sobota, 6 czerwca 2015

Polecam #27 - Mr. Nobody


To najdziwniejszy i najbardziej pokręcony film, jaki widziałem w życiu, ale z całą pewnością mogę też stwierdzić, że jeden z najlepszych. Ciężko jest to ogarnąć, naprawdę, ale kiedy już człowiek przyzwyczai się do tego, jak ten film jest stworzony, to okazuje się, że jest świetny, naprawdę świetny. Łatwo się w nim jednak pogubić i wiem, że nie każdemu będzie się chciało przez dwie i pół godziny oglądać kilka poplątanych alternatyw życia tego samego człowieka.

Mr. Nobody to historia, a właściwie kilka historii, zwyczajna. Zwykłe życie, zwykłego człowieka, a konkretnie skutki poszczególnych decyzji. Kiedy Nemo Nobody stoi przed trudnym wyborem, decyduje się na jedno i drugie. Takich decyzji, a co za tym idzie, alternatywnych rzeczywistości jest w filmie dość dużo, ale na szczęście nie wszystkie są szczegółowo rozwijane. No i cały film to urywki z tych różnych żyć, które się przeplatają, łączą i gmatwają tworząc coś absolutnie wspaniałego i dziwnego. Ten film to bardzo luźna zabawa czasem i przestrzenią. Czasami zupełnie nie nie widać różnicy między snem i jawą, rzeczywistością i marzeniem, wizją i prawdą, czy przeszłością i przyszłością.

Ten film jest zdecydowanie wart obejrzenia, chociaż wymaga dość dużo skupienia i zastanawiania się, do jakiej z pokazanych wcześniej rzeczywistości należy dana scena. Dodam jedynie, że zakończenie trochę wyjaśnia, ale też tworzy nowy, zdumiewający wymiar, więc aby się przekonać, trzeba film obejrzeć. Warto też wspomnieć Jareda Leto, odtwórcę głównej roli. Myślę, że świetnie sobie z tym filmem poradził czyniąc go jeszcze lepszym. Tradycyjnie, zapraszam na zwiastun. Przy okazji, zapraszam do zwiedzania Domu Jabłońskich, kto jeszcze nie obejrzał :)


27 komentarzy:

  1. Po zwiastunie stwierdzić mogę, że jest interesujący i zostawił we mnie ogromną ciekawość...
    Może kiedyś, jak będę miała więcej wolnego czasu, obejrzę go. :)
    http://headintheclouuuds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach obejrzenie tego filmu, jednak co chwila przekładam.

    http://1968basweca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam dawno temu i to absolutnie jeden z najdziwniejszych filmów jakie widziałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. juz dodalam do "chce obejrzec" na filwebie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie... inne, oryginalne, lekko pokręcone filmy i ciekawie przedstawiłeś fabułę, więc niedługo w wolnym czasie, gdyż zbliżają się wakacje, z całą pewnością się zapoznam. O, i jeszcze Jared Leto. Pozycja obowiązkowa.
    Pozdrawiam i dziękuję za komentarz u mnie na blogu. Miłego dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno temu chciałam go obejrzeć, ale potem jakoś zapomniałam.. Dzięki Tobie przypomniałam sobie o nim i znów mam wielka ochotę, żeby go poszukać i obejrzęć!

    Jared Leto jest świtnym aktorem. Widać, że wkłada całe swoje serce w to co robi i został wynagrodzony oskarem za rolę w "Witaj w klubie". Jak najbardziej należało mu się!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze obejrzeć ten film ! dzięki za przypomnienie ! :)
    Fajnie zrecenzowałeś *-*

    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje się być ciekawy, chętnie obejrzę :D Własnie szukałam jakiegoś filmu do obejrzenia ;))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam ten film i ogromne wrażenie na mnie wywarł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Film wydaje się być naprawdę ciekawy, lubie dziwne i nietypowe konwencję możliwe wiec ze przypadnie mi on do gustu ;)

    niutta.blogspot.com
    ~Niuta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super film! Zresztą bardzo lubię wszystkie filmy z Jaredem Leto, zwłaszcza Requiem dla snu.
    http://wolnym-krokiem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Requiem dla snu" znajduje się już na mojej filmowej liście "do obejrzenia" :D

      Usuń
  12. Z tego co przed chwilą przeczytałam film wydaje się na prawdę ciekawy, na pewno obejrzę. W końcu trafiam na film, który nie jest typową komedią romantyczną :D
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Oooo w takim razie mam idealny film na weekend :)
    Obserwuję :)
    Mógłbyś kliknąc u mnie w poście w linki z ubraniami? ;) http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/06/just-how-night-changes.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Może być świetny :D
    W wolnej chwili postaram się obejrzeć :)

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zwiastun mnie tak zainteresował, że nie mogę odpuścić tego filmu..

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę obejrzeć! Tak, ja obejrzę coś co polecasz i zdam CI szczegółową relację. Jeśli ma być szybko to załatw mi dzień jakiegoś wolnego. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, jeśli Ciebie zachęciłem do obejrzenia jakiegoś mojego filmu, to mogę uznać to za sukces :D

      Usuń
  17. a mnie jakos niespecjalnie zachęcił , może dlatgo ze nie lubie tego typu filmow ciezkzo się w takich odnajduj,e ale może kiedyś
    pozdrawiam
    mvegaslas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. jak będę pamiętała to obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  19. oo musze obejrzec;d

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Z jednej strony ciekawy, z drugiej strony boję się, że nie połapię tych wszystkich wątków, bo zwykle tak mam. Hmm, co by tu zrobić... chyba spróbuję ;)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Może zajrzę do tego w wolnej chwili!:)

    OdpowiedzUsuń
  22. zgadzam się, to bardzo dziwny film...

    OdpowiedzUsuń
  23. Pamiętam, jak oglądałam "Mr. Nobody" w zeszłe wakacje, a nadal go sobie nieraz wspominam. Zdecydowałam się na obejrzenie, gdyż grał w nim jeden z moich ulubionych wokalistów, Jared Leto, jak okazało się także wyśmienity aktor. Po prostu uwielbiam ten film, kiedyś sama wspomniałam o nim na moim blogu. Już ścieżka dźwiękowa tworzy niesamowity klimat, niemal doskonale uzupełniając określone sceny, nawet w zeszłym tygodniu przesłuchiwałam tę muzykę i zaraz pewnie znowu to zrobię. Fabuła jest bardzo interesująca, ta niepewność względem prawdziwej historii życia głównego bohatera trzymała w napięciu. Niektórzy mogą twierdzić, iż to nieco dziwny film, ale ja stwierdzam, że dla mnie jest w sam raz. Przyjemnie jest obejrzeć coś niebanalnego. Ta produkcja pozwala nam też dostrzec specyfikę ludzkiego życia, tj. jak pewne decyzje mogą znacząco wpłynąć na naszą przyszłość.
    Zresztą istnieją jeszcze podobne filmy, jak np. "Efekt motyla", jeśli ktoś go nie oglądał, a przypadł mu do gustu "Mr. Nobody", to musi to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jared LEto...uwielbiam go ! :) Jednak nie oglądałam tego filmu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak Jared Leto tam jest...No to dziwnie na pewno będzie!

    OdpowiedzUsuń