piątek, 18 września 2015

Kulinarnie #2 - Cukinia w cieście naleśnikowym

Moja mama stwierdziła, że to najlepsza rzecz, jaką ostatnio jadła, więc musi to o czymś świadczyć :) W każdym razie, sezon na cukinię trwa i nie byłbym sobą, jakbym nie podzielił się z Wami przepisem na moją ulubioną cukiniową przekąskę. Przepis ogólnie nie jest do końca mój - gdzieś kiedyś go wyczytałem i zmodyfikowałem na własne potrzeby. Danie kieruję głównie do wielbicieli czosnku, bo jest go tu naprawdę dużo! Chociaż można dać mniej, jeśli ktoś nie lubi, ale naprawdę, bez czosnku to nie to samo :D
Zapraszam!

Składniki:

  • 1 cukinia
  • 200 ml mleka
  • 150 g mąki
  • 2 jajka
  • łyżeczka cukru
  • łyżka oliwy
  • 3 ząbki czosnku
  • bazylia
  • sól i pieprz
  1. Cukinię kroimy na cieniutkie plasterki i solimy żeby puściła wodę, którą następnie wylewamy. 
  2. Mąkę mieszamy z mlekiem i jajami. Do ciasta dodajemy cukier, oliwę, 3 rozgniecione ząbki czosnku, bazylię oraz sól i pieprz.
  3. Gdzieś w okolicach kuchenki przygotowujemy sobie butelkę oleju do smażenia, głęboki talerz z mąką do obtaczania cukinii, ciasto i plastry warzywa. Rozgrzewamy patelnię.
  4. Plastry cukinii obtaczamy w mące, cieście i smażymy. Pamiętajmy o dolewaniu oleju. 
  5. Cukinia w cieście naleśnikowym gotowa.

Sos:

  • majonez
  • jogurt naturalny
  • 2 ogórki konserwowe
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i pieprz
  1. Ogórki kroimy w drobną kostkę, czosnek obieramy i rozgniatamy w prasce do czosnku.
  2. Ogórki i czosnek mieszamy z majonezem i jogurtem naturalnym, dodajemy sól i pieprz.
  3. Sos gotowy. Ogólnie to ten sos jest połączeniem sosu tatarskiego i tzatziki, który został wymyślony przeze mnie zupełnie przez przypadek :) 
Tym razem, podszedłem do wykonywania zdjęć znacznie bardziej profesjonalnie i mam nadzieję, że da się to zauważyć - fotki są większe i lepszej jakości chyba. Danie wyszło przepyszne, ja mówiłem, mama była zachwycona. Mam nadzieję, że Wam też zasmakuje!

Oczywiście zapraszam na moje strony!



  • Filmy - największe zestawienie dobrych filmów na świecie!

  • Q&A - tu możecie zadawać mi pytania! Chciałbym robić posty Q&A nawet co tydzień, ale żeby to doszło do skutku, musicie zadawać mi pytania :)
  • Domy - zapraszam do oglądania moich simowych prac. Niedawno pojawił się nowy, nowoczesny dom.
  • Indywidualny Literat - a tu możesz poczytać fantasy. Jutro sobota, więc nowy rozdział :D



25 komentarzy:

  1. Skoro mama (a to z założenia najlepsza kucharka zapewne w okolicy przecież) tak poleca, to coś musi znaczyć. Zwłaszcza, jeśli się jest takim miłośnikiem czosnku jak ja. Przez to nigdy nie mogłabym być tradycyjnym wampirem..,
    Zdjęcia rzeczywiście jeszcze lepsze Ci wyszły i jakoś bardziej mi to rozmieszczenie odpowiada, ale to taki mało istotny szczególik.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz być nowoczesną wampirzycą, która lubi czosnek :D
      Oj zdziwiłabyś się, u nas w domu mama gotuje tylko wtedy, kiedy naprawdę nie ma komu :D
      Cieszę się, że zdjęcia lepsze! Mam nadzieje, że później będą jeszcze lepsze! :)

      Usuń
  2. Robiłam cukinię w podobnym wydaniu, ale nigdy nie w cieście naleśnikowym :D Będę próbować, pewnie jutro (zamierzam też zrobić moje ukochane rogaliki z marmoladą) albo w niedzielę, jak znajdę więcej czasu na eksperymenty w kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cukinia w cieście jest naprawdę dobra, ja preferuję dużo czosnki i pieprzy cayenne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, bardzo ciekawią mnie takie cukiniowe naleśniczki :)

    inna-mysl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej ale ci świetnie wyszla! Na pewno musiała ci wyjść baardzo smakowicie! Ten przepis jest świetny. Ja z mama uwielbiamy takie rzeczy i na pewno podam jej taki pomysl i zrobimy razem bo sama na pewno takiego bym nie przyrzadzila jak ty! :D

    artistically-immediately.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cukinia w cieśnie - jestem za! Jednak bez czosnku. :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham cukinię. nie próbowałam tego sposobu. Kiedyś jadłam kotlety kotlety mielone z cukinią. Mmmm pychota, ale na twój przepis też ślinka leci. Tak sobie myślę, że niedługo chyba go wypróbuje. Obym tylko nic nie przypaliła :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam cukinię! A ten przepis bardzo mnie zachęca do wypróbowania.
    Świetny post!
    Weźmiesz udział w konkursie? ;) http://tangledstories314.blogspot.com/2015/09/k-o-n-k-u-r-s_16.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie przepis w sam raz, jutro go wypróbuje 👍

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam cukinie dlatego postaram sie wypróbować przepis! :D

    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. W tym roku cukinie jadłam po raz pierwszy i totalnie skradła moje serce! Jednak w tym wydaniu jeszcze cukinii nie jadłam. Na pewno wypróbuję Twój przepis przy najbliższej okazji! :)
    A może Ty chcesz zerknąć na cukiniowe placki, które ja robiłam? :)
    http://ruciakowa.blogspot.com/2015/08/przepis2-placki-z-cukini.html

    Lece przeglądać resztę Twoich wpisów! Pozdrawiam! :)
    Ruciakowa

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej, Super!! ;)
    http://jemyowoce.blogspot.com/ zapraszam do siebie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się bardzo smakowicie! :P
    Z jednej strony podziwiam Ciebie :) Ja do gotowania mam dwie lewe ręce, ale zamierzam się jakoś tego nauczyć xD

    truelifebydamien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Czosnek powiadasz .. . fajnie , fajnie ... nie lubię czosnku .. ale to taki malutki szczególik .
    Ale to nie zmienia faktu , że wygląda to mega pysznie .
    Mniom .. cukinia ..

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o tym przepisie.
    Fajna sprawa, że starasz się nie tylko blogowo, ale i kulinarnie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę, że post nie należy już do najświeższych, aczkolwiek obiecałam sobie, że skomentuję go dopiero jak przepis wypróbuję osobiście i zdania dotrzymałam :D Kurczę, to chyba moja 3 potrawa w życiu wykonana totalnie samodzielne, 1 z własnej inicjatywy więc to ogromnie cieszy, kiedy się uda. No właśnie, udało się! Wykarmiłam tym co prawda jedynie siebie i mamę, aczkolwiek obie jesteśmy wniebowzięte! Co prawda same naleśniki lekko zmodyfikowałam, zmniejszyłam ilość składników i dodałam inne przyprawy, co do sosu to chyba mój i twój łączy jedynie nazwa ;d Tak czy inaczej jestem ogromnie zadowolona i bardzo chciałabym Ci się pochwalić efektem końcowym, chociażby zdjęciem, jednak nie mam możliwości :( Czekam na kolejne przepisy do wypróbowania!

    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Przygotowywałam różne potrawy z cukinii, ale na takie danie jak tutaj zobaczyłam, to nie wpadłam. Do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  18. zrobiłabym, ale ostatnio moja mam ciągle robiła nałogowo leczo, bo mieliśmy nadmiar cukinii i teraz to nic nie zostało :D

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś zostało mi dość sporo takich większych ogórków i również usmażyłam je w cieście naleśnikowym. Pychota. Cukinia z pewnością smakowała równie dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł!Czegoś takiego jeszcze nie robiłam więc trzeba wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny przepis ;) Właśnie zalegają mi w kuchni 3 cukinie, więc zrobię sobie jutro na obiad takie placki.
    Pozdrawiam
    oczamihumanistki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepis super <3 Jako wegetarianin kocham warzywa, a szczególnie cukinię. Zrób koniecznie kotleciki z cukinii i placki (ja zazwyczaj robię na grubych oczkach i mieszam pół na pół z ziemniakami- wychodzą pyszne). Poza tym cukinia faszerowana z ryżem, papryką, pieczarkami, kawałkami miąższu i serkiem pleśniowym - pychotka :) Czekam no kolejne super przepisy :D jakbyś się chciał wymienić przepisami pisz na maila brakujacykolorteczy@gmail.com, a podam Ci swój kontakt na fb ;)

    Pozdrawiam, Adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, faszerowane cukinie to u mnie też często są ^^

      Usuń