wtorek, 22 marca 2016

Co nowego? MC #21

Wczoraj nie było posta. Chyba każdy zauważył, że się jakoś pusto w blogosferze od razu zrobiło... No, ale uważam, że każdy ma prawo do momentów słabości, zwłaszcza, że mam wytłumaczenie i myślę, że ta jednodniowa nieobecność nie zaprzepaszcza od razu całego dzieła, którego się podjąłem. Otóż, miałem urodziny, przyszli goście i po prostu nie było czasu na pisanie posta. Nawet nie wypadałoby zostawiać tak gości, aby mieć czas na pisanie, toteż sami rozumiecie... Chciałbym za to pokazać Wam dwie świetne książki, które dostałem! Oczywiście w swoim czasie mam zamiar napisać o każdej z nich więcej. Na razie jest to tylko kilka słów, bo zdążyłem przeczytać tylko po jednym rozdziale każdej z nich, ale już wiem, że są cudowne. 



Ta książka to bardzo przystępnie napisany poradnik na temat tego, jak skuteczniej wykorzystywać swój mózg. Na razie przeczytałem tylko rozdział pierwszy a już wiem, że tracę mnóstwo czasu i energii na niepotrzebne czynności. Co ciekawe, książka jest oparta o najnowsze badania w zakresie neuropsychologii, co szczególnie interesuje mnie naukowo. Na pewno Wam o niej opowiem, jak tylko przeczytam całość. 


Kolejna bardzo niezwykła książka, która dotyczy mojej drugiej ogromnej dziedziny zainteresowań, a mianowicie zjawisk anomalnych. Już w samym wstępie znalazłem tak błyskotliwe twierdzenia, że szok, a w pierwszym rozdziale natrafiłem na spostrzeżenia, do których sam niedawno doszedłem, lecz mi zajęło to kilka ładnych tygodni. Jestem pewien, że ta książka również będzie niezwykle pasjonującą lekturą. 

  

12 komentarzy:

  1. Urodziny miałeś? Ojej, no to spóźnione wszystkiego najlepszego. Tak bardzo oryginalne życzenia, rozwiń sobie je do woli, heh. Z naciskiem na wytrwanie w postanowieniu. Ostatnio dużo przesiaduję w szkolnej bibliotece, ze względu na zajęcia z wolontariatu i znalazłam tam wiele poradników z dziedziny psychologii, wszelkich dokumentalnych zbiorów. Aż nie wiem, co wypożyczyć najpierw. Zwłaszcza, że jestem jeszcze bardziej nastawiona optymistycznie do liceum o profilu psychologicznym po Dniach Otwartym w tamtej szkole, na których uczniowie z tego profilu po prostu zarażali swoją energią, chodzili w strojach pszczółek, z kolorowymi matami i babeczkami. Magia. Nie dało się nie uśmiechnąć.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza wydaje się super, ale druga przypuszczam, że może okazać się całkiem niezwykła :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Urodziny urodzinami, ale palec na zdjęciu jest niewybaczalny! :P
    Wszystkiego najlepszego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta jest! Wszystkiego dobrego, ale ten PALEC!?
      Brak szacunku dla odbiorcy treści! :P

      Usuń
    2. Haha :D
      Słuchajcie, mój piękny palec tylko podniósł wartość tego zdjęcia!

      Usuń
  4. No to wszystkiego najlepszego :) ksiazki wydaja się byś fascynujące zwłaszcza teraz gdy przechodzę fazę "psychologii" i wszystko co z nią związane Jest dla mnie niczym swietosc;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę ci wszystkiego najlepszego :3

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego dobrego :) Książki wydają się być bardzo ciekawe i inspirujące. Sama muszę po jakąś sięgnąć.

    INNA MYŚL [blog] | FILMIKI!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, trochę metafizyki! Sama kiedyś chciałam kupić książkę podobną do tej drugiej, którą dostałeś. No, i wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój chłopak też czyta książki typu 'jak dobrze wykorzystać swój czas' albo 'jak być esencjonalistą' :D nie powiem, mądre te poradniki, ale ja tam wolę czasem poleniuchować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. książki najlepszym prezentem :P tę drugą też bym chętnie przeczytała, zdecydowanie moja tematyka.
    wszystkiego najlepszego!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. idealne ksiązki dla mojego chłopaka :D/Karolina

    OdpowiedzUsuń