środa, 15 lipca 2015

Polecam #31 - Sierota


To ogólnie miał być horror. Ale jak na horror, to powiedziałbym, że nie jest zbyt straszny. Za to thriller z niego świetny. Jeśli zatem nie przepadasz za horrorami, bo nie lubisz zbyt dużej dawki strachu, to "Sierota" jest filmem dla Ciebie. Nie przeraża, ale trzyma w napięciu i niepokoju aż do ostatniej sceny. 

Główną bohaterką jest mała dziewczynka, adoptowana z sierocińca przez pewne dość majętne małżeństwo z dwójką własnych dzieci. Esther, bo tak nazywa się tytułowa sierotka od pierwszego spotkania urzekła swoich przyszłych rodziców i cała trójka od razu się polubiła. Jednak gdy tylko mała zadomowiła się w nowym domu, zaczęły pojawiać się problemy. Oczywiście nie natury fantastycznej, bo nie jest to horror, ale właśnie thriller. Esther jest dosyć cwaną, sprytną dziewczynką, której szalone intrygi okazują się być nieustannym źródłem kłopotów. 

Film wielokrotnie mnie zaskoczył. Godne pochwały były plany małej sierotki, które za każdym razem były przebiegłe, bezwzględne i perfekcyjne. Fabuła filmu może być uznana za dość oklepaną. Złe dziecko nie po raz pierwszy pojawia się w kinie, ale Esther to bardzo specyficzna osóbka, pochodzi z Rosji i jest strasznie staroświecka, więc "Sierota" naprawdę może być uznana za najlepszy taki film. Warto też zauważyć, że adoptowani rodzice Esther to strasznie mało inteligentne typy - nie widzą wielu oczywistych problemów. Zostawiam Was ze zwiastunem!




33 komentarze:

  1. Skoro nie ma w nim zbyt dużej dawki strachu to z pewnością się skuszę ;-)
    http://smileforcat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to zależy też od tego, czego się boisz :D

      Usuń
  2. Skoro twierdzisz, że to nie horror to może dla urozmaicenia warto byłoby zobaczyć ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzice planują akademik, ale ja wolałabym mieszkanie :) A Ty?

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy musi być ten film. :) Będę musiała obejrzeć. Mam pytanie - na czym oglądasz filmy? Bo u mnie nic nie chcę działać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze na CDA - mają dużo filmów, zawsze działają, strona nigdy mnie nie zawiodła.
      Mam nadzieje, że strona CDA podziękuje mi za reklamę :D

      Usuń
    2. Hi hi, no CDA bardzo lubię. :) Faktycznie mają duzy wybór, ale nie posiadają Najdłuższej Podróży. :<

      Usuń
  4. raczej nie w moim guście... ale już chyba zauważyłeś, że do filmów zawsze jestem na nie ;o

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam "Sierotę". Jeden z moich ulubionych thrillerów. Dobrze, że to nie horror, bo ich nie trawię, a takie thrillery psychologiczne bardzo lubię :) Jak oglądałam za pierwszym razem to bardzo zaskoczył mnie koniec. Nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno oglądałam ,,Sierotę'', więc powiedzmy, że jestem na świeżo.
    Z recenzją się zgadzam i mi się podobała, ale dodałabym coś jeszcze. Osobiście nie wyobrażam sobie nie wspomnieć o znakomitej grze Isabelle Furhman, która podczas kręcenia miała niecałe jedenaście lat.
    I teraz wyobraź sobie, że mam zamiar w przyszłości adoptować dziecko... Każde kulturalne i dojrzałe jak na swój wiek będzie mi się wydawać podejrzane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D W sumie to też miałem takie plany kiedyś.

      Usuń
    2. Może jeszcze do tego powrócisz, jeśli znajdziesz tę wyjątkową osobę.

      Usuń
  7. Zastanawiałam się kiedyś nad tym filmem, jednak teraz jestem pewna, że go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Thrillery uwielbiam, więc zapewne oglądnę skoro polecasz!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja koleżanka kiedyś zaspoilerowała mi całą fabułę, ale myślę, że to i tak nie jest przeszkodą by obejrzeć ten film. :) Z jednej strony myślę, że nazwanie go horrorem nie jest takie nietrafne, to też zależy od wyobraźni oglądającego. Ja niestety mam głupawo-bujną, bo nawet oglądanie Chojraka w środku nocy przyprawia mnie o dreszcze xD Co nie zmienia faktu, że uwielbiam horrory (i Chojraka :)).
    http://zadumam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ogólnie mam straszną tendencję do streszczania całej fabuły filmu różnym przypadkowym osobom, więc doskonale rozumiem Twoją koleżankę xd

      Usuń
  10. I like your blog!
    Would you like to follow each other?
    Let me know at my page:)

    xoxo

    http://nastyadeutsch.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejny film o złej sierotce, która przemienia życie swojej adoptowanej rodziny w piekło. Widziałam już wiele filmów o takiej fabule, ale nie przeszkodzi mi to w obejrzeniu kolejnego. Uwielbiam horrory i thrillery, więc to powinno być coś dla mnie.
    http://truthofthunder.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zachęciłeś mnie! To zdecydowanie film dla mnie. Jeśli tak jak mówisz nie jest aż tak straszny. Nie lubię oglądać horrorów, bo mimo że lubię się bać mam potem problem z zaśnięciem ;)

    niutta.blogspot.com
    ~Niuta.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zostałeś nominowany do Serialowego TAG-u książkowego!
    http://cordragon.blogspot.com/2015/07/serialowy-tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  14. W takim razie to film dla mnie. Nie przepadam zbytnio za horrorami, ale jak napisałeś, że nie jest on taki straszny... Z chęcią zobaczę :) Jednak wole nie ryzykować, więc zabiorę się za niego, kiedy za oknem będzie świecić słońce :)
    http://pizama-w-koty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wczoraj oglądałam ten film, jestem nim zachwycona mimo, że nie przepadam za thrillerami♥
    obserwuję i zapraszam do siebie :)
    http://ineedyoursoul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Po trailerze wydaję się fajny film, ale nie obejrzę ,gdyż nie przepadam za thirillerami ;)

    A może tak obs za obs ? ;))
    Odpowiedz u mnie na blogu ;3
    Pozdrawiam <3

    [mój blog ---> KLIKNIJ]

    OdpowiedzUsuń
  17. Film oglądałam jakoś w zeszłym roku lub nawet dwa lata temu, pamiętam, że bardzo pozytywnie mnie zaskoczył :D
    Może niedługo do niego wrócę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby co to przenoszę się na nowego bloga ;)
      dreams-lunatyk.blogspot.com

      Usuń
  18. Ja miałem zamiar zobaczyć ten film ale niestety nie lubię za bardzo horrorów mimo że piszesz że ten horror jest nie zbyt straszny to jednak nie mam odwagi go zobaczyć ;D
    Pozdrawiam
    niebioeski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę w końcu pooglądać :3 Już od dłuższego czasu mam w planach i jakoś tak zapominam, pozdrawiam :)))

    http://coffeebookandsmile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. widziałam, każdy dobry kinoman widział już ten film. POLECAM

    zapraszam do siebie www.loviseta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej,
    Nie nawiedzę horrorów. Jak kiedyś oglądałam, to potem nie mogłam zasnąć i chciałam trzymać nóż pod łóżkiem. Na serio ;)
    Ale dobrym thriller'em nie pogardzę. Więc sobie go obejrzę.
    Pozdrawiam Zizi.

    OdpowiedzUsuń
  22. Horrorów po prostu nie cierpię. Nie sądze,żeby to były filmy dla mnie. Twierdzisz,że ten film nie jest zbyt straszny, ale nie wiem jeszcze czy go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń