środa, 13 lipca 2016

Muzyczny Przegląd #14

Od ostatniego odcinka minęły prawie 4 miesiące, więc sami przyznacie, że to najwyższa pora, aby napisać kolejny Muzyczny Przegląd! Zapraszam na siedem utworków, które chwyciły mnie za serducho w ostatnim czasie!

Metronomy
Night Owl

Na Wikipedii możemy przeczytać, że angielska grupa Metronomy tworzy muzykę z pogranicza electropopu, IDM oraz Indie. Nie wiem, co to jest IDM, a Indie wiem gdzie są, w Azji. W każdym razie, lubię ich muzykę, bo jest przyjemna do posłuchania, spokojna i bardzo interesująca. 

Alvaro Soler
Volar

Jak dla mnie, muzyka Alvaro jest idealna na wakacje. Wesoła, latynoska melodia, hiszpański tekst. Dla mnie to jest idealny wybór w każdy upalny dzień, do domu i na plażę. W każdym razie, fajnie jest posłuchać sobie czegoś wesołego czasami.

Willy William
Ego

A to jest francuska piosenka. Usłyszałem ją kiedyś przypadkiem jadąc samochodem i od razu wpadła mi w ucho. Dla mnie, ta piosenka jest dość tajemnicza i może trochę mroczna. No i oczywiście język francuski...

Sylwia Grzeszczak
Tamta dziewczyna

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie Sylwia jest jedną z najbardziej obiecujących polskich wokalistek. Każda kolejna jej piosenka to hit. Ten utworek wpadł mi w ucho bardzo szybko i nie chce wylecieć, chociaż wielu mówi, że to kopia "Derniere Danse" Indili. Fakt, może piosenki są delikatnie podobne, ale w żadnym wypadku nie mówiłbym tu o plagiacie! 

Halsey
Castle

Zarówno piosenkę, jak i piosenkarkę poznałem poprzez film "Łowca i Królowa Lodu", lecz dopiero niedawno zorientowałem się, że są dwie wersje tego utworu: ta oraz filmowa. Oryginał wydaje mi się znacznie lepszy! 

Gra o Tron
Light of the Seven

Ten utwór z serialu "Gra o Tron" musiał być dziś z nami. Ten, kto oglądał finał 6 sezonu ten wie o czym mówię i zapewne piosenkę też kojarzy. Tak, to jest właśnie ten utwór, który był podkładem muzycznym do pewnej niezwykłej sceny otwierającej ten odcinek.

Czesław Śpiewa
Maszynka do Świerkania

Co tu dużo mówić? Ta piosenka z niewiadomych względów budzi we mnie różne sentymenty. Lubię ją sobie włączyć i odpłynąć w świat marzeń. 

10 komentarzy:

  1. Trzecią pozycję muzyczną od góry jakbym skądś znała... nie jestem w stanie powiedzieć skąd. Wydaje mi się znajoma. I rzeczywiście, jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ego fajna, chociaż dla mnie nie do słuchania na co dzień. Ale teledysk ma cudowny ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaaa ,,Gra o Tron'' cudowna w każdym calu.
    Francuska piosenka też miła,wpadająca w ucho do sprzątania jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno tu nie byłam, liczę na wybaczenie, odmówiłam już kilka zdrowasiek, więc mam nadzieję, że zostanie mi to zapomniane.
    Muzyczny przegląd, ah, jak genialnie trafiłam! Oczywiście standardowo o każdej piosence coś napiszę, ale zanim to, to poinformuję Cię, że znowu dzisiaj wepchnęłam w siebie Twoje cukinie w cieście naleśnikowym. Ubóstwiam Cię za ten przepis!
    Pierwszą piosenkę słyszę po raz pierwszy (heh), ale myślę, że nie ostatni, naprawdę wpada w ucho i jak nie słucham popu, tak jest naprawdę genialna.
    Każda piosenka Alvaro pobija kolejną, chłopak chyba nigdy się nie wypali. Agosto, Sophia (tak to się pisze?), czy zapomniane już pewnie przez większość El mismo sol naprawdę poprawiają humor, tak jak napisałeś w poście :)
    Aww 3 piosenkę po usłyszeniu w aucie słuchałam przez kolejne dni bez opamiętania ;o Brzmi trochę Turecko, ale jest naprawdę dobra, szczególnie, że kocham francuski ;3
    Ciągle byłam przekonana, że ta piosenka jest Sylwii ;o Byłam święcie przekonana, że to Haliny Młynkowej. No cóż, Indywidualny Obserwator bawi i uczy xD
    Halsey też zrobiło na mnie ogromne wrażenie ;3
    Najmniej przemówił do mnie utwór z Gry o Tron. A Czesław zawsze mnie śmieszył, ale doceniam jego twórczość ;3
    Jak zawsze musiałam się rozpisać przy tym poście ;p Oczywiście bardzo przyjemny ;]
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę namieszałam, byłam święcie przekonana, że nie jest Sylwii ;p mam nadzieję, że scynisz

      Usuń
    2. Przypomniałaś mi dziś o tej cukinii, więc postanowiłem ją zrobić. Patelnia rozgrzana, tłuszcz skwierczy i nagle trach! Patelnia leci na podłogę. W nagłym przypływie heroizmu postanowiłem ją uratować... Teraz mam całą twarz i ręce w bąblach i zastanawiam się, czy będę wyglądał jak Ogar z Gry o Tron.

      Usuń
  5. Też uważam, że Sylwia to bardzo obiecująca osoba i że daleko zajdzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Light of the Seven po prostu miażdży. Polecam też The Winds of Winter z ostatniej sceny z Dany. Idealne zakończenie i ta muzyka jest po prostu świetna. I jak ja wytrzymam rok? D:

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku jak ja uwielbiam ten soundtrack z Gry o Tron - dosłownie miazga jak można muzyką zbudować napięcie (heh przyznam, że ostatni odcinek również zmiażdżył i to konkretnie) chociaż też wielki szacunek za ostatnią - w sumie piosenka mojego dzieciństwa i ten dziwny teledysk- mistrzostwo :) A z Czesława polecam jeszcze W sam raz, równie klimatycznie

    http://perpetuazukowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie piosenka Sylwii jest za często puszczana w stacjach radiowych. Fakt, wpada w ucho i towarzyszy cały dzień od rana, gdy się ją usłyszy.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń