziesz tutaj ----Weź udział----
    Pozdrawiam cieplutko!
    ----Poznaj mój świat fotografii----

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie pomysł fajny, można dowiedzieć się prawdy. Ja chyba jednak wolę zaufać moim kochanym czytelnikom ^^

      Usuń
  11. twój zmiksowany tytuł wyszedł fantastycznie :D
    no i oczywiście powodzenia na maturze!

    OdpowiedzUsuń