poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Wakacyjne Wyzwanie Książkowe

Chociaż moje wakacje będą trwały jeszcze miesiąc, to podsumuję je już teraz, bo większość osób właśnie je skończyło. Otóż, w czwartek, 16 lipca 2015 roku Zizi z TEGO bloga nominowała mnie do wzięcia udziału w nowej zabawie, która miała polegać na zapisywaniu wszystkich książek, które się przeczytało w czasie wakacji. Dla mnie był to jeden z wielu powodów, żeby czytać więcej, bo nie chciałem zrobić sobie wstydu, że mało przeczytałem :D Bez zbędnego przedłużania przejdę do książek. Postaram się o każdej krótko coś powiedzieć. Książek wyszło mi 10, co nie jest jakąś rekordową liczbą, ale jak na dwa miesiące to całkiem niezłą!

Aha, zapomniałbym! Moje wakacje rozpoczęły się już pod koniec kwietnia, ale wyzwanie realizuję tylko w granicach lipca i sierpnia, więc żeby nie było, że od kwietnia aż do teraz przeczytałem tylko 10 książek. Lubię pisać białym kolorem, hihi! Uwaga dla ciekawskich: od kwietnia do teraz przeczytałem 18 książek - poniższe + Trylogia Czarnego Maga + Gra o Tron, Starcie Królów, Nawałnica Mieczy + W Dolinie Muminków, Opowiadania z Doliny Muminków. 

Skradzione Dusze - Terry Goodkind 

Nie wiem już nawet, który to jest tom "Miecza Prawdy", chyba 14, nie licząc kilku prequeli. Całkiem niedawno został wydany w Polsce, więc jego czytanie przypadło mi akurat na wakacje. Ogólnie po lekturze miałem focha na autora, bo zabił za dużo bohaterów i wydaje mi się, że szykuj się dość smętne zakończenie całej serii, no ale Terry już nie raz mnie zaskoczył, więc jestem dobrej myśli.

Lato Muminków, Tatuś Muminka i morze - Tove Jannson

Muminki są jak "Mały Książę", posiadają symboliczne znaczenie, więc nie są książkami tylko dla dzieci. Ja praktycznie co rok czytam wszystkie książki o nich i jeszcze nigdy mi się nie znudziły, za to skutecznie poprawiają mi humor i przepełniają nową energią do działania. 

Wielki Gatsby - Francis Scott Fitzgerald

Po tą książkę sięgnąłem, bo zachwyciłem się filmem. Akcja dzieje się w latach 20. XX wieku w Nowym Jorku, historia jest niesamowita, opowiada o tym, że nie wystarczy mieć pieniądze, aby należeć do społecznej elity.

Uczta dla wron, Taniec ze smokami - G. R. R. Martin 

Kiedy pisałem recenzję pod koniec czerwca, byłem dopiero po trzech pierwszych tomach lektury. Dwa kolejne okazały się jeszcze ciekawsze niż poprzednie, aż się boję czym pan Martin zaskoczy nas w dwóch ostatnich tomach. Ogólnie książki są cudowne, pomimo, że magia, którą uwielbiam odgrywa w nich marginalną rolę i polecam je każdemu. 

Misja Ambasadora - Trudi Canavan

Pierwszy tom "Trylogii Zdrajcy" był bardzo ciekawy, akcja wartko się toczyła i miło było ponownie spotkać dawnych bohaterów, jednak nie spełnił do końca moich oczekiwań. Mimo to, przeczytam kolejne tomy trylogii, bo jestem ciekawy, jak potoczą się losy bohaterów 

Uczennica Maga - Trudi Canavan

Recenzję tej książki mam już dla Was przygotowaną, wiec powiem o niej tylko tyle, że wkrótce ją dodam :D 

Ostatnie życzenie, Miecz przeznaczenia - Andrzej Sapkowski

Już jakiś czas temu mówiłem, że zabrałem się za czytanie "Wiedźmina" i chociaż książki początkowo mnie wciągnęły, to w miarę upływu czasu zniechęcały coraz bardziej i dzisiaj wiem, że pozostałych tomów nie przeczytam. W tych książkach odrzuciło mnie to, że nic nie było powiedziane wprost i wielu ważnych faktów trzeba się było domyślać. Nie lubię takich rzeczy - od książek fantasy oczekuję przede wszystkim dobrej rozrywki, a nie wielkich rozkmin. Po lekturze "Wiedźmina" mam wrażenie, że jestem głupi - a mi się po prostu nie chciało myśleć. 

13 komentarzy:

  1. ja niestety zdołałam przeczytać tylko 2 ksiażki na tych wakacjach ..
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, uwielbiam Wiedźmina! Ta właściwa saga jest o niebo lepsza niż opowiadania. A z wyżej wymienionych czytałam jeszcze Uczę dla wron i Taniec ze smokami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też chcę jeszcze miesiąc wakacji... Czyli nie tylko ja wielbię pisać kolorem, który wtapia się w tło. W moim starym opowiadaniu w ten sposób zamieściłam podpowiedź, hah. Nie czytałam żadnej z tych książek, nawet ,,Muminków'', za którymi jakoś nigdy nie przepadałam, chociaż często cytuję: ,,To, że się do ciebie uśmiecham, nie znaczy, że cię lubię. Mogę sobie na przykład wyobrażać, że stoisz w ogniu.''. Czy jakoś tak, sens zachowany.
    Pozdrawiam, miłego ostatniego miesiąca wakacji.
    cordragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie poddawaj się w czytaniu Wiedźmina! To są tylko opowiadania, powieści są troszkę inne, ale gdy pierwszy raz czytałam te książki też czułam się jak głupek. Sporo tam polityki i intryg, ale to naprawdę książka głównie fantasy, choć dość na poważnie.
    A ja chyba rozważę przeczytanie Muminków ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej,
    Fajnie, że przeczytałeś 10 książek ;) Niestety nie czytałam, żadnej z tych książek, ale na pewno są super .

    moda-i-ksiazki-zizi.blogspot.com

    Czekam na nn.
    Pozdrawiam Zizi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lorkin mnie denerwował. Po prostu nie podobały mi się jego decyzję, a czytanie książki z jego punktu widzenia czasami było bardzo męczące, bo ja w życiu bym tak nie postąpiła jak on. Dla mnie był ciepłą kluchą. Ale chciałabym przeczytać dwie kolejne książki Trudi, tylko nie wiem kiedy się zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie lubiłam Muminków, chociaż widziałam tylko ekranizowaną wersję ich historii.
    Sztuka parzenia herbaty [klik]

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, żadnej z książek o których dziś napisałaś nie przeczytałam, więc nie podzielę się moją opinią :( Ja przeczytałam bardzo dużo książek w te wakacje (ale ja zawsze czytam dużo, więc to nic dziwnego :) ) Najbardziej przypadły mi do gustu książki "Joyland" i "Kiedy śpisz" - polecam gdy będziesz miała jeszcze troszkę czasu :)

    A w wolnej chwili zawsze możesz wpaść do mnie :)
    http://www.lefffka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. z tych wymienionych na czarno ;) znam tylko Sapkowskiego i Martina. A Muminki też bym chętnie przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muminki, czadowo. :D Ja niestety przeczytałam tylko 4 książki, ale to dlatego, że dwie z nich były bardzo obszerne. Chociaż nie ma co robić sobie wymówek, trzeba czytać. ;)
    http://zadumam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Intrygujący i ciekawy post, zresztą jak kazdy. Fantastyczny blog! Gratuluje pomsłów :) Będe czescciej tu zaglądać!;) Posty są naprawde świetnie napisane. Zapraszam do siebie u mnie nowy post!:)
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/
    Równiez licze na obserwacje i komentarz :)
    + KLIKNIJ W TEN LINK!
    +poklikasz u mnie w linki ?
    PROSZE O KLIKNIECIE W TYM POSCIE ZIELONEGO NAPISU " SHEIN " , "SOUFEEL" i " BORN PRETTY" DZIEKUJE! :)
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/2015/08/blog-post.html#comments/

    Zapraszam do polajkowania mojego fanpage na facebooku! Licze na Ciebie ;)
    mój fanpage! kliknij tutaj

    http://ultraviolence-design.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. niezły wynik, mmm Muminki ^^
    ja przeczytałam 7 książek jeśli dobrze liczę, ale i tak liczyłam na więcej, bo przed maturą przeczytam może jeszcze jakąś jedną książkę, oczywiście oprócz lektur.. :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślałem, ze jestem jedynym mężczyzną który "bloguje", a tu jednak nie. "Wielki Gatsby" czytałem również, kupiłem gdzieś na wyprzedaży za 9.99 zł, a na film do kina wyciągnęła mnie narzeczona. I był naprawdę świetny! Ale czy to to opowieść o tym, że kasa się nie liczy, żeby należeć do społecznej elity? Dla mnie to zaledwie watek poboczny...

    OdpowiedzUsuń