wtorek, 26 lipca 2016

TAG #15 - Asian Countries Music TAG

Od wieków nie było na moim blogu tagu! Co prawda miałem ich już nie robić, ale ostatnio znowu mi się to spodobało, więc dlaczego nie? :D Do dzisiejszego wyzwania nominowała mnie już jakiś czas temu Laoshu Łajka, na której bloga serdecznie Was zapraszam! Tag jest muzyczny, więc w tym poście pojawi się trochę piosenek do posłuchania :) Nie chcę przedłużać, więc od razu przechodzę do rzeczy! 

CHINY
Muzyk, którego inni nie znoszą, za to Ty ubóstwiasz
Muzyk, którego inni uwielbiają, a Ty nienawidzisz

Nie wiem, czy inni jej nie znoszą, ale na pewno nie słuchają zbyt chętnie z własnej woli (przynajmniej jeśli chodzi o moich znajomych). Za to ja ją uwielbiam! Chodzi oczywiście o Enyę, którą Wy już dobrze znacie, bo zamieszczam jej utwory w praktycznie każdym muzycznym przeglądzie. Pod spodem wrzucę jakąś piosenkę Enyi tylko jeszcze się zastanawiam jaką. Za to na drugą część pytania mógłbym napisać całą litanię muzyków/zespołów, których szczerze nie znoszę, a wszyscy się nimi jarają. Mowa tu niestety o większości polskich twórców, jednakże w tym tagu zdecyduję się zhejtować Dżem, ponieważ wszyscy w kółko śpiewają ich piosenki na każdym ognisku i karaoke, mimo, że każdy fałszuje i drze mordę, co mnie niemiłosiernie denerwuje. Wszystko to spowodowało, że w mojej świadomości Dżem figuruje jako zespół pijanych ludzi, którzy nie potrafią śpiewać i nic tego nie zmieni...



INDIE
Muzyk, którego cenisz za wyjątkowe podejście
do kultury rodzimego kraju

To jest zdecydowanie mega trudne pytanie, bo nigdy się nie interesowałem takimi rzeczami, a nie chcę znów pisać, że Enya, bo w jej przypadku akurat wiem, że pasjonuje się muzyką celtycką. Już wiem! Polski folkowy zespół Greenwood idealnie nawiązuje do słowiańskich tradycji naszego kraju. Sami o sobie piszą, że tworzą muzykę celtycką, jednakże celtyckiej słucham, więc jak dla mnie brzmi ona inaczej i z oczywistych przyczyn przyporządkowałbym ich muzyce słowiańskiej. W każdym razie, nie wnikam. Aż takim specjalistą to ja nie jestem, żeby się na ten temat kłócić. W każdym razie, ich muzyka świetnie mi pasuje do tego pytania. W 2015 roku zespół został reaktywowany po przerwie i obecnie dryfuje w dość dziwnym kierunku, ale na szczęście mamy ich stare nagrania.



JAPONIA
Muzyk, który jest popularny,
ale słuchasz go rzadziej niż zwykle

Ostatnimi czasy strasznie rzadko słucham coverów, a co za tym idzie, tych wszystkich cudownych artystów, którzy te covery wykonują. Symbolicznie, wymienię tu tylko jednego z nich. Eli Lieb jest według mnie jednym z największych talentów jakie istnieją. Pięknie śpiewa, a jego covery są często lepsze niż oryginały.



KOREA
Muzyk, który Twoim zdaniem powinien być zauważony

Chciałbym, aby świat bardziej docenił twórczość Palomy Faith. Nie wiem jak jest w Wielkiej Brytanii, skąd ta artystka pochodzi, ale w Polsce jest ona mało znana i nie usłyszymy jej przebojów w radiu, a szkoda, bo są świetne, naprawdę warte uwagi i polecenia. Często zamieszczam Wam jej piosenki w przeglądach muzycznych, więc sami wiecie. Już nawet nie wspomnę, że ona wygląda dokładnie tak, jak moja babcia na portrecie ślubnym, nawet dziadek tak uważa :) No i Paloma ma bardzo nietuzinkowy głos, podobny trochę do głosu Amy Winehouse, ale jednak inny...



