poniedziałek, 7 grudnia 2015

Top Lista #3 - Aktorki

Do napisania tego posta zabierałem się już kilka miesięcy temu i w sumie nie wiem, dlaczego porzuciłem wtedy ten pomysł. W każdym razie, zastanawiają się nad kolejną Top Listą, wpadłem na pomysł, że po Ulubionych postaciach fantasy i Antagonistach przyszła pora na kogoś znacznie bardziej rzeczywistego, czyli właśnie aktorki. Zapraszam!

Przepraszam, że czcionka raz jest wyjustowana, a raz wyśrodkowana, ale nie wiem, dlaczego tak jest. Postaram się to naprawić.

Pragnę zauważyć, że poniższy post może też służyć Wam jako linkarnia. Podlinkowałem tu wszystkie filmy, w których grały poniższe aktorki, a o których już kiedyś Wam pisałem. Jestem bardzo ciekawy, jakie są Wasze ulubione aktorki! Zapraszam:

10. Ziyi Zhang



Pisząc tego posta doszedłem do wniosku, że jak Ziyi się pomaluje, to spokojnie może udawać dziewczynę z Europy... No dobra, a tak na poważnie, to mam nadzieję, że poznaliście tę lirycznie piękną damę, bo całkiem niedawno mogliście zobaczyć jej zdjęcie w poście na temat "Domu Latających Sztyletów", w którym to grała główną rolę. Można zobaczyć ją w "Wyznaniach Gejszy", lecz ja przede wszystkim cenię ją za film "Przyczajony tygrys, ukryty smok", który jest moją ulubioną azjatycką produkcją i tam także Ziyi grała jedną z głównych ról. Moim zdaniem Ziyi jest niedoceniona. Dostała trochę nominacji, lecz w sumie żadnych konkretnych nagród...

9. Meryl Streep


Każdy zna Meryl Streep! A kto nie zna, to najwyraźniej zbyt mało filmów ogląda... Ja pokochałem ją głównie za rolę czarownicy w moim ukochanym musicalu "Into the Woods", gdzie sprawiła się wprost znakomicie Nie muszę chyba dodawać, że jest nie tylko utalentowaną aktorką, ale też świetnie śpiewa, co zresztą udowodniła w kolejnym musicalu "Mamma mia!". Jednak moje pierwsze spotkanie z Meryl Streep to był film "Żelazna Dama" - biografia wybitnej brytyjskiej premier, Margaret Tchatcher. Film ten absolutnie mnie zachwycił. Nie jest to bowiem żmudna polityczna gadanina, tylko zmyślny obraz przedstawiający jej dojście do władzy, skupiający się głównie na ideałach przez byłą panią premier wyznawanych. 

8. Adurey Tautou


Ta pani zdecydowanie musiała znaleźć się na tej liście, czyli bezkonkurencyjna Amelia! I w sumie aż do tej pory myślałem, że tylko z tego filmu ją znam, aż tu nagle, przygotowując tego posta dowiaduję się, że Sophie Neveu z "Kodu da Vinci" to też była ona! Nie pomyślałbym... Ale cóż, człowiek uczy się całe życie. W każdym razie, ja postrzegam Adurey właśnie przez pryzmat Amelii, w której moim zdaniem w pełni ukazała swój aktorski geniusz!

7. Emma Watson


O Emmie Watson nie trzeba mówić zbyt wiele. Każdy zna Hermionę Granger! Na początku myślałem, że bardzo trudno będzie Emmie później wyrwać się z rzeczywistości Hogwartu - że kogokolwiek by nie zagrała, to dla widzów już zawsze pozostanie Hermioną. Na szczęście udało jej się to i wykreowała cudowną postać Sam w filmie "Charlie" W 2017 zagra Bellę w "Pięknej i Bestii", więc pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że okaże się równie dobra!

