sobota, 9 stycznia 2016

Muzyczny przegląd #8

Video - Ktoś Nowy


Każdy odcinek mojego "Muzycznego przeglądu" otwiera wyjątkowa piosenka. Zawsze jest to coś, co wstrząsnęło mną w danym czasie, co utkwiło mi w głowie i w pamięci - po prostu wyjątkowo wpadło w ucho. Tę piosenkę słyszałem już wielokrotnie w radiu, ale nigdy jakoś mnie nie ruszyła. Dopiero za którymś razem, jadąc sobie samochodem usłyszałem ją po raz kolejny i już wiedziałem, że to jest właśnie to. Od razu, jak wróciłem do domu znalazłem ją sobie i przy okazji inne piosenki zespołu Video, które bardzo przypadły mi do gustu. W sumie jest to dla mnie nowa sytuacja. Do tej pory rzadko kiedy słuchałem polskiej muzyki, ta jednak mnie urzekła.


Peter Gundry
Imperial March


Na mojej twarzy za każdym razem pojawia się uśmiech, gdy słyszę tę piosenkę, bo jest z nią związana pewna ciekawa historia. Ja jeszcze miesiąc temu byłem człowiekiem, który nie zna "Gwiezdnych wojen" kompletnie. Wiem, że to dziwne, no ale jednak tak było. Wiedziałem oczywiście, że istnieją takie filmy, że w kinach grają właśnie najnowszą część, ale kompletnie mnie to nie obchodziło. Pewnego dnia jednak, między Świętami a Nowym Rokiem sięgnąłem sobie po "Mroczne Widmo" czyli epizod 1. No i tym sposobem, w ciągu kilku dni obejrzałem całą nową a później starą trylogię. 
I właśnie w tym samym czasie, na kanale Petera Gundry, którego subskrybuję na YouTube pojawił się ten utwór. A mój uśmiech na twarzy bierze się stąd, że jest to jeden z najbardziej niesamowitych "zbiegów okoliczności" w życiu. Ja oczywiście w żadne "zbiegi okoliczności" nie wierzę, uważam, że wszystko ma swój cel i dzieje się po coś. Ale wyobraźcie sobie, jakie musiało być moje zdziwienie, że kiedy nagle, w wieku niespełna 20 lat po raz pierwszy w życiu obejrzałem "Gwiezdne Wojny" to następnego dnia Peter Gundy, facet, który zwykle komponuje muzykę fantasy wrzucił na swój kanał coś takiego. Życie chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać!

Muzyka filmowa
Sekai No Yakusoku


Piosenka końcowa z mojego najukochańszego na świecie anime, które już Wam tutaj na blogu polecałem, bodajże jeszcze w wakacje. Chodzi oczywiście o "Ruchomy zamek Hauru". Utwór śpiewa Kimura Yumi (nie mam pojęcia, które z tych dwóch słów to imię, a które to nazwisko). Nie mam pojęcia o czym jest tekst, bo na Tekstowo nie ma tłumaczenia, więc jakby ktoś znał japoński, to może podjąć się trudu przetłumaczenia tego! W każdym razie, "Sekai No Yakusoku" wywołuje u mnie bardzo miłe i pozytywne odczucia. Jest to piękna, spokojna piosenka i myślę, że poprawiłaby ona humorek każdemu!

Alvaro Soler - Agosto


Nie mam pojęcia, dlaczego ta piosenka nie ma teledysku, ani dlaczego nie mam jej na Oficjalnym kanale Alvaro. W każdym razie, utwór jest bardzo przyjemny, wpada w ucho i zostaje na dłużej. Tą piosenką historia zatoczyła koło, bowiem Alvaro pojawił się już wcześniej w moim przeglądzie, konkretnie w pierwszym odcinku. Oba utwory bardzo lubię i jestem niezmiernie ciekawy, czym Alvaro zaskoczy nas w przyszłości. 

Enya - Only Time


Ta piosenka to klasa sama w sobie. Chyba najsławniejszy ze wszystkich utwór Enyi. Powstało mnóstwo remixów i coverów, lecz żaden, moim zdaniem, nie dorównywał oryginałowi. 

Celtic Music
Adrian von Ziegler - Legend


Kolejna bardzo ważna dla mnie piosenka. To była pierwsza kompozycja Adriana, którą znalazłem w czeluściach Internetu i ogólnie pierwsza celtycka piosenka, jakiej słuchałem w swoim życiu. To od niej rozpoczęła się cała moja przygoda z tym gatunkiem.

Lawson - Juliet


Tę piosenkę lubię po pierwsze dlatego, że jest super. A po drugie dlatego, że słuchałem ją w czasie, gdy czytałem książkę Terrego Goodkinda "Pierwsza Spowiedniczka" i teraz za każdym razem, gdy słucham tej piosenki, przypomina mi się ta książka, a nie muszę chyba mówić, że była to naprawdę niesamowita pozycja w moim literackim dorobku. 

21 komentarzy:

  1. Agr... Znowu nic nie znam, ech. Jeśli chodzi o muzykę, to naprawdę jestem ciągle w tyle. Non stop tylko: ,,Jak można tego nie znać?''.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, jesteście niemożliwi z tym trzymaniem się i puszczaniem xD
      Ale aż się uśmiech ciśnie na usta :D

      Usuń
  2. Pierwszy raz słyszę tej piosekę Video, ale od razu się zakochałam! <3 Cudowna. I tak idealnie wpasowuje się w moją sytuację i nastrój. Teraz wiem, kogo obwiniać, jak będą w domu narzekać żebym wreszcie ściszyła i przestała słuchać w kółko jednej i tej samej piosenki :D
    Alvaro Soler - lubię, lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słucham takiej muzyki, to niestety niczego nie znam...
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. "Video" lubię nawet jak leci w radiu.
    Historia o "Gwiezdnych wojnach" to chyba faktycznie nie żaden zbieg okoliczności, po prostu taki czas, że wszyscy wykorzystują popularność tematu ile mogą. I jak widać są tego plusy, skoro obejrzałeś wszystkie części ;)
    A piosenek z Hauru sama słucham ostatnio wyjątkowo dużo, ale zwykle tego głównego motywu ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak późno zaczął z "Gwiezdnymi Wonami"? Nie chce tego mówić, ale straciłeś trochę życia.
    Pamiętam jak przypadkiem oglądałam "Nową Nadzieje" jako dzieciak, bo sobie w TV leciało o porze przystępnej... dla dzieciaka. Najpierw potwory wydały mi się okropne, ale za drugim razem pokochałam całą sagę. Tobie życzę tego samego :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Imperial March najlepszy <3 Mam ta piosenke nawet na komórce haha/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  7. Piosenkę Video już słyszałam i bardzo mi się spodobała.
    A czwartą piosenkę słyszałam już kilka razy w radiu. Wpada w ucho. Teraz nam tytuł, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muzyczny przegląd, jak dawno go nie było ;o
    Video, po prostu uwielbiam. Znam na pamięć tą piosenkę i zawsze sobie ją podśpiewuje kiedy humor mi dopisuje. Nie czuje że rymuje ;o Jedna z niewielu fajnych, polskich piosenek.
    A teraz zrobię tak trochę chaotycznie, bo napiszę o ostatniej piosence. Kurczę, jak ja ją uwielbiam ;o Dziękuję, że mi ją przypomniałeś, muszę ją sobie pobrać w najbliższym czasie ;3
    Któż nie zna Imperial March.. klasyk ;3
    Alvaro Soler to moim zdaniem wokalista jednej piosenki, bo ta nie przypadła mi do gustu tak bardzo jak El Mismo Sol, no ale głos facet ma, to trzeba mu przyznać ;3
    Enya, jejku jaka to stara piosenka. Stara, ale wciąż na topie ;]
    Reszta nie przypadła mi do gustu ale to i tak dobry wynik ;p W końcu słuchamy innej muzyki
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Niektórych utworów nie znałam, ale rzeczywiście bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. znam tylko pierwszą i bardzo lubię. resztę zaraz posłucham :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piona, ja do tej pory nie znam sagi Star Wars! Ale Pan Braun mówi, że to dzieło propagandowe republiki i Yoda mógł być Żydem! :v

    Only Time znane i lubiane, 1/7 - jeeees! ;]

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam. Mam pytanie odnośnie czysto technicznych względów. Jak masz ustawione, że w gadżecie ,,o mnie'' wyświetla Ci się opis, ale nie ten z konta google? U mnie to szwankuje, niby mam włączony opis, a nic... Dziękuję za wszelką pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... Być może jest to spowodowane tym, że najpierw nie miałem połączone bloga z google+ i dopiero później się na to zdecydowałem. Przyznam się, że mistrzem informatyki nie jestem, ale osobiście radzę po prostu pogrzebać sobie w ustawieniach to może coś się uda wykombinować :D

      Usuń
  13. Woow w końcu większość znam ;3 U mnie "Legend" też było pierwszą jego piosenką, właściwie chyba pierwszą piosenką celtycką jaką w ogóle usłyszałam ;D
    Mi za to "Juliet" kojarzy się z Hobbitem, chyba leciała często w radiu jak była premiera pierwszej czy tam drugiej części, tak przynajmniej kojarzę xD

    OdpowiedzUsuń
  14. ,,Gwiezdne Wojny"! Kocham tę trylogię! Przyznam, że ciągle jestem na ,,odświeżaniu" trylogii, ale być może nadgonię straty. Po raz pierwszy oglądałam trylogię, jak była ze mnie niezła małolata :P. ,,Marsz..." doskonale pamiętam, w końcu miałam tę melodię na dzwonek komórkowy! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Video i Lawson uwielbiam! :) Zapraszam do mnie - melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja definitywnie dawno nie wchodziłam tutaj . Hm.. 4 miesiące ? Nieważne . Widzę , że się dużo zmieniło ^^ Pioseneczki teraz ta ? Zacnie , zacnie - wszystkie posłuchałam . Też nie przepadam za polskimi zespołami , ale oni .. hm.. nie są źli , o ! Ja dalej nie ogarnęłam tego '' Star Wars '' i .. chyba dalej nie chcę . Ja nie lubię rzeczy ( muzyki , filmów , książek ) które są w jakiś sposób takie ''znane'' . Wszyscy już je odkryli to po co ja mam też ? Wolę zobaczyć jakiś film o którym już się np nie pamięta . W ogóle książki mają bardzo ładny zapach . ( co to ma do czego ?)

    P.S. przez ten cały czas zastanawiałam się jak wygląda ''Trochę ironiczny, ale jednak optymistyczny'' gościu i mam zdjęcie . Wooooow !

    *tu się zazwyczaj pisze ''pozdrawiam'' , dlatego ja tego nie napiszę *
    A.

    OdpowiedzUsuń