niedziela, 27 marca 2016

Studia #7 - Zostałem magiem! [MC #26]

Co myślicie o nowoczesnych metodach dydaktycznych?  Na pewnych zajęciach pani profesor wprowadziła bardzo ciekawą grę… 

Na początku nie byłem zachwycony. Z zażenowaniem czytałem regulamin: mam się rejestrować na jakimś portalu, rozwiązywać głupie zadania, otrzymywać punkty i rangi, aby móc kupować dobra w sklepiku... To są przecież studia a nie jakieś tam przedszkole! I to wszystko tylko po to, żeby być zwolnionym z egzaminu.

Egzamin składa się z trzech pytań: za odpowiednią ilość punktów można wykupić sobie wszystkie trzy pytania aby się do nich przygotować. Postanowiłem wykorzystać tę szansę. Zadania na platformie są rożne: quizy, eseje, plakaty, albumy, krótkie notatki encyklopedyczne a nawet gra terenowa, toteż każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie. Tematy także są ciekawe: ostatni esej na przykład miał formę "wywiadu z trawą". 

Szybko przekonałem się, że te zadania to wcale nie jest taka głupota. Wystarczy posiedzieć nad tym pół godzinki i gotowe. Mało tego, świetnie się przy tym bawię, na przykład szukając zdjęć do Geo-albumu. Z czasem zrozumiałem też, że dzięki platformie i zadaniom naprawdę o wiele lepiej idzie mi nauka przedmiotu: zapamiętałem o wiele więcej niż zwykle. No i najważniejsze, rangi są naprawdę ciekawe: teraz na przykład jestem Młodszym Magiem :)

Zawsze myślałem, że to całe gadanie o nowoczesnej edukacji to głupota. Że dzieciakom wystarczy kreda i tablica, po co im jakieś programy edukacyjne i inne pomoce. Teraz na własnej skórze doświadczyłem, że te metody są naprawdę skuteczne. Chociaż cała zabawa na początku wydaje sie dziecinna, to kiedy już sie człowiek wdroży, owo wrażenie mija. A co Wy myślicie o tego typu nauce? Chcielibyście wziać udział w czymś takim? A może Wasi nauczyciele już organizują Wam tego typu gry?


13 komentarzy:

  1. A jakie to zajęcia dokładnie?
    Generalnie świetna sprawa i do tego udowadnia, że wykładowca też człowiek. Genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morfologia i systematyka roślin zalążkowych i grzybów :D

      Usuń
  2. Wywiad z trawą? To mogłoby być ciekawe... U mnie normalnie na lekcjach nie, ale zajęcia z wolontariatu to jest jakieś szaleństwo. Metody na szybsze zapamiętywanie (może słyszałeś o kodowaniu liczb i słów, układaniu historyjki?), obliczanie np., jaki 24 lipca będzie dzień tygodnia bez kalendarza...
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię tych metod z historyjką, bo zapamiętam historyjkę i zapomnę co ona miała oznaczać.

      Usuń
  3. Profesor nie jest od bawienia! On ma uczyć. Starymi, dobrymi metodami i linijką. Dopóty, dopóki jest w stanie utrzymać kredę i mocz! :D

    Nie no, śmieszna rzecz, ale jako ciekawostka na raz. Jakby każdy przedmiot tak wyglądał, to wszyscy byśmy skretynieli i dostali pie*dolca! ;]

    KULTURA & FETYSZE - POPRAWNY I KONSERWATYWNY BLOG (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! No ale jeden tego typu przedmiot to bardzo przyjemna odmiana.

      Usuń
  4. Ojeee, ale super! Ja na dziennikarstwie miałam napisać hymn do różowego szalika i wiersz o odrapanej ścianie, więc całkiem kreatywnie... Wydaje mi się, że przez takie niecodzienne metody nauczania zapamiętuje się więcej. Bo ileż można siedzieć i notować na wykładach?
    Życzę powodzenia i dalszego rozwoju Młodszy Magu(?) ! :D

    Zapraszam :) http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałem, że awans na Mrocznego Maga już blisko! ;]

      Usuń
  5. No proszę. Indywidualny obserwator coraz częściej zmienia zdanie i przekonuje się do nowych rzeczy. Czyżby tylko wiosna za oknem miała na to wpływ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojejku, aż chciałoby się iść i zdawać taki egzamin :) Za moich czasów tylko bhp zaliczaliśmy komputerowo ;) Ale na UM naszym technika poszła do przodu, brat już 4 egzaminy zaliczał z domu ;)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. wydaje się ciekawe, spróbowałabym :)/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli taka fora nauki przynosi efekty to czemu nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda, że nadal tak mało popularne są podobne metody nauki! Szczerze Ci zazdroszczę, że trafiłeś na taką uczelnię! :)

    OdpowiedzUsuń