6. Helena Bonham Carter


Dużo osób kojarzy ją z jej wybitną rolą Bellatrix Lestrange i słusznie, bo należy jej się wielki podziw za tę rolę, jednak dla mnie, Helena jest przede wszystkim ulubioną aktorką Tima Burtona. Ona i Johnny Depp należą do obsady większości jego filmów, więc możemy zobaczyć ją w takich produkcjach jak "Charlie i fabryka czekolady", "Sweeney Todd" i przede wszystkim "Alicja w Krainie Czarów" (tu też czekamy na kontynuację w 2016 roku). Można też ją znaleźć w "Gnijącej Pannie Młodej", również Tima Burtona. Bardzo ciekawa była też jej rola wróżki chrzestnej w tym najnowszym "Kopciuszku" - świetnie ubarwiła tę historię. 

5. Tilda Swinton


Jestem dumny, że udało mi się znaleźć to zdjęcie. Już kiedyś na nie natrafiłem i bałem się, że go nie znajdę, ale jest super. Tilda Swinton to aktorka o niezwykłej, androgynicznej urodzie, co pozwala jej na naprawdę niezwykłe kreacje filmowe. Szerzej znana głównie jako Biała Czarownica z "Opowieści z Narnii" ale grała też epizodyczną, acz bardzo ważną rolę w filmie "Ciekawy przypadek Benjamina Buttona", który z całego serca polecam. W sumie widziałem niewiele filmów z jej udziałem, ale tak mnie jakoś urzekła, że nie mogłem o Tildzie zapomnieć...

4. Carey Mulligan


Udało mi się znaleźć bardzo ładne zdjęcie, z tym jej czarującym uśmiechem, którym podbiła moje serce... Carey znam z dwóch filmów, gdzie zagrała całkowicie różniące się od siebie postacie, nie tylko pod względem wyglądu, ale też charakteru. Mowa oczywiście o genialnym dramacie "Nie opuszczaj mnie" oraz o równie cudownym filmie "Wielki Gatsby". Nawet nie jestem w stanie powiedzieć, który z tych filmów wielbię bardziej, a wszystko to rzecz jasna zasługa Caey Mulligan...

3. Marilyn Monroe


Nie mogło zabraknąć ikony kina w tym zestawieniu. Nie bez powodu Marilyn Monroe znalazła się na podium. W telewizji w ciąż od czasu do czasu puszczają filmy z jej udziałem, ciągle jest o niej mowa i przez wielu uważana jest za ideał kobiecego piękna. Marilyn Monroe swoją sławę zawdzięcza przede wszystkim genialnemu musicalowi "Mężczyźni wolą blondynki", w którym popisała się nie tylko niezwykłym kunsztem aktorskim, ale też muzycznym, oraz świetnej komedii "Pół żartem, pół serio". Marilyn chyba już na zawsze pozostanie legendą kina i symbolem sławy!

2. Cate Blanchett


Na drugim miejscu uplasowała się jakże przewspaniała Cate Blanchett! Bo któż by inny mógł się tutaj znaleźć, jak nie Galadriela z "Władcy Pierścieni" oraz "Hobbita"? Ale były to nie jej jedyne filmy. Całkiem niedawno mogliśmy ujrzeć ją w roli macochy Kopciuszka, a wcześniej także w "Ciekawym przypadku Benjmina Buttona". Nie mam pojęcia, co ta aktorka ma w sobie, że jest takim fenomenem, przynajmniej w moim przekonaniu! Na pewno ma klasę, o której inne kobiety mogą sobie co najwyżej pomarzyć. Dlaczego zatem nie znalazła się na pierwszym miejscu? Otóż, na samym szczycie znalazła się absolutnie wyjątkowa osoba: 

1. Amanda Seyfried


Mam nadzieję, że nikt nie wątpił, że Amanda jest moim numerem 1. To nie mógł być nikt inny.! Tylko Amanda jest pod tak wieloma względami wyjątkowa i niesamowita. Jest piękna, zdolna i utalentowana, a przede wszystkim, jest znakomitą aktorką! Możemy ją podziwiać w takich produkcjach jak "Dziewczyna w czerwonej pelerynie", "Listy do Julii" i "Mamma Mia!", ale nie zapominajmy, że jednym z pierwszych filmów, w których zagrała i który przyniósł jej sławę były "Wredne dziewczyny". Amanda Seyfried to dziewczyna, która chyba już na zawsze pozostanie moją ulubienicą, jeśli chodzi o aktorki. Jedyna i niepowtarzalna :D 

31 komentarzy:

  1. Zgadzam się co do Emmy Watson i Carey Mulligan :) Amandę Seyfried też bardzo lubię, chyba pierwszy film jaki skradł moje serce z nią w roli głównej były "Listy do Julii."
    A do moich ulubionych aktorek zaliczam jeszcze Juliette Binoche ("Czekolada") i Maggie Smith (za rolę Minerwy McGonagal <3). A z polskich aktorek uwielbiam Romę Gąsiorowską!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kojarzę i cenię aktorki z numerów: 9, 7, 5, 3 2 i 1. Nie wątpię, że są to świetne aktorki. Bardzo cenię też Cameron Diaz oraz Erikę Todę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pierwszym miejscu pewnie postawiłabym Natalie Portman. Jeden z moich wzorów do naśladowania. Szczególnie polubiłam ją za rolę Padme w "Gwiezdnych Wojnach" i oczywiście za "Czarnego Łabędzia".
    Za wyjątkową urodę i umiejętność przybierania różnych (jak to dobre aktorki potrafią) zasługuje też u mnie Emily Browning. Poznałam ją za sprawą "Sucker Punch" i po tym nie mogłam się od niej oderwać. Cudowna oraz urocza kobieta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem Ci że niektórych aktorek się nie spodziewałam zobaczyć na tej liście i niektórymi jestem całkiem zaskoczona ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. kojarzę zaledwie kilka aktorek, z wymienionych najbardziej lubię Emmę :)/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm. Teraz jeszcze bardziej uświadomiłeś mi jak bardzo jestem daleka od tv. Żadnej z nich nie kojarzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie Meryl byłaby na 1 miejscu,ale ogólnie większość aktorek miałabym w swoje pierwszej dziesiątce:)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. O, Carey. Również uwielbiam jej uśmiech, taki ciepły. Muszę zrobić kiedyś podobną listę, ale chyba z aktorami, bo ,,lubię'' ich więcej.
    Trzymaj się. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czego on ma się tak ciągle trzymać? Ściany czy miotły? x)

      Usuń
    2. A czemu koniecznie mam się trzymać? A może ja wolałbym się puścić?
      To zabrzmiało dwuznacznie...

      Usuń
    3. Słuszna uwaga IO! Wydaje mi się, że "trzymanie się" w naszej kulturze jest postrzegane odrobinę... pejoratywnie! Jest to bowiem aktywność statyczna, przewidywalna, wtórna i pasywna, oznaczająca brak ruchu i akcentująca bierną akceptację losu lub planu Stwórcy. Indywidualny Obserwator rzeczywiście może nie chcieć się po prostu "trzymać", może woleć być targanym przez wiatry inspiracji, przeć do przodu i zdobywać, palić i grabić!

      Usuń
    4. Brzmi kusząco :P Chociaż, bardziej niż zdobywać, wolałbym być zdobywany, hehe

      Usuń
  9. Moja lista pewnie byłaby podobna ;]
    Meryl Streep musiała się tutaj pojawić! Aktora jest po prostu niesamowita.
    Adurey znam jedynie z tych dwóch filmów więc nie pojawiłaby się raczej w mojej top 10. Ale cenię ją, bo jest naprawdę świetna. I piękna!
    Emma Watson odwala naprawdę świetną robotę. Co prawda zawsze będzie mi się kojarzyć z Hermioną Granger, ale mimo to nie uważam ją za aktorkę jeden roli. Jest przecudowna! Helena to tak jak powiedziałeś- pierwsze skojarzenie- Potter. Ale podobała mi się również we wspomnianej Alicji oraz musicalu Nędznicy. Swoją drogą, naprawdę godny obejrzenia.
    Tilda ma bardzo charakterystyczną twarz ;o Nie da się nie poznać tej aktorki, szczególnie po Opowieściach z Narnii. Cate i Amanda nie pojawiłyby się na mojej liście, aczkolwiek także uważam je za świetne aktorki ;] Mam nadzieję, że pojawi się TOP 10 aktorów, cieki mnie jacy się tam pojawią. Pozdrawiam.
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tą z numeru 1 znam tylko z dwóch filmów : "Zabójcze Ciało" (jak nie oglądałeś to w sumie nie polecam) i "Wciąż ją kocham", jakoś gdybym się przed chwilą nie upewniła to nawet nie byłabym pewna, czy w tych filmach to faktycznie ona grała główne role, muszę obejrzeć chyba więcej filmów z jej udziałem, bo to, że znalazła się u ciebie na pierwszym miejscu serio mnie zaskoczyło xD Co do reszty aktorek to się zgodzę, są bardzo dobre, nie kojarzę jedynie tej Carey Mulligan ale jak tak patrzę na filmwebie to chyba muszę sobie kilka filmów z jej udziałem zobaczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  11. zawsze czytając posty filmowe boję się, że jedyne co będę w stanie napisać to "nie znam'. jednak nie tym razem! niestety tylko za sprawą Harrego Pottera i Opowieści z Narni, bo z innych produkcji tych pań nie znam. No, poza Meryl Streep i Marilyn Monroe, bo to wstyd nie znać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Emma i Helena - uwielbiam je! :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe czy specjalnie nie umieściłeś na tej liście polskich aktorek. Przyznam sie szczerze, że kilku aktorek w Twojej listy nie znam, albo mało znam. Moje ukochane aktorki to: Angelina Jolie (film: "Czarownica", "Oszukana" "Bez granic" - paradoksalnie za ten film była nominowana do Złotej maliny)
    Meryl Streep, Maja ostaszewska ("Body/ciało") Danuta Stenka <3 i wiele innych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polskich aktorek nie umieściłem dlatego, że w sumie rzadko oglądam polskie filmy :D
      Teraz, po czasie myślę, że mogła się tu znaleźć Agata Kulesza, bo ją ubóstwiam za rolę w "Idzie"

      Usuń
    2. No właśnie zapomniałem o niej. Polecam Ci serial "Hela w opałach" na player.pl Tam Agata gra świetnie i do tego Anna Guzik. Świetnie stworzone postaci, duży talent

      Usuń
  14. Wiedziałam, że będzie tutaj Emma!

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Helenę! U mnie w rankingu znalazłaby się bliżej podium, może nawet i na nim. ;) Amandę również przyjemnie się ogląda, świetna aktorka i ma nieprzeciętną i intrygującą urodę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Amandę bardzo lubię. Moją faworytką jest Meryl :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  17. Helena! Kocham tę aktorkę. Nadaje się chyba do każdej roli i idealnie się w nią wczuwa. Trzeba przyznać, że to ogromny talent i świetny człowiek. Ja poznałam ją w serii "Harry Potter" ale w każdym innym filmie jest tak samo świetna.

    niutta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Haha, chyba lubisz musicalowe Mamma Mia :p Szkoda, że zabrakło w zestawieniu mojej ulubionej Rachel Anne McAdams... O gustach się nie dyskutuje, więc już zamykam komentarz kropeczką, o tu: .

    OdpowiedzUsuń
  19. Oo proszę Ziyi Zhang! Moja lista bardzo się różni od Twojej,gdyż górują na niej aktorzy/aktory głównie z Azji :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Podobnie jak Ty cenię Meryl Streep, Emmę Watson, Helenę Bonham Carter. Pozostałe Twoje typy do moich ulubionych bym nie zaliczyła, ale w większości też dobrze mi się je ogląda na ekranie (no może poza 10 i 4, bo nie bardzo znam, a 3 i 2 nie wzbudzają we mnie większych emocji). Od siebie na pewną dorzuciłabym Angelinę Jolie (w dramatach przede wszystkim), Keirę Knightley i Anne Hathaway.

    OdpowiedzUsuń