sobota, 30 maja 2015

Polecam #26 - Trylogia Czarnego Maga

Dzisiaj nie będzie filmu, tylko książka. "Trylogię Czarnego Maga" Trudi Canavan, czyli "Gildię magów", "Nowicjuszkę" i "Wielkiego mistrza" przeczytałem w trzy dni, głównie dzięki Waszym zachętom pod jednym z moich ostatnich LBA, kiedy to przyznałem się, że po cykl zamierzam sięgnąć. Ogólnie jestem pod wrażeniem, trylogia bardzo mi się spodobała. Przyznam się ze wstydem, że już prawie zapomniałem jak to jest czytać książkę! Od tak dawna nie przeczytałem niczego fajnego, że ta lektura była bardzo miłą odmianą. Teraz na pewno będę już starał się czytać więcej. 

O czym jest ta trylogia? Otóż główną bohaterką jest Sonea, dziewczyna ze społecznych nizin, nienawidząca magów jak wszyscy jej bliscy. Pewnego uroczego dnia, kiedy to gwardia oraz madzy przepędzali wszystkich ubogich z miasta, Sonea przelała całą swoją złość na kamień. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby mag nie dostał owym kamieniem w głowę. Ale dostał, wiec wszyscy od razy się zorientowali, że Sonea użyła magii. Madzy postanowili ją odnaleźć i nauczać, lecz ona opacznie to zrozumiała i ukrywała się przed nimi skutecznie przez pół pierwszego tomu, co bardzo mnie osobiście zdenerwowało. Potem jednak Sonea wstąpiła do Gildi Magów, uczyła się w szkole, gdzie jej osoba strasznie przypominała żeńską wersję Harrego Pottera oraz wplątała się w niejedne kłopoty. Nie chcę zdradzać za dużo, bo spoilerowanie to ZŁO

Mnie najbardziej do gustu przypadła koncepcja magii u Trudi Canavan. Kobieta naprawdę miała pomysł na to, a z doświadczenia wiem, że bardzo trudno jest wymyślić naukę o czymś, czego tak naprawdę nie ma. Bardzo podobały mi się opisy pojedynków, nauki magii oraz różnych umiejętności magów, z którymi się nie spotkałem w innych książkach tego typu. Na moją uwagę zasługuje także Akkarin, Wielki Mistrz Gildii Magów, który był moją ulubioną postacią całej trylogii. Szkoda, że naprawdę większa akcja z jego udziałem wydarzyła się dopiero w ostatniej części. 

Reasumując, "Trylogia Czarnego Maga" jest książką dla każdego szanującego się fana fantasy i nie tylko. Książki czyta się szybko, są bardzo wciągające, fabuła jest ciekawa, a świat przedstawiony perfekcyjnie. Na pewno wkrótce sięgnę po pozostałe dzieła autorki. Ogólnie, rzadko opisuję książki, ta jest dopiero drugą, której opisu się podjąłem, więc wybaczcie brak doświadczenia w tej materii :D

24 komentarze:

  1. Często natykałam się w księgarniach czy innych sklepach na różne z książek Trudi Canavan, jak najnowszą (chyba) ,,Złodziejską magię''. Mimo przecudnych okładek, zachęcających opisów i różnych pozytywnych recenzji, nie mogłam się jakoś przemóc, choć o ,,Trylogii Czarnego Maga'' myślę ostatnio dość często.
    Najprawdopodobniej zaczaję się w bibliotece za ,,Trylogią Czarnego Maga'' bądź popytam przyjaciół, którzy w przeciwieństwie do większości społeczeństwa lubią czytać, a jak mi się spodoba, może nawet powiększę o te kilka książek swoją kolekcję.
    Recenzowanie (jeśli można to tak nazwać) książek idzie ci całkiem nieźle. Mógłbyś jeszcze bardziej całość rozwinąć, nie chodzi mi o takie rzeczy ja dodanie zdjęcie okładki czy napisanie imienia i nazwiska tłumacza (tyle osób o tym zapomina, a to cholernie ważne), ale może coś o stylu autorki i tym podobnych.
    Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że czas pozwoli ci zacząć znów więcej czytać i doczekam się jakiejś recenzji.
    ______________________________________
    W wolnej chwili zapraszam do siebie, może akurat spodoba ci się to, co podsuwa mi wyobraźnia?
    cordragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba mi potrenować pisanie recenzji książkowych...

      Usuń
    2. Bez przesady, nie jest tak źle, zawsze mogło być gorzej. Jeśli będziesz pamiętał o wspomnianych przeze mnie rzeczach, wyjdzie naprawdę nieźle.

      Usuń
  2. Hehe, też najbardziej lubiłam Akkarina ;3 Tylko nie rozumiem tego porównania Sonei do Harrego Pottera xD
    Teraz muszę się zabrać za inne książki tej autorki, bo "Czarnego Maga" wspominam bardzo dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bo oboje chodzili do szkoły magii, uczyli się czarować. Harremu dokuczał Malfoy, a Sonei Regin :D

      Usuń
  3. Wiesz widziałam ją parę razy w bibliotece, ale jakoś nigdy nie sięgnęłam po nią. Teraz chyba to zmienię,bo wydaje się być nawet interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie zmieniają te swoje nicki, awatary, a ja wtedy nie wiem kto jest kim XD

      Usuń
  4. Ja tam lubię jak mi spoiler-ujesz białą czcionką, bo tak to przynajmniej się czegoś dowiem. :D A trylogię jak zwykle polecę siostrze. :D No cóż, zrecenzuj obyczajówke to przeczytam, słowo! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię spoilerować, bo to jest wredne, a mam w sobie coś z chama :D

      Usuń
  5. Jakoś przez całe gimnazjum i liceum chociaż te książki wołały mnie z półki w bibliotece nie byłam do nich przekonana. Teraz chyba jednak je przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam,ale zachęciłeś mnie do tej trylogii. Jak natknę się na nią w bibliotece to na pewno ją wypożyczę :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Możliwe, że się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja jakos nie przepadam za takimi fantastycznymi książkami magia i te sprawy, wolę typowe życiówki :)
    pozdrawiam serdecznie
    http://mvegaslas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, mam to, ale nie chce mi się czytać, nie trafia w mój gust - trochę infantylne. Kiedyś na pewno by mi się spodobało.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam całą serię już chyba trzy razy i za każdym razem mnie zachwyca. Seria jest po prostu niesamowita, a każdy bohater wyjątkowy :))
    Polecam Ci również dalsze części - "Misja ambasadora", "Łotr" oraz "Królowa zdrajców". Nie dorównują co prawda Trylogii Czarnego Maga, ale i tak są świetną kontynuacją :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamierzam, ale wolę odczekać jakiś czas, bo jak czytam, to nie robię nic innego, a obecni zajmuję się pewnym większym projektem :D

      Usuń
  11. chętnie bym przeczytała, nie raz się czaiłam, ale nie mamy obecnie w bibliotece pierwszej części... i tak czekam aż ktoś odda :<

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobre.

    W wolnej chwili zapraszam do mnie na nowy post.

    OdpowiedzUsuń
  14. W chwili wolnej pomiędzy egzaminami może się skuszę. A jak nie to pewnie w wakacje poczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nie słyszałam .. znowu ..

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń