niedziela, 6 marca 2016

Muzyczny przegląd #10 [MC #6]

Witam w kolejnym Muzycznym Przeglądzie! Miałem w planach zrobienie czegoś takiego, aby poprosić kilka osób, żeby wybrały muzykę do tego posta, aby pokazać Wam coś innego niż zwykle, ale ostatecznie postanowiłem jak zwykle zaufać memu gustowi :D Muzyki celtyckiej ani fantasy nie będzie, bo ostatnio rzadko słucham tego gatunku, ale za to będzie 7 innych utworów, więc mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie :)

I FANPAGE LAJKOWAĆ! Kto jeszcze nie zalajkował, oczywiście...

POP
Paloma Faith - Upside Down


Jak tu nie kochać Palomy Faith? Ma niesamowity głos (mi ona osobiście przypomina trochę Amy Winehouse), świetny styl w klimacie retro no i oczywiście tworzy niesamowitą muzykę: bardzo pozytywną i dynamiczną. Piosenka ta jest dość stara, z początków jej kariery, ale jak dla mnie, zawsze ponadczasowa...

Muzyka Polska

Video - Alay


Znacie to uczucie, kiedy słuchacie jakiejś piosenki zanim się stanie naprawdę popularna? Ja znam :) Swoją fascynację zespołem "Viedo" przeżywałem jakieś dwa miesiące temu. W tym czasie znane były jedynie dwie piosenki z ich najnowszej płyty "Wszystko jedno" i "Ktoś nowy", ale już wtedy tak sobie myślałem, że najprawdopodobniej kolejnym singlem zostanie "Alay", bo piosenka naprawdę jest świetna, w klimacie innych utworów, które prezentował nam ten najwspanialszy polski zespół.

Stare kawałki
Nik Kershaw - The Riddle


Ta piosenka charakteryzuje się tym, że jej tekst jest bez sensu. No i poza tym, ma bardzo uwspółcześniony i znacznie bardziej znany remix. Ale wróćmy do tekstu: tytuł oznacza zagadkę, a kiedy istniał nawet konkurs na interpretację utworu. Do czasu, gdy artysta oświadczył, że tekst tak naprawdę nie niesie żadnego ukrytego przesłania i pisał go tylko po to, żeby słowa pasowały do melodii. Oczywiście nie zabrakło ciekawych interpretacji. Kiedyś natknąłem się na jedną, która głosiła, że są tu bardzo wyraźne nawiązania do "Władcy Pierścieni". Co to ludzie nie wymyślą...

Enya - Dark Sky Island


Ta piosenka ma dla mnie ogromne znaczenie. Oczywiście pochodzi z najnowszej płyty Enyi o tym samym tytule, co ten utwór, która na rynku pojawiła się kilka miesięcy temu. Zamieściłem już w Muzycznym Przeglądzie kilka utworów z tej płyty, lecz zawsze najbardziej chciałem pokazać Wam właśnie ten, gdyż dla mnie jest najpiękniejszy! Dopiero teraz udało mi się go znaleźć w czeluściach Internetu, wiec bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy :D 

Muzyka filmowa
Joe Hisaishi - The Days Long Gone


Wierzę, że Joe Hisaishi to nie jest dla Was całkiem obca postać :D Jakby ktoś przypadkiem zapomniał, to informuję, że jest on kompozytorem muzyki do większości anime wyprodukowanych przez studio Ghibli. Ten akurat utwór pochodzi z filmu "Nausicaa z Dolny Wiatru", który polecałem Wam całkiem niedawno. Piosenka niezmiernie mi się podoba i jak dla mnie, jest to jedna z najlepszych filmowych kompozycji, które słyszałem w ostatnim czasie. 

Metronomy - Corinne


Co tu dużo mówić. Lubię tę piosenkę, jest fajna i miło ją sobie czasem posłuchać. Ogólnie, zespół "Metronomy" znam z tego jednego utworu, ale planuję w najbliższym czasie zapoznać się bliżej z ich twórczością. 

AVbyte
Twitter - The Musical


Ten utwór utwór zostawiłem sobie na sam koniec :D Według mnie jest absolutnie przesłodki i bardzo zabawny. Za każdym razem, kiedy słucham tej piosenki, oglądam teledysk czy nawet wsłuchuję się w tekst, to poprawia mi się humor. Na tym kanale znaleźć można oczywiście więcej tego typu pozytywnych musicali. Wszystkie są świetne. Koniecznie zwróćmy też uwagę na profesjonalizm. Śpiewające tu osoby robią to porządnie, aż chce się słuchać. Klip też jest fajnie zrobiony, więc jak dla mnie utwór na medal :D

11 komentarzy:

  1. Pierwszy! Nie znam niczego, ale dzisiaj mi się już nie chce słuchać, chciałem tylko napisać komcia przed użytkownikiem o nicku Corteen ;]

    ZAPRASZAM NA SWOJEGO BLOGA! ODPOWIADAM NA WSZYSTKIE WIADOMOŚCI ZE ZDJĘCIAMI NAGICH PIERSI!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boże, 3 minuty po dodaniu posta, musisz być naprawdę zdesperowany. Ale najważniejsze, to mieć w życiu ambicje, prawda? Uwielbiam spełniać marzenia innych <3

      Usuń
    2. Jestem spełniony, mogę spokojnie umierać! ;)

      Usuń
  2. No cóż, mi aż tak bardzo nie zależy, by dodawać komentarz jako pierwsza, jakby coś... Hah. Przedostatni utwór niezmiernie mi się spodobał, prócz jeszcze piosenki Enyi (tak to się odmienia, heh?), reszta nie do końca w moim klimacie.
    Muszę u siebie wreszcie dodać coś takiego. ,,Trochę'' się zaniedbałam.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Standardowo nic stąd nie znam :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Oja, ale perełki! Chyba muszę nadrobić muzyczne zaległości z ładnych paru lat, bo oprócz popularnych hitów albo typowych "radiówek" nie słucham niczego innego... :D

    Zapraszam :) http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. I znów raczej nie w mój gust, ostatnio duszę "I Need a Doctor" Dr Dre, Eminema i Skylar, więc...

    OdpowiedzUsuń
  6. Posłuchałam tego z metronomem w nazwie, bo byłam ciekawa, czy trzymają się metronomu... :D Trzymają.I jak podgłośnię to słychać bas, czyli jest dobrze. Aczkolwiek głos... i głosy drugie... to jest straszne trochę. Kojarzy mi się z pieśniami żołnierskimi śpiewanymi przez grupę dziewczynek z podstawówki. Stanowczo kocham męskie głosy i mimo fajnej warstwy melodycznej raczej nie pokocham...

    OdpowiedzUsuń
  7. Urzekła mnie kompozycja Joe Hisaishi, ma w sobie coś pozytywnego i inspirującego. Bardzo lubię kiedy takie kawałki towarzyszą mi w nauce, bo łatwiej się przy nich skupić także ten utwór trafia na moją "naukową" listę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam nic oprócz Enyi, którą zresztą bardzo lubie, za to wpadła mi w ucho piosenka Corinne :D /Mikołaj

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń