środa, 2 marca 2016

TAG #14 - Twoje fikcyjne oblicze [MC #2]

Bardzo dziękuję Corteen za nominację! Przyznam, że już od kilku dni chodzą mi po głowie te pytania i przez cały czas zastanawiam się, jak na nie odpowiedzieć, ponieważ, jak sami zobaczycie, są one dość trudne. ^^ Ale ja lubię wyzwania :) Rzecz jasna, staram się skupiać na charakterach wymienianych przeze mnie postaci. Zapraszam na TAG: Twoje fikcyjne oblicze!

#1 Postać, którą kiedyś przypominałeś - Artemis Fowl

"Artemis Fowl" to seria książek fantasy irlandzkiego pisarza, Eoina Colfera, które czytałem w gimnazjum. Tytułowy bohater znany był z ponadprzeciętnej inteligencji i braku jakichkolwiek ludzkich emocji. Cóż, na pewno nigdy nie byłem nastoletnim geniuszem zajmującym się działalnością przestępczą, ale wszyscy, którzy mnie w tym okresie znali zapewne mogliby potwierdzić, że byłem dość zamknięty w sobie, zwłaszcza jeżeli chodzi o uczucia. Ale już pod koniec gimnazjum nastąpiła moja pierwsza dość duża przemiana i rozwój mojego charakteru zaczął zmierzać w kierunku, do którego dąży obecnie. 

#2 Postać, którą obecnie przypominasz - Amelia

Chciałbym powiedzieć, że Richarda Rahla... No ale nie mogę, no po prostu nie mogę, jeszcze nie mogę. Za to, kiedy oglądam Amelię, to czuję się, jakby ona była moją zaginioną siostrą bliźniaczką. Mieliśmy podobne dzieciństwo, mamy prawie że takie same charaktery. Zarówno ja, jak i Amelia cenimy w życiu drobne przyjemności, jesteśmy nieśmiali, momentami trochę dziecinni i uwielbiamy pomagać innym. 

#3 Jak myślisz, jaką postać będziesz przypominać w niedalekiej przyszłości?

To jest mega trudne pytanie. Na pewno nie chcę skończyć jak żaden bohater romantyczny, chociaż niewątpliwie romantykiem jestem. Chciałbym za to być jak Richard Rahl. Taki dobry, praworządny, kochający i sprawiedliwy. Po prostu imponuje mi ten człowiek. To, jak umiał wybaczać innym, nawet największym wrogom. Chciałbym także znać się na ludziach tak jak Richard, który to potrafił ich bezbłędnie oceniać i każdemu pomóc najlepiej jak mógł. 

#4 Postać, do której podobieństwo napawa Cię dumą - Hanka Borynowa

Jak tylko zobaczyłem ten TAG, to od razu wiedziałem, że napiszę o tej postaci. Hankę znają wszyscy, którzy czytali "Chłopów". Książka sama w sobie do najciekawszych nie należała ale za to sama postać Hanki to dla mnie prawdziwy majstersztyk. Wiecie, że uwielbiam dynamiczne postacie, a to jak Hanka zmieniła się z cichej, rozryczanej, niezaradnej i zdradzanej przez męża kobietki w przedsiębiorczą i pewną siebie gospodynię, ale przede wszystkim silną kobietę to według mnie jedna z najbardziej spektakularnych metamorfoz w literaturze. Ja także staram się zmieniać na lepsze i właśnie dlatego widzę w niej podobieństwo do siebie.

#5 Postać, do której wolałbyś nie być podobny - Imperator Jagang

Ja nie wiem, czy dobrze zrozumiałem to pytanie. Tu chodzi o postać, do której nie jestem podobny i cieszę się z tego, czy też może o postać, do której jestem podobny i wolałbym aby było inaczej? Cóż, skupię się na tej pierwszej wersji. Dlaczego Imperator Jagang? Jeżeli istnieje w literaturze postać, którą szczerze i z całkowitą świadomością wagi tych słów nienawidzę, to tą postacią jest własnie Jagang. Cieszę się, że nie mam z nim absolutnie nic wspólnego. Jego arogancja, ignorancja i obleśne zachowanie za każdym razem doprowadzały mnie do szału...

#6 Postać, z którą dzielisz wiele zalet - Jay Gatsby

Dla mnie Gatsby przede wszystkim był wielkim marzycielem i nieuleczalnym romantykiem, jak ja. Ponadto, był człowiekiem, który zdołał urzeczywistnić swoje fantazje, co ja również pragnę osiągnąć. Jedynie ludzie stanęli mu na przeszkodzie, a konkretnie Daisy i jej mąż, których marzenia niestety różniły się od marzeń Gatsby'ego. Chociaż zakończenie jego historii było smutne, to jednak jednak dla mnie był z całą pewnością człowiekiem niezwykłym, pełnym klasy i charakteru.

#7 Postać, z którą dzielisz wiele wad - Hauru

Tak sobie myślałem, że w tym miejscu powinien się znaleźć właśnie czarnoksiężnik Hauru :) Oczywiście jest to człowiek pełen przeróżnych zalet, ale z całą pewnością ma także wady, które niestety z nim dzielę. Jedną z nich jest skłonność do bałaganiarstwa. Lubię porządek, fakt, ale sprzątać nie lubię. Hauru też nie lubił, kto oglądał film lub czytał książkę, to wie. Kolejną naszą wspólną wadą jest niestety lenistwo, bo przecież bałaganiarstwo bierze się z lenistwa. Ponadto, oboje jesteśmy trochę narcystyczni. 

#8 Postać, z którą dzielisz pasję i gust - Florence Cathart

Strasznie trudno było mi znaleźć postać pasującą do tego pytania. W końcu padło na Florence Cathart, główną bohaterkę filmu "Szepty". Florence i ja cechujemy się tym, że oboje interesujemy się zjawiskami paranormalnymi. Ona pisze książki, w których potępia spirytystów, a także uczestniczy w seansach spirytystycznych aby zdemaskować oszustów. Ja także szalenie jestem zainteresowany taką tematyką, więc naciągając delikatnie fakty, mogę powiedzieć, że dzielimy pasję... Gust sobie pozostawię. 

#9 Postać o podobnych poglądach na świat - Nausicaa

Co łączy mnie z bohaterką wspaniałego filmu Hayao Miyazaki'ego? Nausicaa żyła w toksycznym świecie opanowanym przez gigantyczne owady i trujące rośliny, lecz jako jedyna potrafiła postawić się w ich perspektywie. Myślę, że gdybym żył w podobnym środowisku, to też byłbym do tego zdolny. Nausicaa w swoim świecie była jedyną chroniącą środowisko osobą. Mi zależy w życiu na tym samym. Już nawet nie wspomnę o pacyfizmie...

#10 Postać, z którą łączy Cię wiele, choć wydaje się to absurdalne - Balladyna

No i wydało się, zabiłem swoją siostrę bliźniaczkę! Żartowałem. Miało być absurdalne podobieństwo, więc jest. Kiedyś pisałem, że jestem uparty, nieustępliwy w dążeniu do celu, że się nie poddaję. Balladyna też taka była, chociaż w jej przypadku takie zachowanie doprowadziło do opłakanych skutków. W każdym razie, dziewczyna uparła się, że zdobędzie władzę i ją zdobyła. Na krótko, ale jednak. Ja także nigdy się nie poddaję i staram się doprowadzić do upragnionego celu.


Skończyłem ^^ Przyznam się szczerze, że był to mega trudny TAG! Niejednokrotnie zmieniałem wybrane przez siebie postacie a nad kilkoma typami zastanawiałem się naprawdę, naprawdę dłuuugo. Aż mnie rozbolała głowa od tego rozmyślania, ale w końcu mi się udało :D Mam nadzieję, że chociaż część z tych postaci będziecie znali :)

Zapraszam na mój FANPAGE!

Właśnie założyłem, więc byłoby miło, gdybyście lajkowali :D Na razie jest dość skromny, ale z czasem wszystko się ładnie rozwinie.

8 komentarzy:

  1. Wszyscy piszą, że takie trudne, a dla mnie właśnie były wyjątkowo łatwe. Tak bywa, jak je się samemu układa... To cudowne, tak przypominać Amelię, tę pozytywną, zakręconą osóbkę. Z tą Balladyną to wyjechałeś. Nadal podejrzewam, że kiedyś żyła Twoja siostra bliźniaczka, ale nie miała szansy na zaznanie szczęście. Oprócz nich, znam tylko Gatsby'ego, hah. Reszta to czarna magia po prostu.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń

  2. Ty wiesz, że ja nie lubię Amelii i boli mnie jak czytam, że jesteś do niej podobny, naprawdę. Wgl kiedyś możemy się pokłócić o ten film ;>
    Ale ojej dzielisz z Hauru wiele wad, to Ci wszyło super. Generalnie, bardzo ciekawe odpowiedzi, trzeba przyznać, że całkiem sporo o Tb mówią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, kulturalnie siedzimy na całkiem innych orbitach, bo znam tylko bohaterów których wziąłeś z lektur. Ogólnie jednak da się ogarnąć, co masz na myśli. Ogólnie jestem lekko zdziwiona tym, że przeczytałeś ,,Chłopów", bo ogólnie to są mega niepopularni i byłam chyba jedyną osobą w klasie, która przeczytała całość (i nie zwariowała.) Zaciekawił mnie też film ,,Szepty". Demaskowanie oszustów zamiast tradycyjnego rajcowania się ,,wywoływaniem duchów"? Czyżby wreszcie coś rozsądnego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całych "Chłopów" niestety nie przeczytałem, tylko bodajże jesień i co niektóre fragmenty z reszty. Ale fabuła jest mi znana, bo byłem na spektaklu w teatrze :)

      A bohaterka "Szeptów", chociaż zajmowała się demaskowaniem oszustów, to jednak pewne zjawiska paranormalne w filmie wystąpiły, aczkolwiek według mnie, niezwykle nietuzinkowe.

      Usuń
  4. Spora dawka wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny TAG, ciekawie zrealizowany. :)

    Pozdrawiam,
    www.hoe-e.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. jeju, chociaz czytam wiele ksiazek tych Twoich bohaterów zupełnie nie kojarzę, oprócz tych z lektur :D/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe kogo ja przypominam :D

    OdpowiedzUsuń