czwartek, 29 października 2015

Muzyczny przegląd #4

Fantasy Music
Peter Gundry - Mischievous Minds


O kurczę, ta piosenka ma dopiero kilka dni, a ja już chyba odsłuchałem ją ze sto razy! Ogólnie utwór jest dość smutny, instrumentalny i grany na pianinie, ale ma w sobie coś magicznego. Coś, w czym można się całkowicie zatracić słuchając go. Peter Gundry tworzy cudowną muzykę, ale czegoś takiego jeszcze nigdy wcześniej nie zaprezentował. Zapraszam na kolejny muzyczny przegląd! Tego posta zamierzam utrzymać w delikatniej melancholijnej i może trochę mrocznej konwencji...

Covery
Pentatonix & Lindsey Stirling
Radioactive (Imagine Dragons Cover)


POP
Boy Epic - Scars
Piano Version


Uwielbiam piosenkę "Radioactive", a ten cover Pentatonix i Lindsey Stirling jest jednym z lepszych według mnie. Ogólnie to ja odkryłem tę piosenkę właśnie dzięki temu coverowi tak właściwie, dlatego mam do niej ogromny wręcz sentyment. Boy Epic pojawia się już po raz drugi w tym zestawieniu. Tym razem z jego dość popularną piosenką "Scars". Dlaczego wybrałem wersję z samym pianinem? Bo oryginał chyba dużo osób zna i nie chciałem zanudzać. Zresztą, ta wersja też jest niesamowita.

New Age
Enya - Cursum Perficio


Celtic Music
Greenwood - Elegia o Latach Minionych


Enya ma kilka piosenek, które znakomicie pasują do nastroju dzisiejszego posta. Wybrałem Cursum Perficio z racji tego, że znam ją chyba najdłużej. Jest dość tajemnicza i niepokojąca! Za to polski zespół Greenwood to moja niespodzianka dla Was! Kto by pomyślał, że Polacy także tworzą muzykę celtycką, prawda? Jakby tego było jeszcze mało, to tekst "Elegii o Latach Minionych" jest autorstwa samego Tolkiena, żywcem wyciągnięty z "Władcy Pierścieni".

Muzyka filmowa 
Amelia - J'y suis jamais allé

Muzyka Polska
Sylwia Grzeszczak - Karuzela

Dla mnie ten utwór z Amelii jest czymś strasznie melancholijnym. Piosenka ogólnie otwiera film, leci na samym początku i myślę, że świetnie wpasowuje się w ten dzisiejszy nastrój tego posta, zwłaszcza, że należy do soundtracku z mojego ulubionego filmu! No a "Karuzelę" Sylwii Grzeszak, to ja słuchałem jeszcze w gimnazjum. Bardzo lubię tę piosenkę, ma dla mnie wartość sentymentalną. 

15 komentarzy:

  1. Spijam wszystko, co tworzy Boy Epic. Po prostu ten artysta mnie kupił. Uwielbiam Sylwię Grzeszczak i jej utwory, z naciskiem na najnowsze (?) ,,Kiedy tylko spojrzę'', przy którym mam ciarki.
    Trzymaj się, powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem poważne zamiary wsadzić tutaj "Hjerteknuser", ale stwierdziłem, że nie można tak kopiować po kimś, haha :D

      Usuń
    2. No coś ty, to głupie. Jak chcesz, wstawiaj. Więcej ludzi pozna ten cudowny utwór, niestety Kaizers Orchestra w Polsce nie jest zbyt znane. Nie znam dosłownie nikogo, kto (nie licząc tych, którym to wysłałam) wiedziałby, kim jest Janove Ottesen. No i ciekawi mnie Twój opis i jakby głębsze uzasadnienie.

      Usuń
  2. Słyszałam kiedyś ten cover Radioactive i średnio podpadł mi do gustu,wole oryginał. Boy Epic słyszę po raz pierwszy,ale jestem już totalnie zakochana w tej piosence Scars!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piosenki z "Amelii" są wspaniałe ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. Sylwia Grzeszczak jest ulubioną piosenkarką mojego 7 latka. Byliśmy na jej koncercie. Jest niesamowita!!! Zapraszam do mnie http://www.4razym.blogspot.com/ nominowałam Ciebie do LBA

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłam do ciebie już jakiś czas temu i muszę ci powiedzieć, że im więcej cię czytam, tym bardziej jestem zadziwiona twoją dojrzałością jak na ten wiek... no i lekko kobiecą stroną osobowości - przynajmniej w muzycznym znaczeniu ;) Amelia ulubionym filmem faceta?... Hmm... To także jeden z moich ulubionych filmów, ścieżkę znam na pamięć.

    Ścieżki dźwiękowe z filmów fantasy i muzykę celtycką też bardzo lubię, ale przyznaję, że tego Petera Gaundry polubiłam dzięki tobie. Polski Greenwood jest niezły. Carrantuohill pewnie też słyszałeś? Np. https://www.youtube.com/watch?v=qq2e9h_rc2M Uwielbiam ich!

    Boy Epic - zacne.

    Sylwia Grzeszczak u mnie nie przejdzie! ;)

    pozdrawiam i życzę dalszej weny!
    Ganima

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, cieszę się, że się, że podoba Ci się mój blog :) O Carrantuohill słyszę po raz pierwszy i podoba mi się utwór, który podesłałaś, dzięki! Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Posłuchaj ich więcej, domyślam się, że ci się spodoba! :) czekam na kolejny muzyczny przegląd, bo nowy post o studiach na biologii to nie moja bajka. Za stara jestem i już nie pamiętam jak to było... ;) Jedyne co mogę powiedzieć: warto podejść do tego na luzie - uczyć się, owszem, ale wykłady to często strata czasu...
      Ganima

      Usuń
  6. Ooo muzyczny post, to lubię ;]
    Matko, jak ja nie lubię instrumentalnych piosenek.. są dla mnie puste, jakbym sie nie starała, nie potrafię odnaleźć w nich tej magii i tego "czegoś" co mają w sobie, a co na pewno dostrzegają ci, którzy takiej muzyki słuchają. Jakby tego było za wiele, samo słuchanie przez 10 sekund to dla mnie katorga :D
    Widziałam już ten cover Radioactive! Co prawda oryginału nie bije, ale jest świetny, głos mężczyzny jest taki wciągający, elektryzujący..w sumie nie tylko głos. Skrzypce świetnie tu pasują.
    Wiele słyszałam o BoyEpic ale nigdy nie udało mi się posłuchać- a żałuję. Nie dość że teledysk jest zrobiony w genialny sposób, to jeszcze jego głos- kurczę! Bije na kolana.
    Enya to totalnie nie moje klimaty. Jak i Greenwood. Ah, krytyczna Agrafka.
    Film Amelia to klasyk, więc i muzyka wydaje mi się znajoma ;]
    Ty słuchałeś KARUZELI w gimnazjum, ja w podstawówce ;) Całą piosenkę odśpiewałam sobie na pamięć- fajny powrót do przeszłości, kiedy jeszcze pop był dla mnie życiem :D
    Post muzyczny jak zwykle poszerzył moje horyzonty- wielu z tych piosenek nie znałam ;)
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znalazłaś tu coś dla siebie :D

      Usuń
  7. Mamy zupełnie inny gust :) ale Grzeszczakowej bym się nie spodziewała tutaj na koniec :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mamy podobne gusta muzyczne, choć ja nigdy nie zagłębiałem się w muzykę celtycką (oprócz tegorocznego Woodstocku). :) Fajne utwory będę Ci podsyłał regularnie na priv.

    Pozdrawiam,
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  9. Lindsey zawsze i wszędzie. Pnie się dziewczyna do przodu i tylko taką naśladować :)

    OdpowiedzUsuń