TAJWAN
Muzyk, który nagrywa single,
mimo to czujesz do niego sympatię



Myślę, myślę i dochodzę do wniosku, że ja nie wiem, co to są single tak naprawdę! Wydaje mi się, że to są piosenki do filmów/seriali, ale proszę, nie kamienujcie mnie, jeżeli się mylę... Otóż, zakładając, że muzyk, który nagrywa single to taki, co nagrywa piosenki do filmów, a mimo to ja czuję do niego sympatię, to takim artystą jest Fever Ray (artystką w tym przypadku). Tę muzykę znam tylko z filmów: "If I had a heart" to piosenka z intra serialu "Wikingowie", a z tego co wiem, jest jeszcze kilka piosenek z "Dziewczyny w czerwonej pelerynie" (Jeja, to było w pierwszym odcinku Polecam!). Nie wiem, mam mieszane uczucia, bo nie jestem pewien, czy dobrze odpowiedziałem na to pytanie...



WIETNAM
Muzyk, którego lubią wszyscy,
ale Ty masz co do jego talentu mieszane uczucia

Na to pytanie nie odpowiem. Od kilku dni zastanawiałem się, czy wśród znanych muzyków znajduje się ktoś taki, kto nie umie śpiewać i dochodzę do wniosku, że nie ma takiej osoby. W końcu, jak ktoś fałszuje i słuchu muzycznego nie ma za grosz, to przecież wybiera inny zawód. 



9 komentarzy:

  1. No co do ostatniej wypowiedzi mogłabym przypomnieć sprzed kilku lat naszą Mandarynę. Ludzie ją uwielbiali choć za grosz talentu nie miała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy w życiu jej nie słuchałem, więc w sumie to nie wiem. Ale tak sobie myślę, że może to i dobrze, że jej nie słuchałem :D

      Usuń
  2. Spoko spoko, nawet ja Dżemu jakoś polubić nie umiem ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. Enya...Matko kobieta jest niesamowita...Jej głos jest taki delikatny...Po prostu...Cudowna...Dżem no cóż mój tata jest fanem więc może dlatego ja ich nie znoszę,bo ciągle słyszę w domu jakieś zawodzenie -,- Nie obrażając fanów.
    Palomę znam...Hm...Czy do Amy ją porównywać? Trochę jej brakuje. Ale mimo wszystko jest świetna. A w radiu ją słyszałam. Dokładnie w Trójce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajny tag, totalnie nie moje klimaty ale zawsze mozna dowiedziec sie czegoś nowego, ciekawego :D/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widzę ten tag i chociaż nie wpasował się do końca w tematykę, która mi odpowiada, to uważam, że jest naprawdę kreatywny i można z niego bardzo dużo wyciągnąć. Przyjemnie mi się go czytało. Rzeczywiście, pierwszą wokalistkę znam już z Twoich wcześniejszych, swoją drogą, moich ulubionych Twoich postów :D Czuję się trochę, jak stała fanka ;p Chociaż ostatnio trochę Cię zaniedbałam ;/ Ale to powinno się zmienić!
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwie pierwsze nuty są dla mnie specyficzne, bo nie słucham na co dzień podobnej muzyki :) Zresztą odnosi się to również do ostatniej piosenki :) O tej Palomy Faith nie słyszałam, ale kobieta ma piękny głos i aż dziwne, że ludzie jeszcze tego nie doceniają na skalę światową! ale każdy ma swój czas :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co do Indii dodałabym jeszcze zespół Percival - przyjemne słowiańskie klimaty... co do pijanego Dżemu - dodam jeszcze Lady Pank i Perfect, choć oby dwa zespoły lubię i nawet szanuję to wykonanie ich podczas ognisk, czy innych zakrapianych imprez jest wręcz obrazoburcze... (choć niestety czasem to i ja śpiewam razem z nimi... proszę o wybaczenie)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zakochałam się w tej balladzie. Aż włączę jakąś muzykę celtycką/słowiańską. Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń