czwartek, 19 listopada 2015

Gadanie #19 - Krótki poradnik szczęścia

Od razu na wstępie chciałbym zwrócić uwagę, że to nie będzie kolejny durny poradnik, których w Internetach są miliony. Będzie to mój poradnik, czyli jedyny naprawdę skuteczny, testowany na mnie i sprawdzony. Wypisałem go w formie punktów, które mówią przede wszystkim nie jak żyć, tylko jak myśleć! Nie chcę niepotrzebnie przedłużać, więc od razu zabieramy się do pracy!

Zapraszam wszystkich na mojego INSTAGRAMA :D

1. Szczęście nie zależy od niczego


Wszyscy wiemy, że pieniądze szczęścia nie dają - mówi się to nam od dziecka. I jest to oczywiście prawda, lecz ja pójdę o krok dalej. Twierdzę, że nic szczęścia nie daje: ani pieniądze, ani kariera, ani sława, ani przyjaciele, ani miłość, ani podróże, ani spełnianie marzeń ani nic innego, co mogłoby Wam jeszcze przyjść do głowy. Bo gdyby tak było, to szczęście byłoby zależne. Istniałaby prosta recepta mówiąca, że wystarczy zrobić to i tamto, i szczęście gotowe, a przecież tak nie jest. Takie myślenie dodatkowo zakłada, że szczęście jest celem. Jest to błędne, ponieważ jest ono tylko drogą to tego, aby ten cel osiągnąć.

2. Szczęście nie jest celem, jest drogą do celu


3. Szczęście jest stanem umysłu


To jest najważniejszy punkt mojego poradnika, który należy sobie dobrze przyswoić, jeżeli chce się być szczęśliwym. Powiedzieliśmy sobie, że szczęście nie zależy od niczego, jak je zatem osiągnąć? Otóż, nie należy go osiągać, trzeba je po prostu poczuć. To jest stan umysłu - coś cholernie trudnego i banalnie prostego zarazem. Teraz to powiedziałem, nie? Ale taka jest prawda - wystarczy usiąść i zacząć być szczęśliwym. Ja zacząłem ponad rok temu. Przez 18 lat mojego życia szukałem "tego czegoś", aż pewnego dnia odkryłem tę prawdę, że wystarczy uśmiechnąć się, docenić to, co się ma i po prostu powiedzieć sobie "jestem szczęśliwy" - to naprawdę działa!

4. Jeśli masz problem, zadaj sobie pytanie, czy naprawdę chcesz być szczęśliwy!


Ludzie zawsze znajdują wymówki. Mówią, że nie mogą być szczęśliwi, bo na przykład nie mają za dużo pieniędzy i nie stać ich na nowszy telefon. Często mają do tego całe teorie, że niby bez tego telefonu nie mają przyjaciół, itp. Gówno prawda. Jeżeli masz takich przyjaciół, którym zależy tylko na Twoim telefonie, to mogę Ci jedynie współczuć i poradzić zmianę towarzystwa. Oczywiście to jest tylko przykład i chciałbym w ten sposób dać Wam coś do zrozumienia. Takie osoby często podświadomie czują, że nie tędy droga... Że taka błaga rzecz jak telefon nie ma ze szczęściem nic wspólnego, lecz mimo to tak twierdzą. Otóż myślę, że takie osoby nie chcą być szczęśliwe. Wolą trwać w swojej depresji i w kółko rozdrapywać rany. No cóż, są tacy ludzie na świecie i nic nie można na to poradzić. 

5. Szczęście, które się osiągnie należy pielęgnować, a nie rzucać mu kłody pod nogi


Jak już zastosujecie moją metodę i będziecie szczęśliwi, to nie spoczywajcie na laurach. Jeżeli żyjecie w związku, który Was nie satysfakcjonuje, to zakończcie go czym prędzej. Ja wiem, że to nie jest łatwa decyzja, ale trzeba ją podjąć, bo naprawdę ciężko jest ten stan szczęścia utrzymać. Jeżeli będziecie szczęśliwi dzięki mojej metodzie i zaczniecie robić masę nieprzyjemnych rzeczy, to szybko Wam się to szczęście skończy. Żeby szczęście utrzymać, trzeba nieustannie robić dobre rzeczy. Czerpać radość z małych przyjemności dnia codziennego. To przychodzi z czasem samo, ale takie rzeczy naprawdę pomagają to nasze szczęście utrzymać.

6. Naucz się doceniać to, co masz


Każdy człowiek tak naprawdę ma wszystko, co mu jest do życia potrzebne. Bo jakby nie miał, to by umarł. Wiadomo, są rzeczy, które czynią nasze życie prostszym i przyjemniejszym, ale jeżeli tych przedmiotów nie mamy, to naprawdę nie jest to powód, dla którego mamy być niezadowoleni z życia. Tak samo jeżeli mamy "przyjaciół", którzy cenią nas za to, co mamy, a nie za to, kim jesteśmy, to najwyższy czas zmienić towarzystwo... Dlatego doceniajmy to co mamy, cieszmy się z tego, bo na pewno każdy ma coś, co jest dla niego ważne i cenne. 

7. Pokochaj siebie


To jest bardzo ważna rzecz nie tylko w osiąganiu szczęścia, ale po prostu, w życiu. I w budowaniu fajnego związku się przydaje, i dodaje pewności siebie w pracy, szkole. No bo trzeba siebie kochać! Od tego wszystko się zaczyna. Trzeba umieć kochać siebie, żeby móc kochać innych!

8. Wykorzystaj swoje szczęście do spełniania innych celów


Na początku wspomniałem, że szczęście nie jest celem, tylko drogą do niego. No właśnie. Jakże prościej jest spełniać marzenia, kiedy jest się szczęśliwym! Weźmy sobie przykład. Ktoś marzy o podróżowaniu. Jeżeli jest nieszczęśliwy i mimo to, te marzenia zrealizuje (co jest raczej wątpliwe), to nie przyniosą mu te podróże radości, będzie chciał ciągle więcej i więcej i nie będzie potrafił się tym cieszyć. Jeżeli natomiast będzie podróżował jako człowiek szczęśliwy, doceni tę podróż, stanie się jeszcze bardziej szczęśliwy i spełniony w życiu, więc zachęcam wszystkich jeszcze raz: bądźcie szczęśliwi, bo warto! Teraz już wiecie jak to zrobić, więc nie ma wymówek. No, chyba, że nie chcecie być szczęśliwi :D

9. Są gorsze i lepsze dni


Całkowicie naturalne jest, że szczęśliwe dni przeplatają się z tymi nieszczęśliwymi. Gdyby tak nie było, nie potrafilibyśmy docenić należycie tego naszego szczęścia. A ja powiem, że nie powinniśmy żyć tak, żeby te gorsze dni po prostu przeczekać i korzystać tylko z tych lepszych. Melancholia też jest ważna. Jak dla mnie jest to wręcz pozytywne uczucie. Gorsze dni są ważne i potrzebne, więc nie załamujcie się, jeżeli to Wasz szczęście jest czasami przez takie dni psute. Ważne jest, żebyście byli szczęśliwi tak ogólnie, żeby to zło nie przyćmiło Wam pozytywów.

No, to by było na tyle. Mam nadzieję, że dałem komuś do myślenia tym postem. A napisałem go dlatego, bo chcę, żebyście byli szczęśliwi, tak po prostu! Każdy ma prawo, a wręcz obowiązek, żeby szczęśliwym być, więc nie zastanawiajcie się długo, tylko zacznijcie żyć według tego poradnika. Oczywiście, jeżeli będzie chcieli, to mogę jeszcze rozwinąć te tematy, bo naprawdę można by jeszcze wiele o tym mówić...

19 komentarzy:

  1. to prawda, szczęście trzeba doceniać. nie raz mając przyjaciół, wymarzonego partnera czy dobrą pracę nie doceniamy tego, bo po prostu jest. nie dbamy o to, wiemy, co straciliśmy dopiero kiedy odchodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe. Podoba mi się stwierdzenie, że szczęście nie jest celem tylko droga do niego. Widać że nie idziesz w banał tylko naprawdę zastanawiasz się nad istota rzeczy. Zawsze to mnie drażniło, jak mi wmawiali, że chce osiągnąć szczęście. Serio? czyli sugerujecie ze nie jestem szczęśliwa? ja chce napisać fajną książkę a nie mieć jakieś tam szczęście! Broniłam się, ale ludzie wiedza lepiej. Chce szczęście i tyle.
    Teraz jestem szczęśliwa. Poszło to trochę inaczej niż u ciebie, ponieważ tkwiłam w stanach depresyjnych od trzech lat u samo uśmiechanie się nie było w stanie zmienić mojej psychiki. Nawet znalezienie sobie świetnego chłopaka nie było w stanie mnie ruszyć. W końcu cuda zdziałało pogodzenie się ze swoją wiarą, która od wielu lat była dla mnie punktem zapalnym. W końcu powzięłam jakąś decyzje i od tego czasu wiem na czym stoję, wiem kim jestem i po prostu mogę być szczęśliwa.
    Szczęścia trzeba się uczyć, tylko z własnej woli, nie tak jak w szkole. A cele życiowe wyznaczyć inne niż pogoń za nieuchwytną ideą która rzadko nawet się rozumie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popatrzyłam sobie na Insta i wyglądasz trochę jak młody Kaczmarski, nie mogę pozbyć się tego wrażenia! Ale ogólnie to nie jest portal dla mnie, co tam zdjęcia, słowa, słowa się liczą!

      Usuń
  3. Aby być szczęśliwym trzeba nauczyć się cieszyć z drobiazgów. To właśnie ta drobnica a nie wielkie rzeczy są składnicą szczęścia. Jeśli się komuś wydaje że to wielkie ŁAŁ uczyni go szczęśliwym jest w błędzie. Bo raz że może nigdy nie nastąpić, a dwa z wielkimi rzeczami nadchodzą nowe kłopoty.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obserwatorze, myślę, że znalazłeś idealną (bardziej mam na myśli prawdziwą) receptę na szczęście przez te osiemnaście lat. :) Gratuluję oraz podpisuję się pod Twoimi słowami zdecydowanie.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  5. masz rację! to takie proste. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdyby to było takie proste w praktyce.../K

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialne, no po prostu genialne! :D
    Kurczę, tak często próbowałam wytłumaczyć innym że jestem szczęśliwa bo jestem i że to jest właśnie klucz do sukcesu, ale, cholera, nikt mi nie wierzył :(
    -tak jasne...pewnie coś dostałaś a nie chcesz nam powiedzieć.
    No i w końcu jest post, który nie jest po prostu durną motywacją tylko czymś, z czym zgadzam się w 100%! Nie wiem jednak czy ten post coś komuś da, bo niestety jeśli sami nie będą potrafili odkryć szczęścia, to poradniki nic nie dadzą. Ja już jestem szczęśliwa! I super ze ty też! Metoda skuteczna i sprawdzona :D Teraz możemy zarażać optymizmem innych ;)
    Kocham twoje posty, bo to trochę tak, jakbym zaglądała w swoją duszę, mimo, że piszę to zupełnie inna osoba :D Dziwne, co? :D
    Pozdrawiam cieplutko, na instagramie już cię oczywiście zaobserwowałam ;)
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. a żeś zapodał jak nawiedzony guru jakiś :P nie no, żartuję - mądrze prawisz tylko gdyby to wszystko było takie proste... szczęście to bardzo indywidualna sprawa, to fakt i nikt nam raczej nie pomoże w jego osiągnięciu nawet dobrymi radami (sory... :P) tyle że czasem niestety ktoś nam może wręcz przeszkodzić... ech taki nastrój waleczny mnie jakiś dziś dopadł że mam ochotę powiedzieć całemu światu żeby wreszcie dał mi spokój i pozwolił po prostu żyć!... ;) pewnie ciężko mnie zrozumieć, sory :P

    pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Warto postępować w zgodzie ze sobą - wtedy jest się szczęsliwym :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny poradnik przyda się się :P

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Teoretycznie same banały, ale to one działają przecież najlepiej. Muszę nadrobić tu zaległości i sensowniej coś skomentować przez... ach, wszystko u mnie na blogu, nie będę się rozpisywać i spamować. Trzymaj się, powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Be happy but never satisfied!

    Ja, mimo wszystko, nie potrzebowałbym nic więcej do szczęścia, niż bogaci rodzice, którzy umieszczą mnie na kierowniczym stanowisku w swojej spółce :v Bo jestem i inteligentny, i kocham siebie, tylko niestety... perspektywa dołączenia do kategorii prekariatu puka do drzwi! ;]

    OdpowiedzUsuń
  13. Ze szczęściem, jak ze wszystkim w życiu nie jest łatwo. Moim zdaniem każdy inaczej odbiera szczęście, dla każdego szczęściem jest co innego.

    Ciekawy i skłaniający do refleksji post.
    Pozdrawiam! ;)

    http://subiektywniekrystix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ogólnie całkiem ciekawy poradnik, chociaż nie do końca się ze wszystkim zgadzam. Bo np. punkt 5 koliduje z 1 i 2. Skoro szczęście nie może od niczego zależeć, to nie powinniśmy nadal wykonywać dobrych rzeczy by je utrzymać. W końcu szczęście to stan umysłu i droga, a nie sam cel.Ale powiedzmy, że rozumiem o co Ci chodziło w pkt 5. I pamiętaj koniecznie o pkt. 7, bo często o nim zapominasz ;P NIESTETY!!! A jesteś super chłopakiem, który napisał bardzo dojrzały, fajny poradnik jak być szczęśliwym i pamiętaj, że Twój uśmiech daje uśmiech komuś innemu ;)

    Pozdrawiam,
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak tak patrzę na siebie, to u mnie prezentuje się to w ten oto sposób : Jeżeli myślę o szczęściu, nie zastanawiam się nad sensem i jaki może być cel, co może przynieść szczęście i czy jak zrobię to i to, to będę szczęśliwym człowiekiem, to szczęśliwa nigdy nie jestem. Jednak jeżeli się nad tym nie zastanawiam to odczuwam je nawet w takich banalnych chwilach, które wspominam dopiero po czasie jako te, w których byłam szczęśliwa.
    Taka trochę plątanina ale załóżmy, że napisałam ten komentarz zrozumiale xD
    A poradnik bardzo fajny, najważniejsze to zrozumieć, że nie ma rzeczy która może nam to szczęście dać, nawet jeżeli tak myślimy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehh, w pierwszym zdaniu ... jeżeli myślę o szczęściu, zastanawiam się nad sensem...
      Taki błąd, sorka.

      Usuń
  16. Takich recept na szczęście jest tysiące i wydaje mi się, że wielu ludzi czyta je wszystkich, szuka nowych, chce jeszcze więcej porad na szczęśliwe życie, ale tak naprawdę wcale nie dąży do ich wprowadzenie. Tak jakby szukali jakiejś niezwykłej recepty, która w sumie jest prosta, i którą każdy może wcielić w życie. Rzeczy, które wymieniłeś to właśnie jedne z tych, które nam wystarczą do tego, by być SZCZĘŚLIWYM. Uśmiech, bycie wdzięcznym za to, co się ma, pozytywne nastawienie zamiast narzekania i już. Prosta sprawa, na którą trzeba po prostu zwrócić uwagę ;)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak dla mnie to najlepszy przepis na szczęście jaki dotąd słyszałam,taki prosty! :))

    OdpowiedzUsuń