środa, 27 września 2017

Muzyczny Przegląd #16 - Stare piosenki

Czasem fajnie jest się urodzić w latach 90. Dzięki temu mogę odkrywać stare piosenki i cieszyć się nimi jakby były całkiem nowe! Przyznam, że moja relacja z muzyką z dawnych lat była dość burzliwa: kiedyś jej nie lubiłem, tłumacząc sobie, że jest stara, nudna i okropna. Teraz ją polubiłem. Oczywiście wciąż są zespoły i wokaliści, których nie lubię, jednak dzisiaj chciałbym podzielić się z Wami kilkoma starymi piosenkami, które naprawdę lubię :) 

California Dreamin' - The Mamas & The Papas



People need love - ABBA


Pierwsza piosenka jest jedną z ulubionych mojego taty. Kiedyś puszczał ją w kółko, a ja niezbyt za nią przepadałem. Dzisiaj bardzo ją lubię i słucham od czasu do czasu. Wybrałem również jedną z moich ulubionych piosenek ABBY! Bardzo lubię ten zespół, więc wybór był niełatwy, ale postawiłem na utwór, który jest mniej znany :) Mój ulubiony utwór Bee Gees i najnowsze odkrycie - Kate Bush! Mam nadzieję, że tak jak ja lubicie stare piosenki i spodoba Wam się ta krótka lista :) 

You Win Again - Bee Gees


Wuthering Heights - Kate Bush

10 komentarzy:

  1. Stare piosenki ewidentnie mają coś w sobie :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam jedynie pierwszy utwór z Twojej listy, gdyż niedawno usłyszałam go w telewizji, w reklamie i bardzo mi się spodobał. Ma w sobie drugie dno, coś co czyni, że mam nadzieję.. Pozostałych nie znam, ale chętnie przesłucham.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro podoba Ci się KB to posłuchaj don't give up, jej i Petera Gabriela. ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Bo do pewnych rzeczy się dojrzewa i sami czujemy się zaskoczeni zmieniającymi się gustami...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie uwielbiam :)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O gustach się nie dyskutuje, gusta się ma, więc tylko dodam, że to raczej nie moje klimaty, choć moje czasy (późnej młodości). Mocniej działa na mnie blues.

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam :) Akurat te to nie moje ulubione, ale starocie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ,,Wuthering Heights"! ♥ jest świetne, niesamowicie wpisuje się w klimat powieści Emily Bronte. Bardzo lubię również ,,Army Dreamers". Mam ciarki, kiedy słyszę ten głos.
    Uwielbiam stare piosenki. Oczywiście, nie wszystkie, ale ostatnio namiętnie słucham na przykład Eurythmics i solowych utworów Annie Lennox, uwielbiam, po prostu uwielbiam Tori Amos, często szybciej bije mi serce, kiedy słyszę rozdzierający duszę głos Janis Joplin, bardzo często włączam sobie Led Zeppelin i mam dreszcze, gdy zaczyna się ,,Whole Lotta Love", poprawia mi się humor, kiedy leci ,,Jumpin' Jack Flash" czy ,,Come On Eileen", zaczynam tańczyć, gdy słyszę ,,Maneater" (Daryla Halla i Johna Oatesa), pasjami słucham obu wersji ,,Venus", a jedną z moich ulubionych polskich wokalistek jest Ewa Demarczyk (,,Karuzela z Madonnami"! Za każdym razem, kiedy tego słucham, ma ciarki. Wiersz Białoszewskiego w połączeniu z tak fenomenalnym wokalem? Absolutnie niesamowite).
    Oj, rozpisałam się :')
    Zamiłowanie do starej muzyki akurat wyssałam, można powiedzieć, z mlekiem matki. Już kiedy miałam pięć lat dobrze znałam ,,Hit The Road Jack" czy Elvisa, moi rodzice mają świetny gust.
    Reszty utworów poza tym Kate Bush akurat nie znam, chętnie nadrobię!
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię stare piosenki, a niektóre nawet bardzo. A jeśli chodzi o Twoją listę, to ta piosenka ABBY jest mi kompletnie obca. Ten zespół kojarzy mi się przede wszystkim z moją mamą, która bardzo go nie lubi. :D

    OdpowiedzUsuń