wtorek, 13 października 2015

Muzyczny przegląd #2

Widzę, że moja muzyczna seria przypadła Wam do gustu! Bardzo się z tego powodu cieszę i zapraszam na drugi odcinek!

Pierwszy utwór to całkowita nowość od Enyi, czym bardzo się jaram i obowiązkowo z Wami dzielę! Druga piosenka to propozycja Włoch na tegoroczny konkurs Eurowizji, następna to jeden z moich ulubionych celtyckich utworów autorstwa Antti Martikainena, żeby nie było, że jak muzyka celtycka, to tylko Adrian von Ziegler.

New Age
Enya - Echoes In Rain


W sumie Enya to też muzykę celtycką w pewnym etapie swojej kariery tworzyła. No, reszta jest w miarę znana, więc komentarza nie wymaga. Aha, Jona Selle to bardzo ciekawy osobnik, który nagrywa covery i przygrywa sobie do tego na pewnym chordofonie smyczkowym (to jest bodajże wiolonczela, ale w tym celu będę musiał zapytać mojego współlokatora, który studiuje na Akademii Muzycznej). "Bądź duży" ma dla mnie znaczenie sentymentalne - przypomina mi wakacje, kiedy śpiewałem sobie refren :D 

Powiem tak. Ja ogólnie postanowiłem pisać posty co trzy dni, ale chyba będę musiał te terminy zagęścić, bo normalnie głowa mi pęka od pomysłów, mam tyle do powiedzenia i wciąż rośnie lista kopii roboczych, dlatego chyba muszę jakoś zagęścić częstotliwość pisania postów.

Odniosę się jeszcze do sytuacji na studiach. Ostatni post był pełen grozy, ale musiałem go napisać, żeby wyrzucić z siebie wszystkie te negatywne emocje! Wszystko dobrze się skończyło. Studia jednak są fajne :) Więcej szczegółów na ten temat w kolejnym studenckim poście!

Obserwujcie na Twitterze! I na Google+! Koniecznie!

POP
Il Volo - Grande Amore


Celtic Music
Antti Martikainen - The King of the Highlands


Stare kawałki
Abba - I have a dream


Muzyka polska
Natalia Nykiel - Bądź duży


Covery
Jona Selle - Radioactive (Imagine Dragons)


Muzyka filmowa
Emeli Sande - Crazy in love
Film - Wielki Gatsby




23 komentarze:

  1. Włosi z Eurowizji - kocham całym sercem, do końca wierzyłam, że oni wygrają <3 I "Gatsby" też oczywiście świetny.
    Ale co na Twojej liście robi "Bądź duży"? Możesz mi to proszę wytłumaczyć. Jest tyle pięknych polskich piosenek, a Ty umieszczasz takie dno i wodorosty obok Abby. A jak nie chcesz odpowiadać to też zrozumiem, być może za bardzo się spoufalam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! Ta piosenka ma dla mnie sentymentalne znaczenie, bo przez kilka tygodni wyśpiewywałem wszystkim tekst "Nie umiem być suką!"

      Usuń
  2. Niewątpliwie wpadają w ucho, jest dużo takich jakby magnetycznych, hipnotyzujących kawałków, które uwielbiam słuchać. No wiesz, nic wtedy nie istnieje, swój własny świat i odrealnienie.
    Nie lubię tylko ,,Bądź duży''. Tekst dla mnie bez sensu, kompletnie tego nie kupuje, chociaż mam pewien sentyment do Natalii po ,,The voice of Poland'' (wtedy to jeszcze było o muzyce, a nie relacjach i durnotach trenerów, z obecnego składu tylko Piasek nie wariuje). No może jeszcze klip całkiem niezły. Nareszcie coś oprócz dyskoteki, kobiet w bikini w okolicach basenu czy jazdy samochodem...
    Dobrze, że z tymi studiami się uspokoiło. Najprawdopodobniej pójdę na psychologię, a tam sporo biologii.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam "The voice of Poland" i tym podobnych nie oglądam, bo szkoda mi na nie czasu. Klip faktycznie niezły.

      Usuń
  3. Awww Enya tylko z Władcą mi się kojarzy,a to znaczy,że dobrze. W kółko bym mogła słuchać jej May it be. Masz akurat w jej przypadku dobry gust muzyczny :P

    OdpowiedzUsuń
  4. "Twe słowa to ciągi liczb, nie ułożę z nich równania!". Matematyka mnie prześladuje. Już nawet musi być zawarta w piosence Natalii Nykiel, haha :D
    Cover do Radioactive jest niesamowity! Po prostu nie mam słów.

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  5. Spodziewałem się że przegląd będzie nieco większy. Niemniej jednak, jako muzyczny outsider, najlepsza z tego wszystkiego jest Enya i muzyka celtycka /M

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię słuchać muzyki Antti (ego? jak to odmieniać?) Martikainen ale wolę utwór pt: Valiant Heart (mój ulubiony)
    Nienawidzę piosenki Natalii Nykiel, nie pytaj czemu po prostu działa mi na nerwy.
    Pozdrawiam
    Randaksela

    OdpowiedzUsuń
  7. Uu, gustem muzycznym się różnimy xD

    OdpowiedzUsuń
  8. kolejna lista utworów, a ja zupełnie czasu na słuchanie muzyki nie mam... ale może kiedyś uda mi się nadrobić zaległości???

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurcze, tylko Abbę znam:)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Przesłuchałam wszystko i w sumie to ta pierwsza piosenka i ta celtycka mi się spodobały, ale reszta też nie jest zła ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Praktycznie żadnej nie znam, ale chętnie posłucham :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  12. p ile poprzedni post był w moim typie, to tu nie znam nic poza Abbą :O

    OdpowiedzUsuń
  13. posty dodawane prawie dzień po dniu, aż się nie wyrabiam z czytaniem :o powiem Ci, że covery które wstawiasz najbardziej przypadają mi do gustu- ostatnio Say Something, dziś Imagine Dragons! Wielki Gatsby! Uwielbiam i książkę i film i piosenkę, głównie ze względu na boskiego DiCaprio :D I te dwie to chyba moje ulubiona, reszta to totalnie nie mój styl, niektore mi sie podobały, żadna mnie nie porwała :D Ale masz sie czym chwalić, bo masz ogromnie specyficzny gust! Pozdrawiam i czekam na Dobrą Duszę ;)
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie piosenki, ale "Bądź duży" oj nie nie..
    Spodziewałam się większej ilości piosenek ale czekam na kolejny zestaw ^^

    http://headintheclouuuds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Natalię Nykiel, a prawdę powiedziawszy z tych wszystkich piosenek znam tylko jej utwór ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny post ;)
    Grande Amore to było na Eurowizji nie?
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne piosenki, znam niektóre xD

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Mamy bardzo podobny gust muzyczny :) Ja się wybieram niedługo na koncert Natalii Nykiel w Gdańsku :) No i 12.12 na florence+the machine. jej nowa płyta jest genialna, to w zasadzie cała opowieść. Czekam na kolejne posty, ale w związku z napiętym planem będę je czytał pewnie raz w tygodniu i nadrabiał

    pozdrawiam,
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  19. Przesłuchałam wszystkie i żaden kawałek mną nie wstrząsnął. Zupełnie różne posiadamy gusty muzyczne, tak myślę. Albo Ty masz trochę szerszy.
    A z muzyką celtycką zetknęłam się pierwszy raz i jeszcze nie wiem, czy mi się podoba czy nie. Musiałabym więcej posłuchać
    Aha! i lubię Radioactive, ale bardziej oryginał. :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń