poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Polecam #32 - Efekt motyla


Efekt motyla to jeden z tych filmów, które mają tak skomplikowaną fabułę, że można je oglądać wielokrotnie i za każdym razem na nowo się zaskakiwać. Wszyscy miłośnicy Thrillerów z wątkiem miłosnym i elementem fantastycznym znajdą w tym filmie coś dla siebie. Uświadamia on nam, jak ważne są codzienne, z pozoru błahe decyzje, jakie podejmujemy i jak wielki wpływ mogą one mieć na nasze późniejsze życie. Zresztą, sam tytuł filmu "Efekt motyla" na to wskazuje. 

Chociaż w świecie tego filmu można cofnąć czas, by naprawić błędy z młodości, nie jest to wcale takie pozytywne zjawisko, jak mogłoby się wydawać, bo kaskada zdarzeń, która następuje po zmianie wydarzenia z przeszłości często wymyka się spod kontroli. Główny bohater, Evan (genialny Ashoton Kutcher) podróżuje w czasie kilka razy, bo za każdym razem coś nie układa się po jego myśli i dzieje się coraz gorzej. Ostatecznie podejmuje dość niespodziewaną decyzję, która wymagała od niego dość dużego poświęcenia, co na pewno jest wielkim plusem filmu, gdyż kończy się dzięki temu nietuzinkowo. Płynie z tego przesłanie, że nie da się idealnie ułożyć sobie życia. 

Właśnie się dowiedziałem, że "Efekt motyla" doczekał się kontynuacji. Mam nadzieję, że okażą się one równie dobre. Przy okazji - tym, którzy "Efekt motyla" już widzieli i spodobał się im motyw podróży w czasie, aby ułożyć sobie życie, zachęcam do obejrzenia filmu "Czas na miłość", jednak w odróżnieniu od "Efektu motyla" jest to komedia romantyczna. Tych, którzy jeszcze nie widzieli, zapraszam też TUTAJ, do przeczytania prologu mojej historii. Łapcie zwiastun!


15 komentarzy:

  1. Był okres, że ten film leciał w telewizji co 2 tygodnie, a mi nigdy nie udało się go obejrzeć. I dalej jakoś nie mogę się zebrać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie widziałam tego filmu, ale mnie do niego zachęciłeś. Ląduje na mojej liście do obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej,
    Nigdy nie oglądałam tego filmu, ale zachęciłeś mnie do obejrzenia go jak znajdę czas.

    Zapraszam na recenzje książki Zagubiony heros moda-i-ksiazki-zizi.blogspot.com

    Czekam na nn.
    Pozdrawiam Zizi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej.

    Nie widziałem jeszcze tego filmu, ale na pewno obejrzę. Twoja recenzja + zwiastun zapowiada się ciekawie. Ja Ci mogę szczególnie polecić "Cyrk Motyli" krótkometrażowy film z Nickiem Vujicicem.
    Tutaj moja wideo recenzja: www.youtube.com/watch?v=9GKCYnTG0-M
    Zapraszam też na swojego bloga, ostatnio napisałem wrażenia po filmie "amy" - GENIALNY FILM, musisz koniecznie obejrzeć.
    Pozdrawiam, Adam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze właśnie chciałam ten film obejrzeć wydaje się być świetny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdałam sobie sprawę, że naprawdę mamy podobny gust filmowy. Kolejna recenzja dzieła, które uwielbiam.
    Naprawdę jest kontynuacja? Jako miłośniczka ,,Efektu motyla'' czuję się zawstydzona. Muszę nadrobić.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, jakie jeszcze wspólne ulubione filmy mamy :D

      Usuń
  7. Sama fabuła filmu kojarzy mi się z taką świetną grą "Life is strange", która wydaje mi się była właśnie na "Efekcie Motyla" wzorowana. Niestety filmu nie widziałam, ale zbieram się już od jakiegoś czasu, bo wiele ludzi go poleca :)

    |BLOG|

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam i byłam pod wrażeniem. Daje do myślenia

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie widziałam, ale sądze, że obejrzę :D

    O tak, wszystko w nadmiernych ilościach ma nieubłagane w skutkach efekty :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdzieś już słyszałam o tym filmie, ale nie oglądałam go. Nie mogłam go jakoś wcześniej przypadkowo znaleźć, ale dziś się za to zabiorę i go obejrzę. O ile będzie w wersji online. Hmm cóż każda błaha decyzja ma wielki wpływ na nasze życie, które nie powinno być idealne bo kim wtedy byśmy byli? :)
    dziennik-ali.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Kontynuacja nie zrobiła na mnie już takiego wrażenia, ale ta pierwsza część była naprawdę dobra, chociaż za Kutcherem jakoś średnio przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj, tak dawno oglądałam ten film.. "Efekt motyla" jest naprawdę godny polecenia..

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeden z moich ulubionych filmów! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń