środa, 21 października 2015

Muzyczny przegląd #3

Widzę, że moje playlisty cieszą się wśród Was dużym zainteresowaniem! Raduję się z tego bardzo! Dlatego zapraszam Was na trzeci już odcinek. Na początek wybrałem Petera Hollensa. Nie mógłbym o nim nie wspomnieć tutaj, bo to muzyczny geniusz! Tu akurat jeden z jego najstarszych coverów, Firework Katy Perry, który bardzo lubię i uważam, że jest naprawdę świetny. Zwróćcie uwagę, że Peter wykonuje te utwory bez żadnego akompaniamentu, wszystko to tylko jego głos. 

Covery
Peter Hollens - Firework (Katy Perry Cover)


Ja chyba nie potrafię, jak normalny człowiek zrobić posta muzycznego, czyli wkleić fajne piosenki i po sprawie... Zawsze muszę do wszystkiego wtrącić jakieś swoje trzy grosze... O pierwszej piosence już mówiłem, to zacznę od "Into the West". Może niektórzy ją kojarzą z filmu - leciała na koniec "Władcy Pierścieni - Powrót Króla". Ja ją uwielbiam jest taka spokojna i delikatna. Piosenka zespołu "Brathanki" jakoś mi tak utkwiła w głowie, chociaż zwykle ich muzyki nie słucham. W każdym razie, ten utwór bardzo mi się podoba, więc uznałem, że muszę tu się nim z Wami podzielić!

Muzyka filmowa
Annie Lennox - Into the West
Władca Pierścieni


Muzyka Polska
Brathanki - Mamo, ja nie chcę za mąż


Fantasy Music to kategoria, która dopiero się pojawiła i już spieszę z wyjaśnieniami. Otóż jest to muzyka, która pewnie pod wieloma względami jest do celtyckiej podobna i nawet na początku mojej przygody z tymi gatunkami nie widziałem między nimi zbyt dużej różnicy - ot jakieś takie sobie fajne instrumentalne utworki. Jednakże po czasie stwierdziłem, że to coś zupełnie innego i do jednego worka ich pakować absolutnie nie mogę! Później jest "Wild Child" Enyi, który jest zdecydowanie moim ulubionym jej utworem, który zawsze będzie zajmował ważne miejsce w moim sercu!

Fantasy Music
Peter Gundry - Ulia - Jewel of the Ocean


New Age
Enya - Wild Child


"For the king" to pierwszy utwór Adriana, po który sięgnąłem kiedyś tam, kilka lat temu. W sumie nie wiem, jak do niego dotarłem, chyba jakoś przypadkiem. W każdym razie, bardzo przypadł mi do gustu i jeszcze tego samego dnia wyszperałem więcej jego kompozycji! No i na koniec Loic Nottet (przepraszam za brak umlauta w imieniu, ale nie chce mi się go szukać) i jego propozycja na tegoroczną Eurowizję! Piosenka jest niesamowita, głos cudowny. Ogólnie, bardzo przypadła mi do gustu.

Celtic Music
Adrian von Ziegler - For the King


POP
Loic Nottet - Rhythm Inside

20 komentarzy:

  1. Pierwszego artystę odkryłam niedawno i byłam zachwycona. Uwielbiam covery szczególnie jeśli są takie dobre i totalnie niepowtarzalne. I robią je tacy zdolni ludzie ;)
    A z pozostałych pozycji wyjątkowo znam niewiele, trzeba więc przesłuchać ;> A piosenki z Eurowizji nie poznałam, musiałam włączyć z występu, bo jest ogromna różnica, aż dziwne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brathanki w playliście u faceta faktycznie sa nietypowe... tym bardziej intrygują...!

    Moja starsza siora (chyba ze 2-3 lata starsza od ciebie z tego co zdąrzyłam się zorietnować o twoim wieku z bloga) zasłuchuje sie w tych wszystkich celtyckich kawałkach i takich z filmów fanstasy wiec chcac nie chcac słuchalam tego z nia... dzieki odłuchaniu tych piosenek u ciebie powrociły wszystkie wspomnienia z nią!... dzięki! :) tego pierwszego kolesia (szczerze) to w ogóle wcześniej nie słyszałam - robi mega rzeczy! dzieki i za ten link! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę nadrobić zaległości, bo dosłownie niczego nie znam, nawet nie kojarzę (przynajmniej po tytule, może potem wszystko się objaśni i dostanę nagłego olśnienia). Brathanki mnie zaintrygowały, kojarzę ten zespół i specyfikę utworów.
    Myślałam o podobnej serii (?) na mojego bloga. Na przykład cotygodniowego spisu siedmiu piosenek na tydzień. Choć nie wiem, jakbym to zrobiła. Podziały wszelkie od razu odpadają, jak coś mi wpadnie w ucho, słucham cały tydzień praktycznie podobnych utworów. No i, jak to u mnie, nie obeszłoby się bez opisów i uzasadnień.
    Trzymaj się, powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to ja ogólnie czekam na tę serię u Ciebie :D

      Usuń
  4. Nie kojarzę żadnego z tych utworów, a najbardziej podoba mi się muzyka celtycka. Ma w sobie magię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Petera Hollensa pierwszy raz usłyszałam w duecie z Lindsey Stirling - "Skyrim" i zakochałam się <3

    I jej, uwielbiam Brathanki! A tę piosenkę posłuchałam dlatego, że bardzo mi się spodobała spódnica wokalistki i włączyłam filmik i od tego momentu słucham jej na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zacznę od tego, że ogromnie chcę Ci podziękować za ostatni komentarz! Czytałyśmy go z Lisełem z otwartymi ustami, szczególnie końcówkę! Dla takich chwil warto pisać bloga :D
    Uwielbiam Twoje muzyczne przeglądy! Zawsze znajduję tu coś dla siebie i odkrywam nowe gatunki ;)
    Cover Katy Perry dopracowany bardzo! I podoba mi się bardziej niż oryginał :D A styl śpiewania przypomina mi trochę film *Pitch Perfect* ;>
    Świetna, tajemnicza piosenka z Władcy Pierścieni! Swoją drogą, świetny film! Mój pies nazywa się Frodo XD
    Na "Mamo ja nie chcę za mąż" fazę dosyć długo miała moja koleżanka i szczerze mam juz dość tej piosenki :D Totalnie nie mój styl ;d
    "Jewel of the Ocean' jest dla mnie za spokojne, ale wyśle koleżance- może jej się spodobać :D
    OMG Enya - Wild Child to taki klasyk! Nie wiedzialam na początku co to a po pierwszych nutach mi się przypomniało :D
    A najbardziej do gustu przypadla mi ostatnia piosenka, pierwszy raz słyszę i podoba mi się cholernie! 1 i ostatnia piosenka- najlepsze!
    Czekam na kolejne posty, moze trochę mocniejsze brzmienia się trafią :D
    Pytałeś o filmy. No to chyba jednak nie dla nas więc nie sądzę, żeby coś się pojawiło :D Czujemy, że blog to nasze powołanie, więc aktywniejsze będziemy tutaj ;)
    Pozdrawiam cieplutko ;)
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa!
      W każdym razie szkoda, bo świetne z Was youtuberki :D

      Usuń
  7. Przyznam, że nie znam żadnej z wymienionych piosenek, ale chętnie poszerzę swoje horyzonty muzyczne :) jeśli kiedyś się zbiorę w sobie i w końcu napiszę post dotyczący muzyki, której słucham to będzie baaaaardzo długi :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię, gdy do takich playlist są jakieś opisy. To pokazuje, że wybór był naprawdę przemyślany i ma jakieś znaczenie, więc warto posłuchać tej muzyki.
    A z "Mamo, ja nie chcę za mąż" pierwszy raz spotkałam się rok temu na dożynkach, kiedy to Brathanki grały w mojej gminie. Od razu piosenka wpadła mi w ucho i przed długi czas nie chciała wylecieć mi z głowy. :D
    Sztuka parzenia herbaty [klik]

    OdpowiedzUsuń
  9. super!
    http://nataliakraj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. AAA this is so fun to read! thanks for sharing:) Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xox,
    http://www.theclosetelf.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Żadnego artysty nie znam, wstyd czy nie?:)
    https://sweetcruel.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Tym razem przegląd trochę bardziej trafił w moje gusta. Nie spodobały mi się jedynie Brathanki, jakoś nie lubię damskich wokali. Musiałby być naprawdę dobry, a tego na takowy nie oceniam.
    Hollens lepiej zaśpiewał niż Katy Perry. I to znacznie. Szczególnie plus za wykorzystanie wyłącznie samego głosu.
    Czytałam ostatnio trochę książki Tolkiena i 'Into The West' znalazło się tutaj, jak ulał. :D
    A Loïc Nottet wydaje się bardzo zakręconym człowiekiem. Za takim zwyczajnym popem nie przepadam, ale w zasadzie może być. Całkiem ciekawie się prezentuje.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow! Świetny cover naprawdę lepszy niż oryginalne wykonanie ;) piosenka z władcy Pierścieni zawsze kojarzy mi się z dzieciństwem ( może dlatego jak byłam mała to uwielbiałam oglądać z tata władcę Pierścieni ;) reszty nie kojarzę, ale przedostatnia podoba mi się najbardziej ;) a piosenka Brathanek, ta w szczególności jest jedną z ulubionych moich podopiecznych z wolontariatu ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Muzyka świetna ;) ja z Eurowizji polecam Ci jeszcze Love injected. Do tego nowa piosenka Adele - Hello (teledysk wykonywał Xavier Dolan), piosenki Amy Winehouse (szczególnie wersja akustyczna Valerie, Back to Black czy inne - taka muzyczna biografia wokalistki), piosenki Sarsy (ale z tego okresu przed The Voicem, jej płytą itd.), Kapela Hanki Wójciak - Moja Mantra :p Ale będę Ci wszystko powoli wysyłać na fb.

    OdpowiedzUsuń